Heeft er hier nog iemand een Shiba Inu?

Discussie in 'De lounge' gestart door PrettyGreenEye, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik sta werkelijk met open mond te lezen, vooral verbaasd te lezen TS dat jij denkt dat je je hond volledig kent inclusief ras en kenmerken en rasstandaarden, en dat in 3 maanden tijd ( je pup is 5 maanden zal met 8 a 10 weken bij jou gekomen zijn dus ik heb ruim genomen 3 maanden kunnen er ook 2,5 zijn ), jeetje dat vind ik echt ontzettend knap hoor :$ mijn pitbull is bijna 2 en die ken ik nog steeds niet 100% vraag me af hoe jij dat gedaan heb ;)

maar goed moet je fokken met een pup zonder stamboom, zonder medische keuringen, zonder verstand, zonder wijsheid, zonder toevoeging aan het ras te geven (want je fokt een nest om een ras in stand te houden of zelfs te verbeteren) uhm nee dat zou jij dus niet moeten doen, en kijk eens in het asiel naar al die hondjes die daar zitten stamboomloos ook ooit eens een ikwilzograaggeldverdienenhondje of een ikwilzograageenleukpupmakenhondje, helaas is de realiteit anders, fokken doe je uit liefde voor het ras, niet om het geld, niet om maar leuke pupjes te hebben (puppies worden groter namelijk)

dus met jou inzicht, en jou ervaring, en kennis van het ras zou ik als jou was beginnen met een goudvis en dan over een x aantal jaar nog maar eens verder kijken naar bijvoorbeeld een sluierstaart ;)

2. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ze wilt dit juist allemaal niet

ze wilt goedkope puppy's fokken.. omdat de gezonde pups met stamboom te duur zijn vind ze !

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Stiekem hoop ik dat TS inziet dat het fokken met stamboom belangrijk is, ook om het ras gezond te houden en dat het geen manier is om de prijzen hoog te houden. Met genoeg fokkers en diversiteit in het ras gaan de prijzen ook omlaag natuurlijk, dat is een kwestie van marktwerking.
    Ik blijf van het goede in mensen uitgaan en denk dat de bedoeling om goedkoop, zonder stamboom, te fokken meer onwetendheid is. Hopelijk kan TS aangeven of dat inderdaad het geval is en zo ja, durft ze ook toe te geven dat ze dit verkeerd heeft ingeschat. (en ja, anders ben ik degene die naïef is geweest en bied ik bij voorbaat mijn excuses daarvoor aan)

Deel Deze Pagina