welke fopspeen ( of geen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bluma, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bluma

bluma Actief lid

6 jul 2012
    157
    1
    18
    Ik heb er eentje gevonden die hij fijn vindt!
    Daar ben ik blij mee want hij heeft enorme zuigbehoefde
    Ik heb nu difrax - 2 tot + 2 een lekker kleintje
    Van alle andere die ik heb geprobeerd ging hij kokhalzen terwijl er wel opstand vanaf 0 maand

Wil jouw kindje ook maar een soort speentje? of gebruik je geen fopspeentjes?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, hier ook alleen maar Difrax. Eerst inderdaad ook -2 tot +2 maand, daarna die van 0-6 maand, toen die van 6-12 maand (die gebruikt ze nog vaak) en nu een vanaf 12 maanden. Ze pakt ze allebei, maar de 6-12 maand vindt ze toch fijner. Hier alleen een speen bij het inslapen trouwens.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter wilde eerst alleen bibi, maar inmiddels maakt het haar niet meer uit.

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier ook alleen difrax speentjes,nu de 12+ speen want die van 6-12 maanden bijt ze kapot.

5. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Ons zoontje zweert bij Bibi. Een ander mot ie niet ;)

6. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Eerst Bibi maar toen hij een half jaar was deed hij de speen in zijn geheel in zijn mond, doodeng! Dus vanaf een half jaar difrax dental. Hij krijgt de speen die past bij zijn leeftijd.

7. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Wij hebben toen ze kleiner was wel een speentje aangeboden, maar ze wilde er niks van weten. Hier dus geen speen.

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier eerst difrax. Nu Avent.

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Mijn eerste wilde geen speentje, ging kokhalsen en vond het echt niks. Die is gaan duimen.

Mijn jongste wil alleen difrax spenen. Hij moest ook kokhalsen van bibi spenen, difrax geen problemen mee.

10. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Hier geen speen ook nooit aangeboden.
    Nu heel erg blij van, ik heb dr s nachts nooit uitgemoeten om een speen terug te drukken.
    Ze duimt wel maar eigenlijk alleen als ze gaat slapen of heel erg moe is.

11. Humava

Humava Niet meer actief

Wij hebben wel een speentje aangeboden maar ze wilde er niets van weten. Nu slaapt ze met een knuffeltje met lange oren daarvan gaat er altijd 1tje in haar mond. :)

12. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Oudste wilde alleen bibi en jongste 2 duimen dus nooit speen gehad

13. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier begon ze met een Bibi, ging toen over op een Avent Free Flow en tut nu lekker op de 'gewone' Avent-spenen. Omdat ook deze week aan vervanging toe zijn heb ik nu een Hevea besteld. Komt morgen binnen... Ik hoop dat ze 'm pakt! Hij heeft dezelfde afplatting als de Bibi, maar ziet zoals bij die van Avent... Nog wat anatomischer zeg maar.
    Die pakte ze eerst prima... Ik hoop het! :D

14. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Hier ook een mannetje dat lekker tut op zijn difrax-spenen. Hij krijgt ze alleen voor het slapen. Sinds kort wilt hij ze ook wel eens overdag, maar dat probeer ik zo veel mogelijk tegen te houden... Een speen is voor het slapen (of voor troost als hij zich bijvoorbeeld pijn heeft gedaan of ziek is)

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Geen speen, wil ze niet.
    Oudste had Bibi spenen.

16. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Alle soorten geprobeerd, maar zonder succes. Even heeft ze difrax gewild, toen nog een keer paar dagen de bibi, daarna geen meer, bij alles kokhalzen. Nu wil ze alleen nog haar duim, nou ja eigenlijk meer paar vingers/vuistje wat in de mond gaat of onze pink....

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze wilden geen speen hier.

18. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hier ook alleen de Bibi.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier wilde ze eerst ook geen speen maar uiteindelijk toch blijven doorzetten en toen wilde ze hem wel.
    Ik hoef er nooit uit 's nachts om hem terug te geven.Ze valt 's avonds in slaap en de speen valt er uit en ze slaapt de gehele dag door zonder speen.
    Hier de Bibi speen.Ze heeft nu die van 6-12 mnd.

20. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier wilde ze alleen difrax combi 0-6 (ze was toen een maand). Geen idee of ze ook andere zou accepteren. Moet nieuwe spenen hebben en denk dat ik de opvolger (6-12 maanden) maar koop. Hier alleen bij inslapen soms en in de auto.

Deel Deze Pagina