Heeft een ovulatie test of temperaturen nog zin?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Barbara11, 6 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbara11

    Barbara11 Lid

    29 mrt 2021
    83
    23
    8
    Vrouw
    Hai meiden,
    In een korte tijd heb ik wat berichten geplaatst. Maar ik heb een vraag, ik ben sinds dit jaar gestopt met de pil en mijn eerste cyclus was 56 dagen, nu duurt de 2e ook al 34 dagen en niet zwanger. Heeft het nog zin om nu te beginnen met ovulatie testen of temperaturen? Of moet ik gewoon deze ongesteldheid afwachten (als hij komt). Heeft iemand tips? Of iets? Haha :rolleyes:
     
  2. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    je kan gezien je vorige cyclus nog wel starten. Als die deze ronde net zo lang gaat zijn heb je nog geen eisprong gehad. Ik zou alleen geen dure testen gaan gebruiken maar gewoon goedkope dipsticks zodat als je wel eerder ongesteld wordt je geen bakken met geld hebt weggegooid aan dure ovulatietesten
     
  3. Barbara11

    Barbara11 Lid

    29 mrt 2021
    83
    23
    8
    Vrouw
    Bedankt voor de tips! En welke dipsticks raad je aan? En is dat betrouwbaarder dan temperaturen? Of beter allebei? Voor mij is dit nog helemaal nieuw namelijk
     
  4. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.817
    7.146
    113
    Vrouw
    Dipsticks van zwanger&kids. Temperaturen is altijd betrouwbaarder (als je het op de juiste manier doet). Met ovulatietesten zie je je lh piek, en na die piek volgt je eisprong 24-48u later. Soms komt het weleens voor dat je ei dan toch niet springt en het later opnieuw probeert. Met tempen zie je achteraf wanneer je eisprong is geweest.
     
  5. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    wat mim89 zegt haha. Echt ervaring met welk merk heb ik niet. Ik heb die van de action gebruikt, maar ik kreeg er geen officiële piek mee omdat ik bij het kleinere groepje hoor die de extra gevoelige ovulatietesten nodig is om een piek te vinden. Ik vond wel een piekje, maar dit was officieel geen positieve test.Maar daar moet je niet direct vanuit gaan.
     
  6. Barbara11

    Barbara11 Lid

    29 mrt 2021
    83
    23
    8
    Vrouw
    Misschien ga ik dan toch met temperaturen beginnen. Vind het best lastig, mijn vriend zegt dat ik het los moet laten. Maar dat is lekker makkelijk gezegd o_O
     
  7. Barbara11

    Barbara11 Lid

    29 mrt 2021
    83
    23
    8
    Vrouw
    Oke dat is ook lastig! Maar misschien is temperaturen meer iets voor mij, maar misschien wacht ik deze cyclus nog even af.. hoe lastig dan ook
     
  8. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.817
    7.146
    113
    Vrouw
    Tempen moet wel volgens strikte regels. Elke dag op dezelfde tijd, na evenveel uren slaap, rectaal, en nog voordat je uit bed komt.

    Je bent pas net gestopt met de pil. Ontpillen kan even duren. Ik zou als ik jou was denk ik nog niet beginnen met tempen/ovulatietesten. Dan word de seks al snel een 'moet'. Zwanger worden kan lang duren en als je meteen al deze dingen gaat doen kan het nog zwaarder worden omdat je er dan toch nòg meer mee bezig bent.
     
  9. Barbara11

    Barbara11 Lid

    29 mrt 2021
    83
    23
    8
    Vrouw
    bedankt voor je reactie! Misschien heb je wel gelijk, ik ben ook best wel bang dat het obsessief word. Even geduld hebben is misschien het beste
     
  10. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Hier zit natuurlijk een kern van waarheid in wat mim89 zegt, maar mij gaf juist die testen doen heel veel rust een soort van gevoel van controle. Zo kon ik het de rest van de dag juist los laten. Ik ben een controle freak haha. Dus @Barbara11 doe vooral wat goed voelt.
     
  11. Barbara11

    Barbara11 Lid

    29 mrt 2021
    83
    23
    8
    Vrouw
    Eigenlijk hebben jullie beide gelijk.. ik ga als ik deze ronde toch ongesteld word beginnen met temperaturen denk ik.
     
  12. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.817
    7.146
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina