Ik.heb een peuter van bijna 2 en een baby van 8 weken. Nu willen we onze baby een vast dagritme aanbieden en zoveel mogelijk in bed laten slapen. Onze peuter is smorgens om 7 uur wakker, slaapt van half 1 tot half 4 en gaat rond 8 uur weer te bed. Hoe brachten jullie ritme en structuur aan bij jullie baby, maar niet de hele dag aan huis gekluisterd zitten, omdat ze elkaar met de slaapjes net af wisselen..
Goh echt structuur kwam er pas rond 5-6 maand, toen ging ze pas echt boven in haar bedje slapen.. Voordien altijd onder in het park, draagmand of bij mij.. En een ritme is er nog steeds niet. Ze doet 2-3 dutjes overdag maar dat uur verschilt altijd. Alsook haar eet- en drinkuren..
Je kan best ritme en structuur aanbrengen en je baby ergens anders laten slapen. In de kinderwagenbak bijvoorbeeld. Anders ben ik bang dat je inderdaad aan huis gekluisterd bent.
Als je weg wil van huis, in de kinderwagen laten slapen. Onze meid kreeg meer het ritme van haar broertje toen ze goed haar groentehap begon te eten en daarna ging slapen. Dat is rond 6 maanden begonnen. Nu doet ze nog eens klein slaapje 's ochtends rond 10u tot 11u, dan eten rond 12.30h. Om 13u slapen tot broer wakker wordt rond 16u. Dan op tot 19.30-20u. Broer gaat nu wel later slapen (is een nachtmens, krijgt zijn energie blijkbaar rond 19.30u 's avonds als zusje gaan slapen is)....