Ben bezig met Emma;s uitnodigingskaartje voor haar verjaardag en wil neerzetten Hoera Emma wordt 2 jaar is wordt in het voorbeeld hierboven goed gespeld of moet het zonder t?
Het staat goed zo! Ik doe altijd als ik het niet zeker weet; het werkwoord vervangen door het werkwoord 'lopen'. Dat is makkelijker vervoegen, en dan weet je gelijk weer hoe het moet : ) het zou ook zijn: Emma loopt, dus daarom ook Emma wordt.
Helemaal goed! Wordt met -dt Ezelsbruggetje: verander wordt in loopt en dan hoor je de -t klank, dus moet je de regel stam + -t toepassen. Stam van worden = word + -t = wordt.
ik heb zelfs dat ezelsbruggetje gedaan en nog twijfelde ik, stom he! ook omdat Word het fout rekende (maar die heeft het oo kwel vaker fout) dank jullie wel meiden!
Hmm.... de spellingscontrole van Word is redelijk, zolang hij maar niet naar de werkwoordspelling kijkt Alle andere spelfouten haalt hij er aardig goed uit
Ach Word zou zijn eigen naam nog met -dt spellen als je de spellingscontrole zijn gang zou laten gaan Je hebt het inderdaad goed geschreven.