Fietsen valt erug zwaar... wie ook??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sproetepetoet, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

18 jul 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi!

Morgen 22 weekjes zwanger. Dit trimester ging tot nu toe hartstikke lekker.
    Veel meer energie, niet meer zo misselijk, helemaal happy met het groeiende mensje in mijn buik en een prachtige 20 weken echo gehad! Heerlijk!

Maar nu wordt ineens het fietsen een probleem. Met name met twee kids op de fiets (4 en 6 jaar)
    Het is zo'n 20 minuten fietsen naar school, en dat redden ze zelf echt nog niet, maar ik nu dus ook niet meer!!
    Op de een of andere manier krijg ik het niet meer voor elkaar. Enorme harde buiken, compleet buiten adem en hartstikke misselijk. Net op mijn lichaam zegt; ho stop!
    Ik vind dit alleen al zo vroeg... jullie?
    Bij mijn vorige zwangerschappen kon ik eigenlijk alles tot aan de bevalling...

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    tja....elke zwangerschap is anders.

maar je kindje van 6 moet toch lijkt mij zelf wel kunnen fietsen.
    ik heb een zoontje die eind deze maand 6 word en een dochter van 4 en ik ga echt niet met die 2 op 1 fiets hoor.
    veel te zwaar hahaha

daarkomt bij dat mijn zoontje prima zelf fietsen kan.we gaan af en toe wel eens een blokje om en dan fiets hij zo een uur achter elkaar.
    dus dat kan lijkt mij heus wel.

je zal in elk geval toch een oplossing moeten gaan zoeken want dit lijkt me oko niet alles

3. Pip89

Pip89 Actief lid

4 apr 2012
    155
    0
    16
    Hier ook moeite met fietsen, krijg er hele felle steken in mijn onderbuik van. Heel pijnlijk. En dan heb ik niet eens kinderen op de fiets, haha:p

Voor de rest echt genoeg energie, alleen dat fietsen...vaag!

4. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook moeite met fietsen, doe inmiddels alles lopend af.

5. drobbel

drobbel Lid

31 okt 2013
    19
    1
    3
    NULL
    NULL
    Had ik ook inderdaad al rond de 20 weken. En dan zonder kinderen... :) gek hoe dat per zwangerschap verschilt dan he?
    Misschien helpt het nog om ruim de tijd te nemen, tien minuutjes eerder weg ofzo, hielp hier nog wel een tijd.
    Succes ermee

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb nu al moeite met fietsen raak vreselijk buiten adem misschien een mogelijkheid met het ov of auto?

7. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    mijn zoontje van (bijna) 6 kan ik ook nog niet zelf laten fietsen en de andere van 3 uiteraard ook niet. die van 3 kan eigenlijk niet meer voorop en die krijg ik er ook niet meer opgetild. nou hoef ik nog geen 5 minuutjes te fietsen (normaal nu doe ik er 2-3 keer zo lang over...) paar weken geleden besloten dat ik gewoon de fietskar erachter hang, hoef ze niet te tillen en is minder zwaar fietsen vind ikzelf.
    veel sterkte ermee! bedenk ook de vorige zwangerschappen hoefde je mss minder ver en minder te fietsen? je hebt nu ook twee kinderen al rondlopen kost ook energie....

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb er af en toe nog 1 achterop, maar zou toch echt niet meer gaan fietsen met 2 kids van 4 en 6 op de fiets. Het is ook gevaarlijk, je wordt steeds minder stabiel, je evenwichtsgevoel gaat achteruit en je bent minder flexibel om alles op te vangen.

Ik zou toch gaan proberen om je oudste te laten fietsen. Mijn oudste zou 20 minuten wel lang vinden, maar zou het denk ik wel redden. En anders went het vanzelf. Misschien een optie om de fiets halverwege ergens te stallen? Zodat hij/zij in eerste instantie de helft fietst?

Je hebt nog aardige tijd te gaan, dus zou het toch zo gaan opbouwen.

Gezien de leeftijden van je kids (zelfde als mijn jongens :) ) hoefde je bij je vorige zwangerschappen niet zoveel te fietsen en was je oudste lichter en je had er maar 1 op de fiets. Dus het is niet zo gek dat je er moeite mee hebt nu.

De meeste voorstoeltjes zijn trouwens ook maar tot 15 kilo en je jongste in een voorstoeltje tillen wordt ook steeds moeilijker.

9. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

18 jul 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Toch prettig om te lezen dat ik niet de enige ben die rond deze termijn moeite met het fietsen heeft.
    Dat van het tillen van de voorste dat klopt inderdaad ook, dat gaat eigenlijk niet meer (en is natuurlijk ook niet zo goed)

Nou is dit niet meer dan even een lastige situatie van tijdelijke aard voor mij. We gaan namelijk eind december verhuizen en vanaf dan is het nog maar een paar minuutjes lopen naar school! Dat is dus wel heerlijk voor die laatste maandjes.

Jullie hebben gelijk iedere zwangerschap is anders en de situatie met twee kinderen op de fiets is natuurlijk ook heel anders dat de vorige keren.

Accepteren dat ik mijn energie nu anders moet verdelen dus;) moest ik blijkbaar even van een ander horen :D hihi

Thanx

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Had in het eerste trimester ook last van snel moe en buiten adem met het fietsen. Werd gelukkig beter en nu is fietsen iets wat ik beter kan dan lopen of eerder gezegd, waggelen :D

Deel Deze Pagina