Advies, stoeltje baby 8,5 maand..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MirandaV, Apr 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    2,363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Goedemiddag meiden,

Ik had even een vraagje, mijn zoontje heeft tijdje in een wipstoel gezeten maar die i kapot gegaan.. en nu hebben we hem thuis af en toe gewoon in ze maxi cosi voor de tv.. maaaar.. binnekort gaat die daar ook uitgroeien.. wat kunnen we dan gebruiken? want wipstoeljes kunnen geloof ik ook maar tot 6-9 maanden.. adviess??

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Moet hij ergens in zitten dan? Kan hij al zelf gaan zitten? Mijn dochter heeft eigenlijk nooit ergens in gezeten, op de kinderstoel na met eten. Voor de tv zit ze inmiddels op de grond, maar eerst lag ze gewoon op haar buik te kijken. En bij mij op schoot. En als hij weer wat ouder is dan heb je van die speciale kinder fauteuiltjes waar ze dan op kunnen zitten.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wil je hem echt vast kunnen zetten, zodat je ook even bij hem weg kunt lopen en hij zonder toezicht even veilig zit?
    Hoe ver is hij qua motorische ontwikkeling?

Ik heb hier Caitlyn (zit al wel bijna zelfstandig) wisselend in het wipstoeltje, de box, (vanuit de box kan ze de TV ook zien, als ik even een klein beetje schuif) en op de bank in wat kussens, met soms nog het voedingskussen daarbij.
    Verder zou ik 'r, als het niet zo koud was, ook gewoon op de grond te spelen leggen, maar ons huis is nogal tochtig, dus daar wacht ik toch even mee tot het ietsje warmer wordt :)

Met eetmomenten zit ze in de kinderstoel.

4. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    2,363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Ja met eet momenten zit Dani ook in ze eetstoel..
    Hij kan wel al zelf zitten maar zodra die enthousiast word valt die om.. En verder ligt die ook vaak op ze buik te kijken maar gaat dan ook snel op verkenningstocht.. soms als die zelf ze fles wilt drinken zit die dan nu in de maxi cosi voor de tv vandaar dat ik daarvoor een vervanger zoek.. tsja anders maar gewoon op de bank naast mij ze flesje drinken.. of in ze eetstoel.. :)

toch bedankt dames x

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, voor die korte tijd zou ik zelf denk ik geen vervangend stoeltje kopen... Als je er eentje kunt krijgen of voor 5 euro op de rommelmarkt nog OK, maar verder zou ik het lekker zo laten dan :)

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,134
    8,867
    113
    Zo'n Doomooseat? Maar ik zou het geloof ik bij de kinderstoel en de grond houden...eventueel met kussens om hem heen zodat hij als hij omvalt niet te hard valt, maar meestal regelen ze dat zelf wel. En de MC kan denk ik nog wel een hele tijd als het om buiten de auto gaat, onze oudste past er met haar 106cm ook nog in (steekt natuurlijk wel uit ;)). :D Maar ik ben er geen voorstander van om een kindje 'zomaar' in de MC te leggen...

Maar goed, hier hebben beide kinderen ook amper in het wipstoeltje gezeten, dus misschien ben ik niet helemaal de goede persoon om je advies te geven. :D

7. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    2,363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Nee hebben wel een wipstoel gehad maar omdat ons mannetje zo druk is zakte die erdoorheen haha.. Hij kan wel zitten maar hij is altijd zo druk en wilt van alles dus rustig zitten lukt hem niet zo haha.. maar goed Ik hou het maar bij de grond en de eetstoel :)

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Nuna leaf kan je lang gebruiken. Fijne stoel ! Kijk maar op baby dump

Share This Page