het weekend begint goed... we zitten in de kou

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 29 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Alle pech komt in drieën zeggen ze toch...

Nou ik ben benieuwd wat er nog meer komt vandaag.

Gisterenavond om 11 uur werd ik gebeld door mijn man of ik naar huis wou komen, omdat hij naar zijn werk moest (hij heeft oproepdienst deze week).
    Dus thuis gekomen verteld hij eerst nog even dat er een koppeling van de leidingen van de cv stuk is, dus dat deze niet aan kan, zowel de houtkachel niet (is op de cv aangesloten) als de cv ketel niet, maar hij zou er vanmorgen naar kijken.

Is het probleem op zijn werk zo groot, dat er een buitenfirma moet komen en dat hij er na 3 uurtjes thuis geweest te zijn om even te slapen weer zit en er voorlopig niet klaar is.

dat wordt dus een dag kou kleumen vandaag, want zijn werk heeft prioriteit.
    Daarbij hebben de 3 oudste kinderen een uitje van zijn werk en gaan naar pietendorp en die zou 1 van ons even brengen zodat we ze niet allemaal mee hoeven te slepen.
    Daarna zouden we sint inkopen doen, omdat we dan alleen de 2 kleintjes hebben.

Ons dagje valt in het water, hij komt straks wel even snel de auto brengen, omdat ik die toch echt nodig heb om de kinderen weg te brengen en voor de rest wordt het vandaag dik aankleden en wachten tot hij thuis is om de cv te maken.

Ik vrees dat het een lange koude dag gaat worden vandaag.
    Maar aan de andere kant voor ons is het maar 1 dagje kou kleumen, terwijl er zoveel mensen zijn die gevlucht zijn in tenten leven en de winter in een tent door moeten brengen, dat we toch eigenlijk niet mogen klagen.

Maar koud heb ik het wel, want het is nu 15 graden in huis.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Heb je niet zo'n losstaande elektrische radiator? Dan is het tenminste in de woonkamer wat warmer...

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Wat vervelend! Hopelijk is je man als nog snel klaar.

Twee jaar geleden (toen het zo sneeuwde) hadden we stroom uitval in een gedeelte van de stad. Dus ook bij ons thuis. Was 8 graden in huis maar toch koud! Blijven bewegen helpt en dekens op de bank en je dik aankleden.

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Misschien bij iemand op de koffie gaan.
    Hebben wij vorig jaar ook gedaan toen we geen stroom hadden.

5. minon

minon Niet meer actief

Heeeeel veeeel kaarsjes aan. Op hoge plaatsen voor je kindjes maar echt het helpt een beetje. Als ik hier de kaarsjes aan doe savonds is het al snel een graadje warmer. Wel de woonkamerdeur dicht houden dan natuurlijk. Heb je een gasfornuis? Weet niet of daar genoeg warmte afkomt om het wat warm te maken? Of de kookplaat.

6. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen verwarming tot 18 december want onze kachel is kapot en dan komt de nieuwe pas..
    Een elektrische kachel doet wonderen! Al veel plezier van gehad, 14 euro bij de Praxis...

Sterkte iig. Gelukkig is het nog niet echt koud..

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Oven aanzetten en open laten? Vervelend joh, hopelijk krijgen jullie net gauw gemaakt,

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik zou ook kaarsen aanzetten en gaan bakken . Als een beetje grote oven een uurtje aan staat is het zo 22 graden in de keuken.

En anders naar vrienden/ familie etc. misschien willen die ook wel even op de kleintjes passen dat jij even cadeaus kan kopen of gelijk afspreken dat ze een koopavond oppassen zodat jullie samen kunnen gaan.

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wij hebben nog geen eens de verwarming aan gehad.
    tegen kou kun je je kleden.

op de slaapkamers hebben wij nooit verwarming aan.
    niet bij ons en ook niet bij dochtertje.

10. penseel

penseel Niet meer actief

Bij action ook radiatoren nu in de reclame.

Idd oven aan zetten en open laten. Gaspitten opendraaien.

Even creatief denken.

11. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik zou ook even een electrisch kacheltje halen. Stroomvreters, maar beter als in de kou zitten.

12. Talvi

Talvi Niet meer actief

Toen wij zonder verwarming zaten vorig jaar hadden we een tijdje de oven aan gezet :) Een dag later kregen we van de woningbouw zon elektrische kacheltje te leen. Maar dat ding vreet zoveel stroom.. Kaarsen zouden ook nog kunnen helpen en anders zou ik even bij iemand op visite gaan. Je moet toch wat met 2 kleine kindjes.. Anders met een paar kruiken en dekens op de bank?

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

We hebben inderdaad een elektrisch kacheltje met dank aan jullie die dat opperde.

We hebben het lek gevonden en mijn zwager komt het vanavond maken hopelijk.
    Mijn man is dan zelf wel heel technisch en werkt ook als onderhoudsmonteur bij een bedrijf hier in de buurt, maar hij kan dit helaas niet zelf oplossen omdat hij en op zijn werk moet zijn en het gereedschap niet.

Maar ondertussen zijn we erachter dat als we de cv aanzetten het lekken minder lijkt te worden.
    We hebben hem nu dus aanstaan en laten hem tot 20 graden warmen en zetten hem dan weer uit en vullen steeds bi.

Dus gelukkig toch geen hele dag kou.

14. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Mijn man is ook installateur (geweest). Maar nood breekt wet hoor. Als we echt in de kou zitten, dan bel ik dus mooi de concurrent hoor!

15. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Kijk je wel uit met evt koolmonoxide gevaar..
    Vraag even aan je man of dit kwaad kan.

16. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Elektrische kachel trekt vreselijk veel stroom. Weet het omdat me pa vroeger dikke rekening kreeg

Ons cv deed ook niet was vreselijk koud. Gelukkig was monteur langsgeweest. ken je geen monteur bellen

Deel Deze Pagina