We zijn eigenlijk nog niet serieus bezig met zindelijkheidstraining. Maar hebben hem nu al 2 dagen elke x voor het slapen gaan op het potje gezet, is dit een goed begin? En heeft het uberhaupt zin? Hij vind het allemaal wel best...
Heeft zeker zin! Nu alvast bekend raken met het potje, met waar plas en poep vandaan komen etc, dat zorgt er voor dat 't later niet ineens allemaal nieuw en onbekend is. Hier tot nu toe ook heel succesvol; dochter plast erg graag op het potje en snapt 't ook heel goed, binnenkort gaan we proberen de luier eens uit te laten, kijken wat er gebeurt
Wij zijn ook begonnen met het potje of de wc.ik laat smiddags de luier uit als we thuis zijn Plast dan 3 a 4 x op het potje of wc.vandaag ook wel ongelukjes gehad.komt dan naar me toe mika grond geplast bah en gaat schoonmaken.als hij plast kijkt hij heel serieus staat op en loopt met potje naar de wc.schoonmaken.vanmiddag wilde hij niet op het potje maar op de grote wc sinds gisteren krijg hij een sticker snapte er niks van en vanavond zei hij na potje sticker plakken Kleintjes hebben dingen snel door.ik zou zeggen blijven doorgaan.
Hangt er vanaf hoe lang je bezig wil zijn. Ik vond een week wel genoeg.. dan kun je beter even wachten maar als je het niet erg vindt om wat langer bezig te zijn dan is 1,5 een prima leeftijd.
Ja hoor gewoon doen. Heb ik ook gedaan met mijn zoontje en die was met 25 maanden overdag zindelijk. Had nog wel eens een ongelukje maar bij twee en half niet meer.
natuurlijk heeft dat zin. onze kleine man gaat al een paar maanden smiddags na het slapen op de pot. en hoe klein hij ook is, vaak komt er toch een plas. en in z'n handen klappen dat ie dan doet
Hier ook al zo begonnen hoor,hier begint ze er steeds meer zelf om te vragen,en plast ze bijna altijd als ze op het potje zit.
Ik zit er ook over te twijfelen om te beginnen. Dus tips zijn welkom Maar wat is langer als een week? Twee maand?
maaaaaaaaaanden.... zoon dagzindelijk met 23 maanden in 8 dagen dochter plas dagzindelijk met 24 maanden in 3 dagen. Poepen was ze ook zindelijk maar helaas niet op de wc... vroeg om een luier). Duurde nog 4 maanden.
Hoe weet je of een kind er klaar voor is? Dochterlief (15 mnd) plaste van de week in de douchebak vlak voordat ik de douche aanzette, keek wat verwonderd naar beneden - "wat is da?"
Hier ben ik speels begonnen met het potje,nu vraagt ze erom en geeft ze aan dat ze plast/poept in de luier.hier gaat ze nu 1 keer per dag op het potje en heeft dan in de gaten wat er gebeurt en blijft daarvoor ook droog zonder luier.dus hier binnenkort kijken hoe het gaat zonder luier.ook op deze leeftijd kan dat in een paar dagen.mijn nichtje is vanaf 18 maanden dag en nacht zindelijk terwijl dat bij haar broer veel moeilijker ging rond 2 jaar.hij "moest" terwijl zijner zelf aan gaf.niet dat hij het niet leuk vond maar spelen was gewoonweg veel interessanter dan een natte broek.
Oh als ik nu dit allemaal lees wil ik er ook mee beginnen haah! Kan nooit kwaad om haar af en toe op het potje te zetten toch? Alleen wat voor potjes hebben jullie? Ik wil er niet al te veel geld aan uit geven..
Ik zou zeggen, lekker mee oefenen, spelen, vertrouwd maken. Als het maar leuk blijft, dan is alles goed. Mijn dochter weet ook redelijk waar een potje/wc voor is, en roept dan 'pssss' als iemand gaat plassen. Ik weet nog niet of ze weet wat plassen echt is (en dat dat dus psss is), maar dat is gemakkelijk aan elkaar te koppelen straks. Mijn oudste heb ik het ook zo geleerd, gewoon wennen aan het potje/wc en uiteindelijk koos ze met 2,5 echt duidelijk voor de wc en wilde ze heel graag zonder luier. Ze begreep het toen ook, en er waren wat kinderen om haar heen zindelijk. Echt trainen in de zin van, om het half uur er op zetten tot ze wat doen, daar ben ik zelf niet zo van. Liever gewoon vertrouwd er mee maken, en dan in gesprek samen op een gegeven moment gaan proberen om bijvoorbeeld een dagdeel zonder luier te doen. Mijn oudste was uiteindelijk binnen 4 dagen overdag helemaal droog, vanaf het moment dat ze aangaf op de wc te willen.
Wat leuk deze ervaringen te lezen, was daar ook benieuwd naar. Onze zoon is met met 2,5 jr in een week zindelijk geworden. Maar dochterlief (nu 1,5 jr) zei vanmiddag in de auto steeds 'poepen' (een woordje wat ze al een aantal maanden kent trouwens). Dus toen we thuis kwamen vroeg ik of ze op de wc wilde en dat wilde ze wel. Na ca 2 min kwam er toen een plas! Ze was helemaal verbaasd, grappig om dat koppie te zien. Na het eten vroeg ik of ze moest 'poepen', en toen kwam er weer een plas. Trotse mama hier haha. Maar het is natuurlijk wel iets moeilijker communiceren met haar dan met onze zoon die toen een jaar ouder was. Dus de aanpak zal ook anders zijn. Bij zoonlief was het heel duidelijk: luier af en niet meer om. Dat is nu geen handige methode denk ik, dus ik zal af en toe blijven vragen of ze moet poepen. En dan kijken of ooit het kwartje gaat vallen .
Onze dochter ging een paar weken geleden ook steeds plassen vlak voor het douchen (precies nadat de luier uitging natuurlijk, lekker op de grond) dus heb een potje gekocht en nu gaat ze elke keer op het potje zitten vlak voor het douchen. Tot nog toe heeft ze er 1x op geplast en voor de rest gebeurd er niks. Ze zegt wel 'plassen' en 'pssss' maar ze doet niks. Ach prima zo, komt vanzelf. Ze geeft het verder ook helemaal nog niet aan als ze gepoept heeft ofzo, lijkt alsof ze nog niet in de gaten heeft dat ze een vieze luier heeft. Maar als ik het ruik en haar vraag of ze gepoept heeft dan trekt ze wel haar shirt omhoog en haar broek naar beneden (voor zover dat lukt) dus dan weet ze wel wat ik bedoel. Maar ze komt het nog niet zelf aangeven.