Dweil of stoomreiniger?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mireia, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wie heeft een goede (simpele) steelstoomreiniger voor het schoonmaken van de vloer ipv dweilen? Werkt dat makkelijker sneller etc?

Er zijn zat mensen die zo n ding te nat etc vinden volgens mij maar degenen die er een hebben die wel oke is en niet duur is. Is het praktischer dan dweilen? Welke heb je dan? Thanx.

2. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Wij hadden een stoomreiniger maar hebben hem verkocht, ik pak toch liever/sneller de dweil. Is net toch even makkelijker/sneller en je zit niet te hannessen met snoeren.

3. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    wij hebben er 1 van black and decker.
    De stoomkop kan ik los pakken en zo ook kleine dingen schoonmaken (kinderstoel, speelgoed, kranen ed)
    We hebben er vorig jaar ongeveer 120 voor betaald, ik weet niet of je dat duur of goedkoop vind.
    Het scheelt mij enorm veel tijd, ik heb nu in een half uurtje de hele kamer keuken en gang weer schoon. En de vloer is veel sneller weer droog. Naar mijn idee is het juist droger dan gewoon dweilen.
    Maar het belangrijkste is voor mij wel het gemak in gebruik, ik kon eerder niet zelf dweilen ivm mijn rug en bekken. Met de stoomreiniger kan ik het in principe met hand af, hoef ik niet te bukken en te tillen, voor mij dus ideaal.

4. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Ik heb er een van de action. Voor 30 euro dacht ik. Vind hem 'wel prima'. Fijn voor de bank enzo. Alleen is de snoer zo kort.

Maar ik gebruik liever de greenspeed microvezel dweil. Hier doe je water in de steel en dan druk je op de bovenkant van de dweil als je iets water wilt. Het is ook veel sneller droog/geen natte handen/ geen vies water/geen schoonmaakmiddel.

5. MariSam

MariSam Actief lid

13 nov 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vrij goedkope (dirt devil) van het kruidvat. Het werkt prettig, ik heb echter niet het idee dat de vloer er echt schoon van wordt en gebruik hem dus ook bijna nooit meer..

6. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Ik heb er een van Bestron, gekocht voor €60,- met diverse opzetstukken, ik gebruik hem regelmatig en ik vind mijn vloer sneller drogen dan na het dweilen.

7. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Ik heb er een van Kärcher, ik vind hem prettiger dan een dweil. Dweil moet ik wee uitwringen en nieuw schoon sopje maken, stoomreiniger is altijd op temperatuur en je gebruikt alleen water een geen schoonmaakmiddel. En vind de vloer streeplozer opdrogen dan met de dweil.

8. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet veel reacties, ga toch wel een niet al te dure uitproberen. Dweilen vind ik echt minder, het sjouwen douwen met die emmer van plek steeds. Vullen met water. Wringen en beetje kracht zetten tijdens dweilen. Vuile watrr wisselen etc. Vind t persoonlijk zelf niet fijn. Met zo een simpele steelstoomreiniger hoop ik mn geluk mee te kunnen vinden:)

9. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    We hebben een "dure" gehad van black & decker van 100 euro maar die ging helaas (buiten garantieperiode) stuk. Omdat het goed beviel en we niet zoveel te besteden hadden hebben we een goedkopere gekocht. helaas niet zo'n goede aankoop. We nemen nu vaker gewoon de dweil. De "duurdere" maakte mooi en streeploos schoon, had een lang snoer, was snel opgewarmd en makkelijk in gebruik.

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb een vrij betaalbare stoomreiniger. wat een geweldig ding. crosst overal door en veeeeel schoner (normaal altijd grijze waas gehad, nu nix) en het is steriel en geen schoonmaakmiddel nodig. al doe ik er soms nog een drupje geur olie op, gewoon voor het lekkere :D

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb zo'n XL vloerwisser van Leifheit.
    In 1 woord, geweldig!

12. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Vanaf morgen stoomreinigers bij de Aldi. Geloof 39.95 euro.

Deel Deze Pagina