Vraagje over PCO?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vruchtje24, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Na zelf 3,5 jaar bezig te zijn geweest om zwanger te worden kreeg ik gisteren het bericht van mijn zus dat ze PCO heeft. Nu is ze nog niet bezig met kindjes krijgen, maar wil dat binnenkort zeker wel. Omdat ze nu 10 mnd van de pil af is en nooit ongesteld is geweest is ze naar HA gegaan. Bloed en alles was goed maar beide eierstokken zaten vol met eitjes/kralenkransen en cystes.

Weten jullie wat ze nu kan verwachten a.s. dinsdag gaat ze namelijk naar de gyn. Kan ze nog op de natuurlijke manier zwanger worden of zal het moeten via hormonen of zelf IVF?

Hoop dat jullie mij een beetje kunnen geruststellen.

x vruchtje

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Bij ons ging het als volgt;

Op het intake gesprek kreeg ik een inwendige echo om te kijken hoe mn eierstokken eruit zagen, en toen bleek dat ik pco heb. Gelijk heb ik een kuur Primolut gekregen om het al opgebouwde baarmoederslijm af te breken zodat een nieuwe cyclus gestart kan worden en ik daarna aan clomid kon beginnen (vandaag dus). Vanaf dag 12 krijg ik om de dag een echo om mn eitjes te meten.
    Ook moest mijn vriend zijn zaad inleveren om te laten onderzoeken.

Over iui, ivf en icsi hebben we het wel gehad, maar dat was bij ons alleen sprake van als het zaad van mijn vriend niet goed genoeg is voor een natuurlijke bevruchting.

Er zijn nog een paar stappen die je kunt ondernemen voor er iui/ivi/icsi nodig is, dus misschien is dat nog een beetje een geruststelling?

Heel veel sterkte, beide ;)

3. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Oh ja, ik moest ook nog bloedprikken op dag 1-3 van de menstruatie, en op dag 24 om het progesteron te meten, zodat ze kunnen zien of er een goede eisprong is geweest.

4. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Vruchtje. De meesten krijgen gewoon medicijnen. Maar de soort behandeling is afhankelijk van de kwaliteit en kwantiteit van het zaad.

Ik moet eerst afvallen voor we kunnen beginnen. Veel ziekenhuizen hebben namelijk een bepaalde grens mbt BMI voor ze gaan helpen.

Bij mij is de eerste afspraak heel vreemd gegaan. Dus ik kan niet precies vertellen wat er normaal de eerste afspraak gedaan wordt. iig een inwendige echo. Er wordt gekeken naar de medische geschiedenis van hem, haar en directe familie.

5. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Hoi Zethu,

Heb ook een hoge BMI, ik moet nu 10 kilo afvallen.. Ben gisteren naar de gyn geweest. |Ze hebben 2 uur lang bloed afgenomen, ze willen bij mijn bijnieren gaan kijken..... IK ben zooo bang dat ik niet zwanger ga raken...

15 april krijg ik de uitslag en gaan we verder kijken wat ze gaan doen...

maar moet dan wel 5 kilo afgevallen zijn, ben nu 1,5 kilo kwijt...

6. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Vruchtje, ik ben begonnen met clomid om te kijken of mijn eitjes dan zouden springen, dit sloeg bij mij niet vaker dan 2x aan ben uiteindelijk dmv puregon spuiten zwanger geworden samen gaand met veel echo's om alles goed in de gaten te houden. Het zaad van mijn man is goed daar word ook naar gekeken maar er zijn nog wel mogelijkheden voor iui/ivf/icsi. Wens haar veel succes! En jij ook met de laatste loodjes.

7. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ melek: ik moet minimaal 8 kilo kwijt. Maar ze heeft niet gezegd wanneer ik het kwijt moet zijn. Ik ben wel al 1.3 kilo kwijt.

8. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Ik ben nu ook 1,5 kilo kwijt, nu nog 8,5 ....
    wanneer moet jij naar gyn? en wat gaan ze nu bij jouw doen? mischien kunnen we elkaar steunen...

9. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    ik moet 7 april terug naar de gyn. (zie ook begin medische molen 2009 en PCO deel 2)
    Ik krijg dan de uitslag van het zaadonderzoek en bloedprikken.
    De eersrte keer bloedprikken zijn ze bij mij namelijk erachter gekomen dat mijn insuline te hoog is. Daarom moest ik nog een keer nuchter insuline en glucose laten prikken.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Meiden echt super maar dan ook super bedankt voor jullie reacties! Ik ben zeker gerustgesteld dat het vaak alleen met medicijnen is op te lossen. Ik was echt kapot van het bericht want ik weet hoe zwaar het is om via de mmm zwanger te worden. Ze moet dinsdag naar gyn en dan hoort hoe verder. Weet niet of zaad vriend getest gaat worden nu al omdat ze in principe op dit moment nog even geen kinderwens heeft, zie dat over half jaartje wel gebeuren.

wil jullie allemaal heel veel succes wensen met zwanger worden hopelijk is het heel snel raak! Duim voor jullie meiden.

gr vruchtje

11. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Hoi Zethu,

Ik moet 15 april weer, bloedprikken en zaadonbderzoek is bij ons al geweest. Nu heb ik laatst weer bloed laten prikken, ze vermoeden iets bij mijn bijnieren en gaan nu verder kijken... ik ga morgen weer wegen... ben benieuwd hoeveel ik nu weeeg... IK wil zooo graag zwanger raken, hierdoor ben ik echt veel gestrest.ik denk dat ik 15 april te horen krijg dat ik clomid moet inslikken. ben erg benieuwd...

12. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Hoi Melek

Bij mij zou het hyperinsulinemie kunnen zijn. Een voorbode voor diabetes :(
    Als mijn insuline nu ook weer te hoog is zal ik tijdens mijn zwangerschap ook onder controle van de gyn blijven staan. Omdat ik dan een verhoogde kans heb op zwangerschapsdiabetes.

13. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Wat vervelend Zethu, hoop dat alles goed komt...
    Gaan ze dan bij jouw ook beginnen met clomid? Laatste bloedtest was echt niet leuk bij mij. ze gingen om de half uur 3 flessen bloed afnemen en dat 2 uiur lang. en vervolgens kreeg ik ook nog een prik op mijn kont..

14. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ melek: Kan me goed voorstellen dat dat niet leuk is. Ik heb het geluk dat ik hele goede aders heb om te prikken.
    Ik denk niet dat ik al gelijk aan de clomid gezet wordt. Ze zei dat ze eerst wilde kijken of mijn cyclus normaliseerde als ik afgevallen was. Maar ik zelf denk nu dat dat niet gebeurd. Want als puber had ik een heel mooi gewicht en net zo onregelmatig als nu.

@ vruchtje: heel veel succes voor je zus dinsdag. Als ze nu nog niet er voor willen gaan is het wel fijn dat ze alle onderzoeken heeft gehad voor ze er voor willen gaan. Kunnen ze dan een vliegende start maken he.

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zethu: dankjewel meid. Ik ben heel benieuwd wat ze te horen krijgt dinsdag. Emotioneel heeft ze het er af en toe erg moeilijk mee ook vooral denk ik omdat ze weet wat voor weg wij hebben afgelegd. (heb geen pco zelf hoor).

Ik laat het wel even weten dinsdag wat ze hebben gezegd.

gr vruchtje

16. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Heel fijn vruchtje. Het is inderdaad heel moeilijk soms. Vooral als iedereen in je omgeving zwanger, net bevallen of al moeder lijkt te zijn.
    Had gisteren nog zo'n situatie. Mijn beste vriendin is afgelopen maandag bevallen van de 3de. Had ze foto's op d'r hyves gezet. Begin ik gewoon te janken vw het feit dat het nog zo lang duurt voor ik zo'n schatje in handen heb.
    Maar met het gewicht gaat het goed :D

Deel Deze Pagina