Waterfontein katten

Discussie in 'De lounge' gestart door Klunsjs, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klunsjs

Klunsjs Lid

2 aug 2014
    34
    2
    8
    Dag dames,

Mijn oog viel op de drankfonteinen voor katten.
    Ik wil altijd, en liefst nog meteen ;), het beste voor mn katten en ik moest en zou dit dus hebben.
    Nuchtere vriend somde daarna een aantal nadelen op en nu twijfel ik wel een beetje.

Heeft een drinkfontein ook echte voordelen? Raden jullie toch aan er eentje aan te schaffen?

Groetjes,
    Kluns

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat voor nadelen ziet hij eraan dan? Wij hebben er een en ik ben er heel blij mee, het water blijft veel schoner en blijft verser doordat het niet stil staat.
    Mijn zwager heeft er ook een voor hun kat en ook zij zijn er blij mee.

3. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wat veel mensen niet weten, een kat heeft geen dorstprikkel.
    De kat moet dus het water xien om te drinken, drinken ze niet genoeg dan kunnen ze blaasontsteking krijgen.
    Met een fontein horen ze het water en drinken ze sneller. Daarbij drinkrn ze graag stromend water, denkvaan wc, stromende kraan en buiten ect.
    Heeft veel meer voordelen dan nadelen vind ik.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.687
    113
    Wij hebben het al jaren en de katten zijn er erg blij mee! Zie er geen nadelen aan eigenlijk..

5. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Geen nadelen. Heb al zeker 5 Jr zo'n ding. Ben er super blij mee en katten drinken meer!!

6. Klunsjs

Klunsjs Lid

2 aug 2014
    34
    2
    8
    Hij had het als nadelen over: nemet veel plek in, maakt vervelend geluid, katten maken er een zwembad van, als het warm is blijft het water toch niet fris enz... maar als ik hem wilde mocht ik hek zeker wel kopen hoor!
    Ik ben overtuigd!

Aanraders op zooplus? Ik dacht zelf aan de cat mate 2l. Valt deze van geluid mee?

Bedankt voor de reacties!

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, ik hoor het niet hoor :( (maar goed, ik ben slechthorend, dus misschien is dat het?) Ik weet niet welke ik heb, die van mij heeft 2,5 l. Vind hem ook niet vreselijk veel ruimte innemen, al moet hij wel bij een stopcontact staan, maar dat is hier geen probleem. En een waterballet maken ze er hier niet van hoor, ze drinken gewoon netjes bij het watervalletje. En het water blijft wel gewoon fris, maar goed, ik ververs wel iedere dag natuurlijk.

8. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Wij hebben er een gehad maar helaas maakten onze katten er dus wel een rotzooi van. Ze duwden het hele ding van de plek (zo hard dat zelfs de kabelgoot waar de lange kabel door heen liep van de muur getrokken werd. Met als gevolg dat de fontein soms ineens aan de andere kant van de woonkamer stond, de kabel uitgetrokken werd en de vloer onder water stond. Daarnaast begonnen ze er ook vaker in te"graven" met hun pootjes, waardoor het alle kanten op spetterde. Niets voor ons dus, hoewel ik wel tevreden was met de fontein. Lekker vers water, en ik hoorde hem nauwelijks (en ik hoor volgens mijn man te goed). Alleen als het water bijna op is maakte hij meer geluid. Helaas kwam dat hier door het geknoei meerdere keren per dag voor. Al met al, als je katten niet zo'n monsters als de mijne zijn, zijn die fonteinen ideaal!

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik heb 6 katten momenteel (en soms nog een nestje) en heb dus drie van die fonteinen in mijn woonkamer staan. Ik vind ze ideaal en veel geluid? Dat maken ze alleen wanneer er haar in het pompje zit en ik ze dus niet op tijd heb schoongemaakt.

Ik zou voor de catmate of de cat-it gaan. Hier zijn makkelijk filters voor te krijgen en ze zijn goed schoon te maken. Ik koop ze meestal online bij zooplus.nl

10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Hier geen succes omdat onze katten elke variant gewoon omgooien en na een paar keer 1,5 tot 2 liter water op te moeten dweilen waren we er behoorlijk klaar mee;) soms zet ik het als ze samen met ons buiten komen in de zomer buiten daar mogen ze ze gewoon omgooien!
    Er bij te zeggen dat we 3 maine coons hebben dus betekend grote en sterke voetjes!

11. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben hier ook een fontein, en onze kater drinkt een stuk meer!
    En het blijft verser.
    Ik hoor m niet, dus geen last van:)

Bij mijn vriendin gooiden de katten t ook om, dan ben je er snel klaar mee inderdaad..

12. SophieW

SophieW Actief lid

11 okt 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb die van zooplus die je noemt. Ideale fontein! Makkelijk uit elkaar te halen, kan in de vaatwasser (pompje niet natuurlijk).
    Maakt weinig/geen geluid tenzij het water op is of het filter vies, dan laat het filter te weinig water door. Hier drinken er 3 katten en 2 honden uit en ze vinden het allemaal heerlijk! Bij ons ligt er een matje onder van de action wat water opneemt, als er dan geknoeid wordt vangt dat het op.

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zit ook te twijfelen. Ik vind ze niet goedkoop en ben bang voor een waterballet. Ik heb 1 kat die dol is op water. In vorige huis ging hij gerust mee onder de douche. Ik zat dan wel te denken om dat ding in een teiltje te zetten oid, voor het geval dat ...

14. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Hier ook 4 katten. En 1 drinkfontein. Ik heb hem op een dienblad
    Met opstaand randje staan. Dus als er wat water naast komt,ligt het niet direct op je vloer. Hier vinden ze het heerlijk

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wel gehad, maar onze katten vonden het niet erg geslaagd. Gekke beesten.
    Ze drinken uit de grote honden bak, die wordt meerdere malen per dag ververst. Sinds kort ook door de kinderen, erg leuk.
    Over 2 weken krijgen we er een baby ragdoll poes bij, misschien dat ik de fontein dan weer eens neer zet.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik heb al jaren een cat it, ideaal! De ene kat drinkt van de bol de andere uit het bakje. Nooit stilstaand water. Hij bromt nooit, alleen als hij vies of leeg is. Een waterballet word het ook niet. De katten gebruiken hem waar hij bedoeld voor is

17. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wij hebben er hier 2 van. 1 voor boven en 1 voor beneden. Super fijn. Kan gewoon in de vaatwasser.
    Kat heeft geen last meer van blaasgruis sinds we deze hebben

18. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    We hebben ze wel op een dienblad staan tegen waterspetters

19. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.398
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb er ook al jaren 1! Ideaal... had eerst de cat mate, daarna de cat it maar die maakt meer herrie, dus nu weer een cat mate! Die hoor je bijna niet tenzij het water op is!

20. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb er eentje gekocht voor onze nierzieke kat om haar aan te moedigen meer te drinken... ze dacht dat ik gek was en heb hem ongebruikt uiteindelijk weer verkocht. sommige katten vinden er dus nix aan. voordelen, tja, voor zieke katten misschien.

Deel Deze Pagina