Voetenzak uit de maxi cosi?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sidmick, Mar 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Ik vroeg me af of jullie de voeten zak nog in de maxi cosi hebben liggen met dit lente achtige weer. Het lijkt me zo warm voor de kleine, vooral in de auto. Heb ook de deken al uit de wagen gehaald omdat ze van de week erg lag te zweten :oops: Vind het nog zo twijfelachtig weer...Hangt ook zo tussen dikke en dunne jas in :(

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, fae is 2 maandjes ouder, en wij hebben nooit de voetenzak gebruikt. Schoentjes aan en een dekentje over haar beentjes en eenmaal in de auto is het al snel warm genoeg. (oja, ook een vestje aan en dan daarvan de muts op) Uit de auto gaat ze OF ergens naar binnen OF in de wandelwagen, waar dan weer wel een voetenzak in zit.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik loop dus ook te twijfelen... ga vanmiddag iig maar eens een tussenjasje halen, want de dikke winterjas is EN te klein aan het worden (ze krijst zich helemaal suf als ik haar daarin probeer te wurmen) EN volgens mij ook te warm, :)
    De voetenzak heb ik van het weekend gedist toen ik een vriend met zoontje naar het station heb gebracht en die blijft er denk ik lekker uit, :D Bij te koud pak ik wel ff een dekentje weer... Thirza blij: zit echt hardstkke krap in de voetenzak :(

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat hangt er een beetje vanaf wat je kindje allemaal aanheeft. Die van mij heeft alleen een vestje aan en dan in de 'slaapzak' van de wagen. Dat is nu nog niet te warm, zeker niet wanneer ik hem niet helemaal in snoer en zijn hoofdje lekker 'vrij' laat. Maar als je - zoals veel mama's - je kind altijd op polaire weersomstandigheden hebt gekleed (jas, sjaal, muts, capuchon en dan ook nog een voetenzak) tja, dan heeft je kind het al snel te warm. (zelfs gisteren met 13 graden zag ik nog een duidelijk oververhitte dreumes met capuchon, muts en dikke jas aan.. ma stond erbij in een trui :( )

Het hangt er ook een beetje vanaf wat je gaat doen... moet je kindje lang in de wagen zitten dan krijgt hij het al vrij snel koud door het niets doen maar is het even.. ach, ze zijn niet van suikergoed toch?

5. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vind het juist heel handig. Ik doe haar nooit een jasje aan als ze met de maxi cosy gaat en als het warm laat ik de zak gewoon open in de auto.

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik gebruik de maxi cosi bijna alleen maar op de fiets, of op de wagen, dus ik gebruik de voetenzak nog wel. Maar dan heeft ze alleen een dun vestje aan, geen dikke jas meer.
    Als ze in de auto gaat doe ik haar geen jas aan, maar gaat ze er zo in.

7. Daan was vandaag mee naar buiten zonder de voetenzak en met een dun vestje, hij had het echt niet koud, eerder te warm nog zelfs door dat warme zonnetje :)

8. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik heb hem er vorige week uitgehaald. Jenna heeft wel altijd een dik broekje aan en sokjes en schoentjes als we naar buiten gaan.

en ik neem altijd een dekentje mee in mijn tas, mocht het koud worden kan ik deze over haar heen leggen.

9. Bri

Bri Niet meer actief

dit doe ik ook.
    overigens is het niet de officiele voetenzak, maar een iets dunnere van fleece. heeft wel de neiging om zweterig te worden, dus moet opletten dat ik 'm openlaat anders krijgt-ie van die natte krulletjes op z'n koppie.

10. kemjansen

kemjansen Actief lid

Nov 20, 2008
    162
    0
    0
    Hoi,
    Toevallig heb ik hem er gisteren uitgehaald. Ik vond het vrij warm voor hem worden.

Gr Karin

11. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Nou heb em er ook uitgehaald en haar gewoon haar jas aangedaan. Denk dat het ook lekkerder zit voor haar, met die zak zit ze zo opgepropt.

12. Maite

Maite Lid

Apr 10, 2008
    79
    0
    0
    Consulent schuldregeling en budgetbeheer
    Amersfoort
    Ik heb de voetenzak er nog wel inzitten, maar doe hem maar half dicht en sla de flap naar binnen om. Zo blijven de beentjes en voetjes warm, maar niet té.

13. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    ow dit was ik me toevallig ook aan het afvragen. Ik doe haar nu altijd een jasje aan en in de zak. Maar lijkt me nu wel een beetje overbodig worden.

14. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik zou de voetenzak open laten als je in de auto zit. Met wandelen is het nog best fris hoor.

15. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik heb hem er vorige week ofzo uitgehaald, hier een lodger shelter erin, veel te warm.
    ik ga bijna nooit wandelen met de maxi cosi, dus dat scheelt ook. anders gewoon een dekentje erover.
    de ene keer wel een jas aan, de andere keer niet, ligt eraan waar we heen gaan en hoe warm het is.

in de wandelwagen lag de lodger wrapper nog (lekker warm van de winter) maar die heb ik er vorige week ook uitgehaald, ze lag te zweten. ook zonder jas. nu gewoon onder de fleece deken en het windscherm ding erover (quinny buzz)
    doe haar in de kinderwagen ook niet altijd een jas aan, want ze heeft het al vlug warm.

16. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    wij hebben ook nog nooit een voetenzak gebruikt.
    ik doe gewoon fleece deken over zich heen en als het winderig is zijn regenhoes erbij, het houdt binnen warm

Share This Page