Ik zie dat je inmiddels al een oplossing hebt gevonden, maar heb alsnog een tip; sleepy wings. Hiermee kan je het inbakeren afbouwen, omdat je alleen de armen erin stopt (ook met het oog op beter en warmer weer). Fijn dat het nu verder zo goed gaat!
Wat fijn voor je dat het vandaag zo goed ging! Nu hopen dat het doorzet. Xander ligt in een slaapzak met lange mouwen in bed. Overdag slaapt hij het lekkerst als ik naast hem lig. Dan liggen we samen in het bed van mijn man en mij. Lekker dicht tegen elkaar aangekropen en dan slapen we allebei erg lekker! Die slaapzak is ook echt wel fijn, ook voor mezelf. Hoef nu nooit bang te zijn dat hij 's nachts onder de deken terecht komt (in zijn eigen bed). en die KA moeten ze op de zwarte lijst zetten...
Ik heb naar de sleepywings gekeken maar het gaat juist om de wapperende handjes en als ze die alsnog vrij kan bewegen in die vleugels dan schiet het niet echt op denk ik... Gisteravond begonnen met de inbakerdoek, nou dat is even wennen natuurlijk! Daar heeft ze tot 2u in geslapen. Ik heb haar toen verschoond van een poepluier en ze kreeg een klein flesje. Een uur in de badcape geslapen en daarna ingebakerd in een slaapzakje met 1 arm er uit. Geslapen tot 6u! Rommelig want ze kan enorm goed slapen 's nachts maar ik wil nu niet opgeven.... Over de ka, hij is echt een lieve man, veel geduld, ziet echt niets over het hoofd qua onderzoeken, is erg secuur. Maar van die 45 minuten schrok ik wel even. Ik denk niet dat elke moeder dat advies zo snel zal opvolgen.... (hoop ik)
Heb haar nu in een pacco slaapzak met 1 arm er uit. Zodra de speen er in zit trekt mevrouw deze er weer uit, eer dat ze slaapt ben ik zo 20 minuten verder. Ik loop met alle liefde 100x voor de speen maar op n gegeven moment moet ze toch gaan slapen (geeft wel aan dat ze moe is dmv in de ogen wrijven, gapen, ed.) zal ik er dan nu wel mee doorgaan? Ik vind het nog steeds moeilijk. Ik ben de kamer nog niet uit of de speen ligt op de grond, onder het bed of ze mept m gewoon onder het deken Doorgaan met afbouwen of niet?
Leg haar gewoon in de badcape? Als dat de oplossing is, waarom niet? En anders blijf je erbij zitten tot ze slaapt? Dan kun je snel de speen weer teruggeven en hoef je niet 100 x op en neer.
In de badcape kan ze zich ook loswurmen, heeft ze vandag ontdekt. Dan heb ik nog liever dat ze 1 arm kan bewegen ipv 2. Dat heb ik geprobeerd en lukt dus niet.
Pffff wat is het afzien zeg Ze kan zich nu makkelijker losmeppen en daarom slaapt ze minder en anders en daardoor is ze chagarijniger. Lastig om door te zetten
hier slaapt mn dochter s'ochtend en s'middags goed uitgebakerd alleen einde van de dag slaapje en s'avonds en s'nachts dan baker ik nog in.. probeer het rustig op te bouwen wat heel goed gaat.. succes he!!maar probeer het zelf niet snel te willen geef je kindje echt de tijd want dat hebben ze nodig..
Aan de ene kant wil ik dat ze er uit is, omdat ze "al" 4 maanden is en ik hoor vrij weinig verhalen van baby's die dan nog ingebakerd liggen. Aan de andere kant wordt ze steeds rustiger en zal ze er over een paar weken wellicht wel klaar voor zijn. 1 arm er uit gaat tot nog toe best goed, 2 armen is een keer puur geluk gehad. Ik denk dat ik ook te snel wil en dan word ik ongeduldig
Ik heb het toen der tijd ook heil langzaam afgebouwd.overdag proberen met 1 arm eruit.sliep hij niet makkelijk in deed ik zijn arm er weer in.elk slaapje hetzelfde.snachts nog niet totdat overdag goed ging.ineens had hij er geen moeite met mee met de ene arm.toen de andere arm ook buiten de zak zelfde verhaal.ik had een puck à baby...was wel makkelijk moet ik zeggen.kon je gewoon de zijkant dicht en open ritsen en zijn armpje er in en eruit doen. Dus tip...overhaast het niet!
waarom wil je afbouwen/stoppen met inbakeren? rolt je kindje? de kans is zo klein dat ze ingebakerd omrollen...maar goed, je moet ooit afbouwen en of in 1x stoppen. maar wat lastig is dat....want dan gaat het 1 slaapje goed en de volgende is weer pet...zucht. zo ging dat hier ook hoor. wat ik heb gedaan; een dikke slaapzak met mouwen en goed strak in stoppen. Als je baby gaat huilen, ga je na 5 minuten naar je baby toe; stopt t dan direct met huilen, zeg dan wederom weltrusten en loop weg. Stopt t niet, pak je baby op en sus lekker even tegen je aan maar leg weer weg als je baby stil en rustig is. het is doorbijten; voor jou en voor je baby. en accepteren dat je baby een paar dagen/week wat minder goed slaapt. Hier heeft het afbouwen denk ik wel totaal 2 a 3 weken geduurd...ik bedoel het stoppen; ik ben nl in 1x gestopt. Maar voordat ze weer echt goed sliep duurde wel 2 a 3 weken. Ze draaide al op 3 maanden maar ging pas uitbakeren op 4,5/5mnd...Nu slaapt ze op haar zij, zo schattig. oja, wat je direct erbij kan afleren is de speen. het is misschien hard; maar de speen is een noodzakelijk kwaad die je kindje nodig heeft om te kunnen slapen, maar als die speen er 20x uitvliegt zou ik zeggen; uitlaten. Is ook even investeren maar daar heb je ook profijt van. hier krijgt ze alleen de speen in de maxicosi/kinderwagen. Verder niet. Ik kan je zeggen; ideaal!
Heel herkenbaar want ze trekt de speen er zelf uit (onhandigheid), ik laat haar dan altijd ffies knorren en dan doe ik m weer in. Meestal is ze dan zo moe dat ze snel slaapt. Het slechte slapen herken ik ook. Afgelopen dagen sliep ze wel steeds 2u langer. En nee ze rolt nog niet, is wel actief in de box met bewegen en kont optillen.
Heel herkenbaar verhaal. Als ik het zo lees, is ze er denk ik nog niet aan toe. En als ze nu nog niet draait, zou ik me niet al teveel zorgen maken. Timo heeft in een puckababy geslapen. Toen hij draaide wilden we gaan afbouwen, eerst 1 arm eruit etc. Daar werd hij enorm onrustig van dus daarmee gestopt. Af en toe geprobeerd in een winterslaapzak met lange mouwen en op een gegeven moment was hij eraan toe en werkte het met 5 maanden). Wel strak instoppen met een lakentje met hydrofielen langs de kant om te voorkomen dat hij kan draaien. Heel veel sterkte, het is even niet makkelijk, maar op een gegeven moment is ze eraan toe en lukt het.
Gisteravond protesteerde ze zo erg dat ik 1 arm er in had gelaten, die probeerde ze er steeds uit te wurmen. Na 2x proberen toch in te bakeren, 2 armen er uitgelaten (inbakerslaapzakje met ritsen aan de zijkant) dat ze direct ging slapen!! En dat nog wel voor de langste slaap in 1 keer!! Ze brabbelde nog wel 2u daarna even 10 minuutjes maar ze heeft de hele nacht geslapen tot kwart voor 6 !!!
Wat goed!! Wij zijn sinds gisteren ook begonnen met afbouwen. Vannacht heeft hij met 1 armpje uit de Pacco geslapen en dat ging heel goed. Alleen hij was oude tijd 4.45 uur wakker... wel een beetje vroeg! Heb hem geknuffeld en gezegd dat hij verder moest slapen en dat deed hij toen nog een uur lang! Nu ligt hij zonder Pacco in zijn bedje, omdat de Pacco nog in de droger zit (poepluier vanmorgen en beetje doorgelekt). Hij slaapt nu, maar ik vrees dat hij zo weer wakker is want dit is waarschijnlijk nog een wat te grote stap ineens... Pacco is over een halfuurtje wel droog en dan baker ik hem gewoon alsnog voor de helft in.
En zoals ik al verwacht had was hij al snel weer wakker. Nu alsnog ingebakerd met 1 armpje vrij en hij is weer in slaap gevallen... Het is wennen, maar toch maar even doorzetten. Hij moet er toch een x vanaf. Het lijkt me zo heerlijk dat hij gewoon in een gezellig slaapzakje kan slapen en later een knuffeltje kan vastpakken bv....
Het is idd doorzetten MAAR: als hij er nog niet aan toe is, niet doen! Ik heb het ook diverse keren geprobeerd zonder succes. Nu gaat het stukken beter, ik zie haar met de week rustiger worden. Super dat het goed gaat !!!