goeiemiddag gister heb ik embryterugplaasing gehad in erasmus mc...nu volgen dus twee spannende weken.....wie loopt ook in het erasmus mc?en wat zijn jullie ervaringen xx
Wat spannend! Slopend deze weken he Ik heb al een zoontje via icsi, tp vanuit erasmus. 4 weken geleden opnieuw een tp gehad, helaas een vmk geworden. Omdat het erasmus een verbouwing heeft in december, heb ik begrepen dat ze mensen vanaf eind november niet meer helpen, dus krijg ik pas een tp in januari flink balen Maar hopelijk doorsta je deze 2 weken goed en zijn ze snel voorbij
hoi meine liebe wat leuk dat het bij jou gelukt is.....ik moet zeggen dat ik er heel snel aan kon beginnen direct na het intake gesprek...dezelfde avond en dat vond ik snel gaan....ikzelf dacht december te beginnen maar indd door de verbouwing werd het pas januarie....dat vond ik dan weer te lang duren...ik was een beetje bang voor wat er komen ging...hormonen ,en die punctie die achteraf gezien reuze mee viel....maargoed nu spannende wachtweken....voelde jij iets speciaals na de terugplaatsing?je let op alles en je word een beetje voor de gek gehouden door die hormonen natuurlijk....zelf heb ik goeie ervaringen maar ik lees anders over het erasmus........ jij ook veel sterkte in januarie x
Hoi Missouri, Wij hebben inmiddels een dochtertje via IUI (via EMC Rotterdam) van 2jr. En afgelopen maand ICSI tp gehad waarvan nu in verwachting. Onze ervaringen zijn in al die jaren erg positief geweest en gebleven. Niet alleen maar omdat het is gelukt maar hun hele manier van werken stond ons erg aan. Ook altijd heel vriendelijk en meelevend te woord gestaan daar. Onze dochter kreeg ook altijd leuk aandacht of een ballon wanneer we wat langer moesten wachten en zij er ook bij was. Na de tp na ongeveer anderhalve week ben ik ook door ze gebeld. Om te vragen hoe ik me voel. Vond ik ook erg prettig. Ik heb toen gesproken met Salima (vaak degene die het infuus aanlegt bij tp) sprak me ook heel bemoedigend en zorgzaam aan. Die hele mmm is al zwaar zat en dan is het erg fijn dat je wel zeer professioneel wordt geholpen maar vooral ook het gevoel blijft houden dat ze daar ook laten zien dat ze met mensen en gevoelens te maken hebben. Veel succes in die spannende ww ik hoop voor je dat je straks een mooie test in handen hebt! Liefs Genesis
hoi geneses Gefeliciteerd met je zwangerschap......ik moet nog even geduld hebben ....de derde dag is ingegaan dus superspannend.Ikzelf heb ook goede ervaringen met het erasmus mc...alleen de dag voor de punctie werd bij mij het infuus verkeerd ingebracht met een hoop pijn tot gevolg..dat viel een beetje tegen....maar goed de punctie viel achteraf wel mee....er waren 12 eicellen weggehaald waarvan 6 bevrucht....een goed embryo is terugeplaats en waarschijlijk 4 in de vriezer!hun vonden het een goed resultaat.....hoe voelde jij je die twee weken?en ben jij aan het werk gegaan?x
Dankje Missouri. Dat klinkt veelbelovend! Idd erg spannend he dat wachten... Fijn dat je punctie meeviel. Ook erg prettig dat er meerdere emmy's zijn! Mijn punctie viel erg tegen. Ik had heel veel pijn, ook tijdens de punctie maar ook erna. Waren 13 eicellen verkregen waarvan 7 rijp en 2 bevrucht. Ik heb vanaf de punctie liters en liters gedronken. Om overstimulatie te proberen voorkomen. Ik moest nl de dag van de tp eerst in de ochtend bloed laten afnemen. Als de waardes goed waren mocht de tp doorgaan anders niet. Na de tp voelde ik me vooral erg moe. Vanaf de punctie Tot laatste dag utro was ik thuis. Kon niet werken. Erg duf Veel slaap en vooral heel veel hoofdpijn. Gelukkig trok dit en dag na de laatste utrobolletjes weer weg. En wat erg opmerkelijk was dat ik steeds zo'n zin had in warm eten. Wat ik ook had tijdens mijn 1e zwangerschap. En in mijn laatste ww erg emotioneel. Ik kon om alles huilen. Verder geen kwaaltjes ofzo. Maar die had ik ook niet tijdens mijn 1e zwangerschap.
hoi genesis Ik hoor allemaal uiteenlopende verhalen van de punctie! de een had veel last de ander nauwelijks. Bij mij viel het gelukkig mee,ik ben nu bijna een week thuis na de punctie,dus ik ga maar werken mrg,ik ben kapster en heb gevraagd mij niet te vol te zetten! Ook heb ik gevraagd of rusten de slagingskans doet vergroten maar dat is zeker niet waar!Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt......ik snap als je zo veel pijn hebt dat je dan niet kan werken!Echt zo rot die overstimulatie..Ondanks dat het aantal eitjes wel mee viel toch?ik hoor als mensen overstimulatie krijgen vanaf 20 eitjes....Al bij al is het hele ivf traject redelijk zwaar......Mag ik vragen waarom jullie het ivf traject zijn ingestapt?Wat is de reden bdat het op de natuurlijke manier niet lukt...xxx
Ik had 24 eiblaasjes in totaal en zat daarmee op het randje zeiden ze. De rede van mmm bij ons is bij mij pcos en manlief verminderde zaad en verminderde zaadkwaliteit. Twee jaar geleden was het nog voldoende voor iui maar nu moesten we meteen over op ICSI omdat de rest geen zin zou hebben. We hebben nog 1 cryo uit de eerste ICSI. En jullie? Gaan jullie voor een 1e wondertje? En mag ik vragen wat jullie mmm verhaal is? xxx (Ga je trouwens je laatste ww in?)
Hoi genesis wij gaan indd voor ons eerste wondertje Vind het zooooo spannend! Maar de reden dat wij het op deze manier moet, komt omdat mijn vriend zonder zaadleiders is geboren! Dat betekent dat het zaad verkregen moest worden m.b.v pesa!gelukkig zat daar goed zaad in.en is er voor ons toch een mogelijkheid om zwanger te worde. Ik heb er veel moeite mee gehad dat het bij al mijn vriendinnen,schoonzussen vanzelf gaat en ik het zo moet doen!hoe is jou ervaring daarmee?xx
Ok. Wat geweldig dat ze medisch zo ver zijn he! Doet me erg goed om te lezen dat er in en een hoop situaties toch nog mogelijkheden zijn. Erg herkenbaar jou gevoel over de zwangerschappen van anderen. Hier ook hetzelfde hoor. Ik was wel altijd blij voor iedereen maar mijn verlangen werd steeds groter. En emotioneel werd het ook zwaarder. Omdat ik niet het idee had onze situatie met iemand te kunnen delen, behalve mijn man hield ik een dagboek bij op de pc. Dat heeft mij erg geholpen. Ik had het gevoel alles te kunnen "delen" zonder vreemde reacties of onbegrip. Of goed bedoelde pijnlijke adviezen zoals "kinderen hebben is ook niet alles" wat iemand dan zegt die zelf 2 kinderen heeft .. En daarnaast kletste ik hier af en toe mee met lotgenoten. Wat me nog altijd erg goed doet. Immers kunnen alleen mensen je echt helemaal begrijpen als ze in dezelfde situatie zitten. Hoe voel jij je nu? En mag ik vragen wanneer je wilt/ mag testen? xxx
hoi Dat is in iedergeval een feit!zonder de medische wereld hadden we nooit op een natuurlijke weg zwanger kunnen worden!Ik wist altijd dat er veel meer koppels moeite hadden ,maar dat verzachte bij mij niet...praten heeft voor mij ook geen zin want wat moeten de mensen zeggen,ze nemen ook het probleem niet weg toch?daarom snap ik dat jij een dagboek bijhield,dan raak je het toch kwijt...ik heb zaterdag de terugplaatsing gehad...dus dit is de vierde dag....het is zo spannend,,,het enigste wat ik nu sinds gister merk dat ik veel last heb van brandend maagzuur,,,voorderest ben ik wat moe,,,,,hoe ging jij met de wachtweken om,
hoi ik had daarnet een heel bericht getypt maar opeens is die tekst weg!grrrr:het is inderdaad zo knap dat we toch op deze manier zwanger kunnen worden.....maar toch heb ik tegen die behandeling opgezien,,,,,ik vond die hormonen verschrikkelijk!de pil kon ik vroeger al niet verdragen....je moet toch wat en ik heb me over die angst heengezet....Praten deed ik niet enkel met mijn vriend broers en ouders!de voor de buitenwereld heb ik het verzwegen,want wat moeten ze met die info,en ze kunnen mijn probleem toch niet weghalen....indd,,dan krijg je van die opmerkingen die jij beschrijft!ze weten indd niet wat dat met ons doet....ik heb zaterdag die terugplaatsing gehad dus ik moet nog geduld hebben........wanneer heb jij de zwangerschapstest gehaald!en was je daar zenuwachtig voor.......en hoe voel jij je nuxxxx
Oh ik weet niet hoe ik erbij kwam dat je in je laatste ww zit Tja die ww zijn gewoon erg lastig. Natuurlijk probeer je er niet mee bezig te zijn maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb echt de dgn afgeteld tot ik mocht testen en uit zelfbescherming heb ik tot het laatst gewacht met het aanschaffen van zwangerschapstesten omdat de testdrang in de laatste dgn voor je mag testen erg groot wordt.
Zie net je laatste bericht. Maandag mocht ik testen en heb op zaterdag test gekocht kruidvat 2 voor 5,- Zondag heb ik het maar op gewaagd en maandag nog een keer ter bevestiging. Ja was erg zenuwachtig maar dat moment van testen is ook om gek te worden Van spanning. Ik voel me nu wel prima tot zover. Veel honger en puistjes van de hormonen. En snel buiten adem. Ik loop graag vlot en dat moet nu de komende periode toch wat langzamer Apart dat je last hebt van maagzuur. Heb je dat wel vaker of is dat voor jou compleet nieuw? Gebruik je verder nog medicijnen nu?
hoi Ja ik denk dat dat voor mij ook het beste is hoor...ik ga anders mijn test eerder doen......oke wat hormonen toch allemaal doen...had je daar van de vorige zwangerschappen ook last van.....nee ik heb nooit brandend maagzuur!wel apart......ik denk dat het voor mij ook beter is dat ik mrg ga werken......dan kan ik mijn gedachte verzetten.....en dan gaan die weken vooruit .....xx
Hoi Missouri, Hoe gaat het met je vandaag? Nog last van maagzuur? Ja werken zal je idd afleiding geven. Het is dat ik geen keus had maar ik werd er soms wel knetter van thuis.
Hoi genesis.mijn eerste werkdag zit erop..... Viel me mee qua drukte....nu heb ik er een verschijnsel bij namelijk constant honger!!!en ben moe....hoe gaat het met jou? Wat doe jij voor werk!xx
Hi missouri, Goed dat je werkdag goed is verlopen. En dat het niet druk was. Scheelt weer dat je zelf rustig aan kan doen. Veel en vaak honger? Bij mij begon dat ook vrij vroeg in de ww. Ik had en heb steeds heel veel trek in warm eten. Laten we hopen dat jij het om dezelfde rede hebt Ik voel me prima. Wel veel puisten die zeer doen en vaak honger. En mijn buik is al aan het groeien. Maar allemaal dingen die ik precies zo had in mijn eerste zwangerschap dus geen nieuwe dingen ofzo. Tot nog toe ook niet misselijk hopelijk blijft dat zo. Ik geef financieel advies. Wat voor werk doe jij?
hoi ja dat schilt indd....ik ben kapster dus moet veel staan....ik heb natuurlijk ook die capsules ,ik weet niet of daar bijwerkingen van zijn.... Ik ben nog nooit zwanger geweest dus voor mij is dit alles helemaal nieuw... vind jij het zwanger zijn leuk?ben daar altijd zo benieuwt naarxx
oh dat vele staan kan idd wel eens vermoeiend zijn. Maar ik neem aan wanneer je zwanger blijkt dat ze daar wel rekening mee houden? Of dat je vaker wat rustpauzes in mag lassen? Van de Utrobolletjes werd ik nogal suf, veel hoofdpijn en slaap. Hoe ik stopte met die bolletjes was het ook een dag later allemaal weg. Ik vind zwanger zijn geweldig. Het feit dat er nieuw leven in je groeit is zo bijzonder. Elke echo is een wauw moment. Een ''ontmoeting'' met je kindje. En het moment dat je de bewegingen begint te voelen is helemaal speciaal. Ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die minder positief zijn omdat ze veel ongemakken of pijn hebben ervaren tijdens de zwangerschap. Ik mocht van mezelf er ook niet negatief in staan omdat het zwanger raken al zo moeizaam ging. Maar ik kijk terug op een hele fijne en leuke zwangerschap. Dat maakt ook dat ik er zo positief over ben. Mijn beste vriendin heeft destijds ook een hele leuke babyshower georganiseerd. Ook erg van genoten. Ieder jaar in februari is er ook de 9 mnd beurs. Erg leuk om daar rond te kijken. Hoop straks na 8 mnd weer terug te mogen kijken op een mooie zwangerschap