Staat de buurman van boven aan de deur of de kinderen rustiger kunnen doen, hij hoort gillen en lawaai dat s ochtends begint rond 7/7.30 Uhh ja ik hou er rekening mee maar kan ze niet helemaal stil houden. Hij vond t verder niet heel erg maar of we er iets meer rekening mee konden houden...ik weet idd dat één van de 3 behoorlijk hard kan krijssen en ik negeer het eigenlijk al omdat als ik haar straf dit toch doorgaat, maar dit is nooit in de ochtend. Wel roepen ze me af en toe vanuit de slaapkamer, terwijl ik altijd zeg dat ze naar me toe moeten komen. Snap alleen niet dat hij zei dat t de hele dag was ofzo, want ze gaan gewoon naar school en blijven over (wij gaan 07.45 weg en zijn pas om 15.45 thuis). Kan t zelf niet zo goed plaatsen overigens, wij staan idd tussen 6.30 en 7 op maar kan me niet heugen dat mijn kids zoveel lawaai maken of ik moet t gewoon niet meer horen? Ik hoor hier wel s ook andere kids om 5.30 gillen en bonken maar das niet hier...geen idee waar t is, maar dat gehorig is is wel duidelijk haha en vind dt wel vervelend dus spreek de meiden er wel op aan. Maar die weten nu dat iemand last heeft en gebruiken dit nu tegen mij als machtsmiddel, dus smijten met de deur of expres gaan gillen. Hebben jullie misschien tips?
Kun je niet toch nog eens naar je bovenbuurman gaan om te zeggen dat je probeerd ze rustig te houden. Maar hier gelijk vast even aan te geven dat je idd sochtends last kan veroorzaken maar dat je dit smiddags niet bent. Dat dit waarschijnlijk andere kinderen zijn. Wij wonen namelijk zelf ook met bovenburen en buren.Wij hadden voorheen hier een bovenbuurvrouw wonen die klaagde dat de baby huilde en de hond blafte ( we hebben geen hond) En onze Baby toendertijd was echt geen huilbaby die kermde nooit Alleen als ze in de box lag maar dan liet ik haar geen 5 minuten gillen.Kortom ze was een echte zeur. We hebben nu bovenburen zien we regelmatig in de lift en het enigste wat ze ooit hebben gezegd ( was toen zomer) We hoorde L. Laatst op balkon in het zwembadje zitten en zag papa komen en ze riep dus Papa Wat leuk dat ze zo'n lol had. Had gelijk gevraagd of zo nooit last hadden van haaar gehuil, geschreeuw etc. Nee ze hoorde zelden iets. Dus als je dit gewoon even aangeeft aan je buurman weet hij misschien wel dat jij niet de enige bent met kids.
Dat doe ik idd niet, al gaat er een van de 2 dan door t lint maar hou wel voet bij stuk. Helaas zal dat ook niet in 2 dagen gaan haha maar als ze zo tekeer gaan ben je wel geneigd om dan te reageren, maar ze kunnen gewoon naar me toe komen. Maar, doordeweeks zijn we er wel vroeg uit maar weekeinden niet dan liggen ze tot 8.30 op bed (lekker lui!). Ik neem het zeker wel serieus maar weet ook dat we niet de enige zijn die kids hebben en die je hoort. Angietjuh ik heb dat inderdaad al gezegd, het was verder geen probleem zei hij, hij zag dat ik veel kinderen had haha, maar dat kwam omdat een vriendinnetje hier speelde. Hij had t wel over een aantal dagen dat t herrie was, maar over t algemeen in de vroege ochtend gillen ze niet echt oid, tenzij eentje een bui heeft wat niet iedere dag is natuurlijk. Maar ik ga het eens bijhouden voor mezelf!
Nou, intussen loopt hij steeds te tikken op de verwarming als mijn jongste even een sprong van enthousiasme oid maakt. Maar kan t overdags niet stil maken, en blijkbaar verwacht hij dat wel. Mijn engels is niet geheel perfect met spreken, dus vind communiceren wat lastig. Ik maak me nu dan ook gelijk zorgen, wat nu als de baby s nachts huilt?
oh man Bamjolan ik zit nu met hetzelfde, na 5,5 jaar kwamen ze aan de deur dat ze zo'n last van ons hebben dat ze bijna willen gaan verhuizen. Ze hadden het ook over de ochtend maar naar mijn idee is het gewoon niet zo vreselijk. Ze mogen niet springen, niet gillen, niet rennen in huis, niet met auto's op de vloer, niet dit en niet dat en nu loop ik helemaal op mn tenen wanneer er iemand begint te huilen. Laatst deed ik mn jongste in bad en onze badkamertje zijn nou eenmaal gehorig en die gilde wat en dat was ook al teveel lawaai (was overigens half 7 in de avond). Bovendien heeft die jongen wisseldiensten en daar dienen we dan maar volledig rekening mee te houden Dochter is overdag hele dagen naar school, s ochtends gaat mijn middelste 4 ochtenden naar de psz. Het was ook s'avonds volgens hun maar ze liggen er hier echt max 20.00 uur in en heb zelf het idee dat het van de kinderen onder hun komt. Anyway, krijg dr last van mn nek van van de spanning ondertussen.
Oh ben gelukkig niet de enige zo te lezen, al is het zo irritant! Ik woon hier nog maar sinds januari en dan nu al dit. Hier probeer ik zeker wel rekening te houden met lopen/rennen etc. Maar ik kan het niet altijd voorkomen als mijn kind bijv. valt, of hij even rent (ik zeg er meteen wel wat van maar je kunt t niet in 1x veranderen). Ballen mogen ze ook niet binnen dat doen ze buiten. De meiden hebben wel regelmatig (elke dag!) ruzie met elkaar en dat kan af en toe wel gaan met een schreeuw of hard praten, maar ja dat kan ik ook niet geheel voorkomen. Hier ligt alles plat tussen 18.00/20.30 maar rond die tijd mken ze geen herrie meer ofzo.
Ja inderdaad dat vallen en soms rennen door de kamer (tja, een peuter van 2,5.. hoe moet ik van hem verwachten dat hij altijd rustig is?). En afgelopen week ook met de vakantie dat de oudste 2 ruzie maakte en er 1 begint te huilen, ik voel het van binnen dan alweer opborrelen. Ik zit er ook echt mee maar mijn man heeft er totaal lak aan. We maken geen 'herrie' op achterlijke tijdstippen, in het weekend is het hier voor 09.00 uur ook gewoon stil.
Ja met kinderen kun je het toch niet helemaal voorkomen! En ik moet zeggen dat ik het ook vertik om me een slaafje in eigen huis te voelen. Ik vind het vervelend dat hij er last van heeft, de gehele dag klop niet want hij vroeg aan mij of ze naar school gingen, tja wat denk je met 2 meiden van 10 en 8, natuurlijk gaan die naar school. Maar als ik hier zit hoor ik ook overal geluiden hoor, daar doe ik ook niet moeilijk om en zeker niet overdags. 's Nachts is idd ander verhaal maar dan ligt t hier ook plat. Wel staan we rond 07.00 op want om 07.45/8.00 gaan we de deur uit voor school, daar had hij ook last van...tja...ik kan moeilijk zeggen we blijven tot 10.00 liggen haha
Ik ben dan wel blij met mijn buren. Mijn kids staan al tussen 5.30 en 6.00 op en de jongste kan dan weleens vervelend zijn (van moeheid). Ook de rest vd dag heeft de oudste weleens een driftbui of zijn ze druk met spelen. En ik voel me dan zo bezwaard naar de buren toen (allen geen kids). Heb 2x de buurman gevraagd of hij heel veel last van ons heeft (alleenstaande man 65+) en hij zei ach ik hoor weleens wat maar dat zijn kinderen. Toch voel ik me echt bezwaard al os nooit iemand aan de deur geweest. Heb het dus wel altijd in minn achterhoofd. Daarentegen draaien wij geen muziek, maken geen overlast, vanaf 19u is het muisstil en zijn we verder netjes. Ik zou me dus nog naarder voelen als er iemand echt kwam klagen. Hoop dat jullie een middenweg vinden. Al kun je niks aan gewone leefgeluiden doen op normale tijdstippen.
Vervelend zeg... Ik woon in een rijtjeshuis, maar het zijn wel houten huizen en dat is ook best gehorig. Als mijn zoontje van net 2 dan even enthousiast door de kamer rent schijnen de buren dat dus te horen. Laatst kwam de buurman me een partij boos doen aan de deur, schrok me helemaal naar. Vind het zo vervelend, want elke keer als mn zoontje nu even rent dan moet ik dat meteen afkappen. Tja..in gesprek gaan is natuurlijk het beste om wederzijds begrip te kweken, maar dat is soms ook best lastig, vooral als je buren een beetje van de zurige soort zijn..
Ja het is zeker vervelend! Hij sprak me van de week aan, dat het totaal nog niet veranderd is met geluid. Hij hoort het de hele dag. Maar nogmaals dat kan gewoon niet. Ik let er al extra op, heb nu zelfs ee beloningsysteem erop gezet, en ze houden zich opzicht er goed aan maar t blijven kinderen die ook conflicten hebben en ik heb t gevoel dat ik er nu steeds op moet zitten en t lijkt dan juist erger te worden als ze eenmaal hun mond hebben opengetrokken. Ik had het over een mediator, dat leek mij verstandig, maar hem niet omdat hun niks oplossen, maar ik ben de ouder die ze moet opvoeden en ik moet er dus wat aan doen, ik heb eenmaal een groot gezin met nog een kind op komst. Ja wat kan ik nog meer doen? Ik heb afgelopen week alleen maar zitten janken om dit gedoe. De hele sfeer gaat er aan in huis, continu boos worden op de kids, dat werkt ook niet! Hij verwacht dat het ineens anders is maar dat kan niet! Ik hoor mn buren ook, ik hoor ze ook hard lachen, gillen, toilet doortrekken, douchen etc. Gisteravond tot laat en ik denk dat hij dan ook denkt dat het bij mij is maar dat is niet zo. Ik word hier zo onzeker van...ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen!?
Vraag hem anders of hij de momenten dat het in zijn ogen heel erg is even bij je aan te bellen? Als je kindjes op dat moment slapennof rutig spelen of zelfs weg zijn kan hij dat met eigen ogen zien. En anders de woningbouw inschakelen als het om huur gaat. Dit lijkt me niet prettig wonen meer. Leefgeluiden op normale tijden heeft ie gewoon te activeren.
Jeetje, meer dan je best kun je niet doen en het zijn nou eenmaal kinderen. Zou je niet teveel aantrekken van je buurman, al weet ik hoe moeilijk dat kan zijn. Als hij niet tegen kinder kabaal kan moet hij maar lekker een boerderij gaan kopen ofzo.
Ik zou dit verhaal nog eens neerleggen bij de bovenbuurman. In appartementen complexen hoor je soms dingen die van boven of onder lijken te komen, terwijl dat misschien niet het geval is. Wie weet hoort hij wel anderen en kunnen jullie samen uitvinden wie het zijn?
Misschien ben ik wel de schrik van elke buurman/vrouw, maar na 10:00 en voor 22:00 let ik nergens op. "Leef" geluiden zijn normaal! Als hij er z'n vreselijke last van heeft moet ie gaan verhuizen Bamjolan, je hebt 3 kids en 1 onderweg (nou ja voor de deur) maak je er niet druk om en geniet van je kids zoals je altijd al heb gedaan! En als je buurman lastig blijft doen, laat hem de politie maar bellen... Die zeggen het zelfde als ik nu na 10 en voor 22:00 mag je leven! (Helaas ervaring gehad met mijn vorige buren, alleen was ik de klager. Goddank zijn ze alweer ruim 2 jaar weg. Gescheiden en wel dus je kan al raden waar ik over klaagde...:x) Succes meid!
Ik vind dat je oudste dochters wel echt heel duidelijk kunt maken dat er 's ochtend zachtjes gepraat moet worden. Op deze leeftijd mag je best rekening met anderen gaan houden. Je jongere kids, tja, kleintjes maken nou eenmaal geluid. Ik zou zoveel mogelijk proberen ze rustig te houden, maar dat gaat natuurlijk niet altijd. Ik heb zelf aan alle kanten buren met kids en ik moet zeggen dat ik veel toleranter ben voor het lawaai van jonge kindjes dan voor het lawaai van de wat oudere kinderen. Oudere kinderen (8/9 +) zijn oud genoeg om te begrijpen waarom ze niet teveel lawaai moeten maken en ik vind dat ouders daar ook gewoon consequent bovenop moeten zitten.
Nana dat ben ik met je eens, en dat word ook gedaan, althans dat probeer ik sowieso wat niet altijd gaat, alleen zegt hij dat hij het de gehele dag hoort, en mijn kids van 8 en 10 die zijn vanaf 07.45 tot 15.45 de deur uit, ze blijven over. Ik kan het gewoon niet geheel verhelpen, natuurlijk is overbodig gillen, rennen etc niet nodig. We hebben in huis geen schoenen aan, ik heb geen speelgoed zoals stepjes in huis die staan buiten op balkon. Ik hou er zoveel mogelijk rekening mee, maar als hij mij al hoort praten...tja...ik kan moeilijk mn mond houden toch?
Ik ben al bij de woningbouw geweest maar hun zeggen ook dat t om leefgeluiden gaat en hun raadde en mediator aan maar dat wilt hij dus niet, of nouja, het kan wel, maar lost volgens hem niets op omdat ik de ouder ben en ik er wat aan moet doen. Uiteraard, maarja ik heb geen toverhanden. Buiten dat we allemaal met elkaar rekening moeten houden, kan ik niet geheel voor stilte zorgen.
Ik hoor hem trouwens ook lopen, wc doortrekken, douchen en gisteravond knalde er bij hem wat op wieltjes tegen de verwarming aan. Daar zeg ik ook niets van overigens omdat het er gewoon bij hoort, al lag ik stijf in bed haha Mijn buren links hebben vaak tot 3/5.00 een feestje en dat gaat er hard aan toe waar mijn dochter van 8 wakker van word en bang van word, maar ook daar zeg ik niets van, en hij hoort dat niet zegt hij of hij denkt juist dat t bij mij is. Ik blijf t appart vinden, ik hou er zoveel mogelijk rekening mee maar meer dan mn best kan ik niet doen. Hij vind het vooral op zondags vervelend als hij vrij is als hij wilt relaxen. Mijn kinderen zijn sowieso langslapers en in t weekend zijn ze voor 8/8.30 het bed niet uit.