Bevalling van 5de kindje?

Discussie in 'De bevalling' gestart door momvan4, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momvan4

momvan4 Actief lid

21 mei 2012
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie is er ook bevallen van 5de kindje?
    Ben benieuwd naar jullie bevalling :)

Hier gingen de eerste 4 wel oke,alle 4 thuis bevallen hoop nu weer :)

2. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik ben een ruime week geleden voor de 5e keer bevallen.
    De zwaarste bevalling van allemaal.
    Om een uur of 8 savonds begonnen de weeen. Waren goed op te vangen. Om half 1 hebben we de vk gebeld. Die was er een kwartier later. Er was toen 3 cm ontsluiting. We mochten gelijk de kraamzorg bellen. Aangezien m'n 4e bevalling binnen 3 1/2 uur gepiept was ging de vk niet meer weg. Anyway, om 3 uur pas 4cm en dus werden de vliezen gebroken. Er was iets in het vruchtwater gepoept, maar niet zorgelijk volgens de vk en kleine mannetje deed het goed binnenin.Om 4 uur kreeg ik persdrang. Om kwart voor 5 stond er een ambulance voor de deur, omdat de vk vermoede dat het een nogal groot kindje was en hij problemen had met het schoudertje dat klem zat. Ze heeft dus 112 gebeld. En toen mocht ik niet meer persen! Dus met 10 cm ontsluiting en vol in de persweeen naar beneden zien te komen, op de brancard en de ambulance in. Vk in haae eigen auto, man moest nog wat spullen pakken en dus ook in zijn eigen auto.
    Ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld en zo bang. En persweeen zijn NIET op te vangen. Mijn kindje is uiteindelijk in de ambulance onderweg naar het ziekenhuis geboren, hij was 4355 gr.. Naast een ambulancebroeder die behoorlijk stress had omdat hij het nog nooit had meegemaakt. M'n
    man zei later dat de ambulance er op een gegeven moment met 130/140 km per uur vandoor ging en de zwaailichten aan gingen. Ik denk dat ons mannetje toen net geboren was, maar ik heb er niks van meegekregen. De vk en m'n partner zag ik pas terug toen ik al in een verloskamer in het ziekenhuis was. Ik heb in elk geval een behoorlijke klap door alles gehad. Volgens een collega vk had de aanwezige verloskundige bijv.mee de ambu in moeten gaan. Maar daar komt nog een gesprek over met ze.

3. momvan4

momvan4 Actief lid

21 mei 2012
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat erg dat verwacht je niet,ik ben 4x thuis bevallen snelle en normale bevallingen.Maar hier schrik ik wel van..het kan altijd mis gaan zie je wel ...dit kindje schatten ze ook op 8 ponder.hoop dus echt dat ik eerder beval net als bij de andere kids rond de 38 wk..ik ga wel extra echo vragen met 37 weken wil wel weten of het echt zo zwaar is want dan durf ik niet meer thuis te bevallen hhhhh

4. momvan4

momvan4 Actief lid

21 mei 2012
    121
    0
    0
    NULL
    NULL

5. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ja, ik!!
    5 weken geleden is onze 5e geboren.
    De 4 andere bevalling zijn ingeleid, dus ik ging er eigenlijk al een beetje van uit dat het deze keer ook zo zou gaan.
    Bij de vk wel aangegeven dat ik heel graag zonder inleiding wilde bevallen en liefst thuis.
    En dat is ook gebeurd!
    Met 40.3 is onze zoon geboren. Na een heerlijke relaxte bevalling die duurde van half 12 tot kwart over 2.
    De vk was er om half 2 omdat ik om 1 uur gebeld had, na anderhalf uur onregelmatige weeen.
    Ik bleek toen 7 cm ontsluiting te hebben, om iets over 2en mocht ik beginnen met persen en na 3 persweeen was hij er.
    Een heerlijke bevalling en een hele mooie afsluiting. (deze 5e is echt onze laatste!)

6. momvan4

momvan4 Actief lid

21 mei 2012
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de laatste ,ik hoop echt dat alles ook snel achter de rug is en fijne bevalling zal hebben :)

7. momvan4

momvan4 Actief lid

21 mei 2012
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meer ?

8. momvan4

momvan4 Actief lid

21 mei 2012
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
  9. MLkids

MLkids Niet meer actief

Nope, heb er maar 3 op zitten en vraag me af hoe een 4e bevalling gaat.

Deel Deze Pagina