Heeft er iemand SPIJT van kunstgras?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 9 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Nog even een toevoeging over de kwaliteit.

Zorg dat je iig verschillende lengtes hebt en met verschillende kleurtjes.
    Dat maakt dat het iets natuurlijker eruit ziet.

Echt gras is ook nooit exact even lang of even groen.
    De goedkopere kunstgrassen zijn net zo'n biljarttafel en stralen het plastic uit. Maar het kan dus echt heel anders, alleen hangt daar wel prijskaartje aan.

2. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Ja klopt helemaal. Ons gras heeft ook van die dorre sprietjes er tussen. Net echt.

Bij kunstgrasnet kun je een stalen doosje aanvragen en zelf voelen.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    nooit spijt gehad, heb een heel klein stuk, wel wat duurder maar lijkt echt niet op nep zeg maar. ik haat van dat enge neppe lelijke spul, dit is echt mooi :)

5. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Wij denken er ook over, maar een klein stukje maar voor de voortuin. Wat kost dat nou per m2?

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Zeker geen spijt hier! Wel hebben we geïnvesteerd in een goede kwaliteit

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Volgens mij zag ik bij de tegelboer hier 19,-/35,- per vierkante meter

Maar niemand die af en toe dus het echte gras mist?

8. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik mis nooit echt gras! Ben super blij met mijn plastic gras! Geen vieze kleding, geen schaafwonden, geen gras maaien, snel droog. Én het geheim voor een gelukkig huis; want het gras bij ons is altijd groener dan aan de overkant 😂 Haha

9. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik begreep dat het heel heet kan worden in de felle zon. Wij hebben echt gras, ik vind het juist heerlijk om met mijn voetjes in het verkoelende gras te kunnen ;).

10. tuc

tuc Niet meer actief

Het wordt niet warm hier hoor.

11. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hebben jullie ook nog tips met oog op welk merk? Wij krijgen 1 juni de sleutel van ons nieuwe huis en willen ook graag kunstgras maar ik zou niet weten welk soort van welk merk

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hebben het van kunstgrasnet. Ik heb geen spijt. Onze hond trok namelijk steeds pollen uit ons gazon, dat zag er niet uit. Bovendien ligt een deel op de plek waar de zon niet komt. Zo ziet het er altijd goed uit, het gras van de buren is nooit meer groener :D.
    Het wordt niet heet en ons gras is lekker zacht, ook weer zodat we er lekker op onze blote voeten over kunnen lopen, maar je kunt ook steviger gras nemen.
    Voor deze tuin en met onze hond is het de beste keus, maar mocht de hond er niet meer zijn en we verhuizen, neem ik waarschijnlijk weer echt gras. Ik vind grasmaaien niet erg en ik houd van de geur en het gevoel en gewoon natuurlijke materialen in de tuin.

13. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Nee we zijn juist heel erg blij met ons kunstgras. We hebben het achterste stuk in de tuin (waar de kleine speelt) kunstgras liggen. We hebben wel gekozen voor een duurder "merk" kunstgras wat er echt uit ziet en ook lekker zacht en natuurlijk voelt aan je voeten. Als mensen voor het eerst op visite komen twijfelen ze vaak of het echt of nep is. We hebben het nu 2 jaar liggen en het is nog steeds net zo mooi en fijn als dag 1.

Mijn advies, als je iets onderhoudsvrij wil neem dan kunstgras. Maar kies wel een duurder "merk" voor langdurig en goed gebruik.

14. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Ook absoluut geen spijt! Onze zoon vindt het ook heerlijk, wil er altijd op "picknicken" ;) We hebben wel echt naar een zo echt mogelijk stuk kunstgras gezocht, met ook "dode bruine" stukjes gras tussendoor ed. Maar wij vinden het echt ideaal. Nooit nat gras waar je niks mee kunt, het is binnen een mum van tijd droog. Stuk minder warm dan de tegels en ook lekker zacht!

15. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Wij hebben eerst een staal versie aangevraagd en kregen een doosje met 6 verschillende types kunstgras zodat we konden voelen en testen. Uiteindelijk konden we op deze manier heel goed de knoop door hakken.

Gratis kunstgras stalen aanvragen | Kunstgrasnet.nl

16. tuc

tuc Niet meer actief

Zo hebben wij het ook gedaan. Volgens mij heet onze Royal kan dat?

17. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    JA dat kan heel goed. Die van ons ook volgens mij. ;)

Van de week nog lekker liggen zonnen op mijn kunstgras. Heerlijk! :)

18. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Bedankt! Ik heb wat aangevraagd !

19. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Absoluut geen spijt!

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Zo de keuze is gemaakt. Het wordt kunstgras, en als we de rest van de tuin goed kunnen onderhouden dan kunnen we er altijd nog echt gras inleggen.

Het kunstgras begint dadelijk op 4 meter na deze gevel. En er staan geen planten voor op dat stukje, dus ik kijk er recht op. Is de kwaliteit goed genoeg dat je je er niet aan stoort? Of moet ik er toch een bloembakje voor designen?

Deel Deze Pagina