Ik was aan het kijken naar kleertjes en toen kwam ik een super lief petje tegen. Die toevallig de papa ook heeft. Zo leuk als ze dezelfde hebben. Maar welke maat? Dat petje is leuk vanaf maand of 9 a 10. Maar ze werken daar met maten als 68,74,80,86. Welke maat zou ik dan ongeveer moeten hebben? Desnoods pak ik 2 maten maar welke zouden jullie aanraden?
Ik heb de groeicurve er even bij gepakt: een jongen van 9/10 maanden Is gemiddeld ongeveer 73 cm, dus dat zou dan maat 74 worden. Maar hij kan natuurlijk groter of kleiner zijn, dat weet je niet, lastig....
Voor petjes ligt het dan vooral aan de grootte van het hoofd... Mijn zoontje heeft een groot hoofd. Die zou een petje maat 68 bijvoorbeeld eerder kunnen dragen dan een kindje met een klein hoofd. Qua kledingmaat draagt hij nu al (morgen 2 maanden) maat 68 qua bovenkleding dus ook de maten zeggen niet veel.
Lastig inderdaad. Denk dat ik dan 74 en 80 neem. Mocht het te groot zijn kan ik het misschien beetje innemen.
74/80 komt denk ik idd het dichtst in de buurt voor dan. Maar is natuurlijk afhankelijl van je kindje... Mijn zoontjw trok op die leeftijd wel alles van zijn hoofd af.. nu nog trouwens
Oei dat is lastig.. Mijn zoontje was/is erg klein voor zijn leeftijd, met 9-10 maanden had hij kledingmaat 68 maar een pet in maat 68 was wel te klein. Hij had afgelopen zomer toen hij 14 maanden was een pet in maat 80 terwijl hij kledingmaat 74 had. Mijn zoontje vindt het trouwens juist fijn om een muts of pet op te hebben en heeft er ook als baby geen problemen mee gehad.
Ik zou de omtrek van zijn hoofd en pet meten. Kledingmaat zegt nog niks, uk is net 2 en draagt maat 86 elastiek aantrekken.broek past maat 80 ook goed. Hij is 90 cm.
Mijn dochtertje is nu 11 maanden en heeft een klein hoofdje en ik heb een petje van Lief! gekocht, daarvan heb ik maat 3 genomen wat gelijk staat aan 74 tot en met 86. Deze is wel verstelbaar dus zit nu nog op de strakste stand met klittenband.
Lastig altijd die maten! T verschilt ook nog eens per merk en in t geval van een pet ook nog hoe groot t hoofdje is Ik zou maat 74 nemen, daar kunnen ze meestal wel vrij lang in
Mijn dochter zit nu met 9 maanden in maat 86, maar dat zegt niet wat over haar hoofd . Volgens mij is ze met de hoofdomtrek namelijk gemiddeld, dus dat zou denk ik maat 74 zijn. Ik zou dus kijken waar op de curve je zoontje zit met zijn hoofdomtrek, als dat gemiddeld is, dan maat 74/80 anders groter of kleiner....
Is idd lastig in t schatten, Mijn zoontje is 12,5 maand en draagt kleding maat 68/74 En zijn maat van petje is 68. Ligt er een beetje aan hoe snel je kindje groeit.
Mijn zoontje had maat 74/80 toen. Maar heeft hier echt enorm lang in gezeten (was tot 12 maanden lang voor zijn leeftijd daarna groeide die in cm heel langzaam , heeft nu maat 86 en is bijna 20 maanden) . Maar hij heeft een klein smal hoofdje en rond zijn verjaardag was maat 74 dus denk nog wel te groot voor een petje/hoedje. Lastig vind ik dit ! Kledingmaat zegt niet zo veel...
Zoontje had hier vorig jaar een petje van de Hema, maat 74/80 en die past hij nu nog steeds (maat 92). Zoontje heeft ook geen groot hoofd hier. Het is dus heel lastig in te schatten denk ik. Maar je bent eind van de zomer uitgerekend, dus ik zou hem inderdaad voor volgend jaar zomer kopen en dan zou ik ook gaan voor 74/80.