Heeft er iemand DE tip tegen hielspoor klachten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mowtom, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    I know :). Zooltjes geven mij tot nu toe geen verlichting en geloof mij heb al heel wat soorten geprobeerd. Op het werk loop ik op goede (teen) slippers met een extra steuntje onder de hiel en dat gaat erg goed. Maar over 3 weken gaat mijn schoonzus trouwen en dan draag ik toch echt een klein hakje. (maar de slipper gaan ook mee :D)

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Oh vervelend he?
    Ik vroeg me af hoe lang je dat dan doet, dat rollen met je voet over een balletje. Moet ik dan denken aan 5 min, 10 min? Ik heb zelf zo'n plastic balletje van dezelfde grootte als een tennisbal maar ja dus niet zo hard, zou die ook helpen?
    Ik ga het zo meteen even proberen..

Thanks!

3. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    #23 Windows, 27 mei 2011
    Laatst bewerkt: 27 mei 2011
    Ik heb toen Viscospots aan geschaft(siliconen zooltjes)op aanraden van de huisarts,en ze werken prima.
    En ik heb de originele Crocs-teenslippers ook voor in en om het huis,daardoor ook weinig last van de hielspoor.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb het ook gehad, geen hielspoor, dat is het ook meestal niet, maar wel een geïrriteerde pees.

Heb eerst op sportschoenen gelopen, binnen op crocs, en dan deed het geen pijn, maar het ging ook niet over en ik was het wel zat, de hele tijd die sportschoenen, geen gezicht ;). Ben toen naar de podotherapeut geweest, zooltjes gekregen en het leek helemaal niet over te gaan, maar opeens ging het veel beter. Heb denk ik zo'n 3 maanden met de zooltjes gelopen en nu is het helemaal over. Mocht ik het weer krijgen, kan ik de zooltjes weer gebruiken.

Ik herken het trouwens heel erg, die pijn. Ik kon soms gewoon niet lopen, vooral 's nachts, moest mijn vriend weer naar Lisa toe, ik vond het echt vervelend. Ik kon pas na wat rekoefeningen weer erop lopen, maar tegen die tijd was Lisa al overstuur ;).

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou nee die bal werkte niet....helaas! Dan moet ik morgen ff ergens een paar tennisballen op de kop tikken! Dit balletje was veels te slap en ik drukte het gewoon plat hahaha!

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Kreeg je die zooltjes vergoed eigenlijk?

Hier ook een probleem idd in de nachten als één van de kindjes wakker zijn. Dan hink ik half door de kamer heen...het nadeel ik heb t bij beide voeten/hakken, de rechter alleen veel erger dan de linker.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik krijg het wel gedeeltelijk vergoed geloof ik, moet het nog opsturen naar de verzekering :)

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou anders ga ik volgende week toch maar eens terug naar de ha en dan laat ik me toch eens door sturen naar een podotherapeut....

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    heb je al geprobeerd om je hielspoor druk vrij te laten leggen?
    dat kan dmv een stuk rubber op je hiel te leggen en op e plek van de hielspoor een gat te maken , het rubber of foam moet wel iets dikker zijn zodat de druk daarop komt en de plek ontzien word ,
    er is ook een soort van taping wat je bij een gede pedicure kan laten doen heet medical taping

10. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Maak je dat zelf gewoon dan van een stuk rubber? Leg je dat gewoon in je schoen dan? Ik weet alleen niet waar de plek precies zit. Maar kan dat ok eens proberen. Thanks!

11. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ja het zelfde idee als een viltring zo een die ze gebruiken voor likdoorns maar dan groter :)

12. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft hem idd alleen maar ´s nachts aangehad. De eerste nachten sliep die slecht omdat hij aan die sok moest wennen. Het is eigenlijk een soort spalk die langzaam de spieren oprekt. Zijn hielspoor is daarna wel sneller verbeterd. Lang autorijden probeert hij nog wel zoveel mogelijk te vermijden.

13. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Shockwave therapie in combinatie met oefeningen is misschien een idee.
    Een shockwave is een soort niersteenvergruizer maar dan minder heftig uiteraard. Bij een hielspoor kan het zijn dat de pees wat verkalkingen heeft, wat die irritatie veroorzaakt. De shockwave kan hierbij helpen.
    Succes in ieder geval.

14. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarvoor moet de hielspoor wel verkalkt zijn. Bij de één is het alleen een peesontsteking terwijl bij de ander de pees in bot veranderd. Als het alleen maar de ontsteking is zal die therapie niet helpen. Ze kunnen in het ziekenhuis een foto maken om te kijken wat er precies aan de hand is.

15. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Even een vraagje nog over die oefening met tennisbal...
    Doe je dat staand of zittend? Ik merk namelijk dat als ik t staand doe dat t best wel erg veel druk met zich mee brengt. Ben een beetje bang dat ik t daarmee vererger of overbelast zeg maar.
    Nou ik ben het nu al een paar avonden aan t doen merk alleen nog geen verschil helaas. Ook vandaag maar van die goedkope slippers gekocht die lekker zacht zijn, wie weet verlicht dat wat als ik niet meer op blote voeten mag/kan lopen.

Als er iemand nog meer tips heeft...ze zijn HEEL welkom!

Deel Deze Pagina