Dus naar mijn mening de oplossing? Kiezen voor de gezondheid van je kind, als hij dat niet doet, moet je dat zelf doen.
Inderdaad dat ga ik doen. Hij weet ook heel goed dat het slecht is. En heel toevallig stond hij deze week een sigaret in de tuin te roken loopt onze zoon naar buiten zegt hij goed zo papa dat je buiten rookt, uit het niets. Had eigenlijk gehoopt dat hij hier iets mee zou doen.
Dat het schadelijk is voor hem jou én je kind zou voor hem al overtuigend genoeg moeten zijn ( vooral de laatste 2 )
"Ik heb nog niet de manier gevonden om hem te overtuigen" Er zou helemaal geen manier moeten zijn! Je zoon is de hoofd reden. Klaar.. En blijkbaar wil die dat niet inzien. Ongelofelijk gewoon..
Het valt niet mee om hem te overtuigen dat hij ineens niet meer binnen mag roken. Immers dat doet hij al jaren. Zijn er geen vrienden met kinderen die buiten roken? Misschien kunnen zij met hem praten. Mijn man rookt altijd buiten, afzuigkap vind ik niet genoeg. Zelfs bij vrienden met kinderen die binnen roken, stuur ik hem naar buiten. Wel met gemopper hoor! Maar ik ben altijd anti rook geweest, toen hij wilde samenwonen was er 1 eis. Stoppen met roken, dat is niet gelukt. Maar hij rookt al ruim 5 jaar buiten!
Binnen roken is zo jaren 80... Sorry maar ik vind dat echt niet kunnen. Als ik jou was zou ik hem een rapport onder zijn neus schuiven met de gevolgen van binnen roken voor kids!
Als je met zijn tweetjes woont, kan ik me nog voorstellen dat dit een punt van discussie is maar wanneer jullie kleintje ook binnen rondloopt? Er zijn zooooooveeeeeeel onderzoeken over hoe schadelijk meeroken is, vooral voor kinderen met nog groeiende longetjes, dat zou toch geen discussiepunt meer moeten zijn...? Veel succes om hem te overtuigen, misschien verklaring van je huisarts erbij doen ofzo?
Hoe oud is jullie kind al? Hij/zij kan spreken dus neem aan dat ie al sinds babytijd binnen rookt... Vreselijk! Ik zou het niet pikken hoor !!! Al weet ik niet hoe je het zo simpel moet oplossen om eerlijk te zijn... Hoe staat ml leuk met de honden buiten
Allen hopen is niet genoeg het was wel een kans voor je geweest om op een positieve manier het gesprek aan te gaan. Uiteraard later als je zoontje er niet meer bij was, voor het geval het toch weer een verwijtenfeest wordt Succes alvast!
Doet ze ook, maar ik vind het juist respectloos dat hij doorgaat in huis. Arm kind moet nu meeroken. Naar buiten die hap. Edit: *spuit 11 ziet nu pas dat ze al op pagina 4 zit te beppen*
Ik snap sowieso niet dat er mensen zijn die niks in te brengen hebben in een relatie? Een schop onder zijn kont heeft hij nodig. Hij snapt toch wel dat dit heel erg slecht is voor zijn kind? Dit had mijn vriend echt niet hoeven doen hoor. En hij zou een groot probleem hebben als ik er niet eens iets over zou mogen zeggen.
naar buiten ermee! ik ben ook weer begonnen maar no way dat wij binnen roken of met de kleine buiten op de schoot! echt niet! never! zoiets mag je verplichten en dat zegt een roker!
de oplossing: je voet naar achteren bewegen, buiging van de knie, en dan met kracht naar voren.... een enorme schop onder zijn kont geven. Dat hij rookt moet hij zelf weten! maar met deze schadelijke hobby moet hij anderen niet lastig vallen. als jij een vreetbui hebt, duw je bij hem toch ook geen zak chips naar binnen?
Dikke schop onder zn hol geven en vragen waar die in vredesnaam mee bezig is! Kan gewoon echt niet!!!!