Ben het helemaal met Thunder eens. Onze dochter kwam met 28 weken. Ik had haar ook graag tot 37 weken bij me willen houden ( dan had ik moeten bevallen wegens diabetes) Want hoe langer het zit hoe beter... en zo lang hij/zij nog niet komt heeft hij/zij het nog erg prettig in de buik
wat heb je toch uhm aparte mensen op de wereld. Kindje komt wel als het er klaar voor is hoor en anders grijpen uiteindelijk echt wel in in het ziekenhuis. De rest zijn allemaal bakerpraatjes.
Ik weet ook nog een hele ouderwetse tip Je moet je man heeellllll lang aan je tepels laten zuigen! klinkt heel gek maar bij een vriendin is het zo waarschijnlijk begonnen
snap sommige mensen niet. Er word gevraagd om tips om de bevalling op te wekken. Niet redenen waarom ze zo ontzettend blij moeten zijn om met 40 weken al niet normaal te kunnen slapen. Of al tijden rond te lopen met weeen. Snap dat je een andere mening kan hebben maar reageer dan gewoon niet in dit soort topics. Laat mensen in hun waarde!
Hoi, Met 22 weken kwam ik in de ziektewet vanwege rug- en bekkenklachten. Ik mocht niet teveel traplopen, wandelen kon ik niet langer dan 5 minuten en zelfs zitten was pijnlijk na een half uur. Rond 30 weken bleek ik ook nog teveel vruchtwater te hebben, was mijn baarmoeder te groot voor de duur van mijn zwangerschap en had ik een gespannen baarmoederwand. Er werd me verteld dat ik veel moest rusten, omdat ik anders te vroeg kon gaan bevallen. Ik zat dus hele dagen thuis, kon vrijwel niks aan het huishouden doen en hopen dat ik de 37 weken zou halen. Toen de 37 weken gepasseerd waren, mocht de bevalling wel beginnen. En toen kwam mijn uitgerekende datum ook ineens voorbij. Je houdt er al 10 weken rekening mee dat de kleine kan komen en dan is hij er nog niet. En mijn buik was echt gigantisch, dat vond de verloskundige zelfs. Dus ik zag het niet zitten om nog 2 weken af te wachten voor we naar het ziekenhuis doorverwezen werden voor een inleiding. Dan ga je dus wel dingetjes proberen om de weeen op te wekken. Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ons mannetje niet voor de 37 weken is gekomen, maar ik vond 42 weken toch wel te lang voor mijn klachten en buikomvang.
Ik vind niet dat je kan vergelijken met als je weeén met 20 weken krijgt of als het al mag. En ja jullie kunnen niet weten hoe het voor mij was met een giga buik en een kind die aardig lang was voor mij lengte(ik ben 1.58 Wessel was 52cm)en ik weet niet hoe het voor jullie moet zijn geweest. Ik vind het wel raar dat je zo'n opmerking in dit topic gaat zetten op een geven moment kan je gewoon niet meer en wil je je kind het liefst er zo snel mogelijk uit hebben. Er word gevraagt of er iets kan werken en niet dat ze blij moet zijn dat het er nog in zit. En ik heb zelf ervaren dat idd je kind gewoon zelf komt wanneer hij/zij dat wil,maar dat kan je het nog wel super zat zijn
Bij men zus, kon ze gedurende heel de zwangerschap niet in bad, ivm verbouwingen enzo, op haar 39 weken kon ze voor het eerst in 39 weken in bad en die nacht is de kleine uk geboren Xx
Ik sluit me bij Emmy aan er wordt hier gevraagd hoe je weeén op kan wekken en ja tuurlijk snap ik dat sommige vroeg bevallen zijn en hadden gewild dat... Maar dat wordt hier niet gevraagd, jammer dat het weer een andere wending neemt hier. Er zijn ook namelijk mensen die NIET uit zichzelf kunnen bevallen zoals ik en proberen ook graag alle bakerpraatjes om te kijken of het kan helpen. Maare van die sigaar tegen mijn teen die sla ik maar over!
hoi thunderangel in princiepe heb je natuurlijk gelijk het is het beste om je kindje volledig uit te dragen, maar aan de andere kant als je 40 weken of zelfs eroverheen gaat ben je het echt wel zat, dat niet alleen het is niet alleen nieuwsgierigheid wat er bij komt kijken, de kwaaltjes zijn ook niet altijd even prettig meer sommige vrouwen kunnen helemaal niets meer, hebben pijn, kunnen niet slapen noem maar op ik denk meer dat het zat zijn mensen zover drijft dat ze dingen willen verzinnen om de weeen op te wekken in positieve zin dan daar is natuurlijk niets mis mee (anders als je nog geen 37 weken ben en dan de weeen wilt opwekken natuurlijk) groetjes nathalie