Heeft dit zin? (graag jullie mening)

Discussie in 'De bevalling' gestart door dolfijn, 18 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn

    dolfijn Bekend lid

    25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Dag meiden,

    Vandaag ben ik 41 weken en 4 dagen zwanger. We gaan om de dag voor controles (echo, CTG, inwendig onderzoek) naar het ziekenhuis. Dit geeft ons wel een veilig gevoel hoor, maar toch voegt het voor mij allemaal weinig toe. Vind het best eng dat het kindje nog steeds in mij zit. Ben bang voor complicaties.
    Afgelopen dinsdag had ik bij het IO 1cm ontsluiting, verweekte baarmoedermond en de slijmprop was weg. Afgelopen donderdag is er geen IO verricht, maar verder was alles prima.
    Nu is mijn vraag aan jullie of het zin heeft om straks (vanochtend afspraak) te vragen of ik gestript kan worden? A.s. woensdag word ik zowieso ingeleid mocht het kindje er dan nog niet zijn. Maar ik hoop dat strippen net het laatste zetje kan geven om het toch nog 'vanzelf' te laten beginnen.
    Iemand ervaring of een mening?

    Ik hoor het heeeeeel graag.

    Gr. Dolfijn
     
  2. nikster

    nikster Fanatiek lid

    26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hej meis... ik zou hier gewoon om vragen... het staat er om bekend dat stippen net het laatste zetje kan geven het zou dan binnen 24 uur moeten beginnen... tis geen garantie... maar als je het niet geprobeert heb weet je het nooit!
    Als ik maandag nog niet bevallen ben word ik ook gestript...
    persoonlijk zie ik erg op tegen een ingeleide bevalling.
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Nadat ik gestript was begonnen binnen twee uur de weeën, dus ja, het heeft absoluut zin om hiernaar te vragen!
    Ik was 41wk en 2 dg zwanger toen ik gestript werd en had toen 1,5 cm ontsluiting.
     
  4. Kristy

    Kristy Lid

    4 feb 2007
    44
    0
    0
    Kapster
    Enschede
    Ik zou hier zeker om vragen.
    Ik ben zelf met 40 weken en 5 dagen gestript en bij mij was dit net het laatste zetje.
    Ik ben 's middags om 17.00 gestript en om 22.45 kreeg ik mij eerste wee en om 4.29 was onze kleine meid er.
    Het strippen op zich valt reuze mee je moet het gewoon op je af laten komen en ontspannen.
    Succes ermee.
     
  5. dolfijn

    dolfijn Bekend lid

    25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    He dames,

    Ik heb het gevraagd hoor vanochtend en de gyn wilde het wel doen! Het strippen op zich was eventjes vervelend maar viel me toch mee. Had erger/anders verwacht.
    Ik hoop alleen wel dat het zin heeft gehad, merk er nu nog niet veel van namelijk. Het is nu 19.00 uur, ben om 12.00 uur gestript. Verlies klein beetje bloed en slijm. Verder geen weeen, misschien iets vaker een harde buik, maar kan ook toeval zijn.
    Ik had inmiddels 2 cm ontsluiting en een mooie zachte baarmoedermond. De gyn heeft goede hoop dat het vanzelf gaat beginnen.
    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Duimen jullie voor mij dat het snel begint? Thanks

    Groetjes, Dolfijn
     
  6. mama33

    mama33 Actief lid

    11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Hey Dolfijn,

    Ik duim voor je. Heb zelf goede ervaring met strippen. Gewoon lekker ontspannen en wie weet word je vannacht wel wakker met weeen.

    Goeie bevalling en een fijne kraamtijd gewenst. Geniet ervan en laat je lekker verwennen. Is zo weer voorbij!
     
  7. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Dolfijn, goed dat je erom gevraagd had. Ik had bijna getypt: gewoon om vragen, kan nooit kwaad. De gyn zegt wel ja of nee en waarom, maar wie weet begint dan toch nog vanzelf. Maar ja, dat advies hoeft niet meer hè.

    Veel succes met de bevalling en hopen dat 't nu vanzelf gaat beginnen!
     
  8. nikster

    nikster Fanatiek lid

    26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    En is het nog wat geworden?
    Als de beeb hier vandaag of vannacht niet komt(wat ik niet verwacht) dan word ik morgen gestript dus...
     
  9. dolfijn

    dolfijn Bekend lid

    25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    He meiden,

    Helaas, voor mij heeft het strippen niet het gewenste effect gehad. De beeb zit er nog steeds en ook geen weeen ofzo gehad vannacht. Jammer....Had gisterenmiddag/avond alleen zo'n sterk 'ik word ongesteld gevoel', dus had nog wel even goede hoop. Maar ook die buikkrampen zijn inmiddels weer verdwenen.
    Morgenmiddag gaan we weer voor controles naar het ziekenhuis en dan krijgen we hopelijk te horen hoe laat we er woensdag moeten zijn voor de inleiding. We spannend allemaal hoor, ook best beetje eng.
    Maar goed, het kan nog best voor woensdag spontaan gaan gebeuren alhoewel ik er zelf niet meer zo in geloof. :cry:

    Groetjes, Dolfijn
     
  10. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    heel veel succes.
    ik hoop dat het nog spontaan gaat gebeuren.
    groetjes van chantal.
     

Deel Deze Pagina