Ik ben nu 17 weken zwanger en heb me tot nu toe netjes aan mijn normale eetpatroon kunnen houden (op 1 boterham meer na), maar ik heb de laatste paar dagen de hele dag honger. Mag ik meer eten dan normaal of niet? Vind het zo onduidelijk, want iedereen roept je mag niet eten voor 2, dat vind ik logisch, maar iets meer eten mag toch wel? Ik ben net naar de verloskundige geweest, dus kom er pas weer over 4 weken, maar misschien weet hier iemand meer? Ik moet op mijn suiker letten (was iets te hoog), dus ik moet mezelf aanleren om meer hartig te eten (jakkes). Iemand tips?
In princiepe zeggen ze dat je 300 calorieen meer nodig hebt per dag als je zwanger bent. Dus meer eten is zelfs een beetje de bedoeling, mits je het gezond houd.
Als je honger hebt gewoon eten hoor....als je lichaam zegt dat hij honger heeft zegt hij dat niet voor niets...(niet te verwarren met lekkere trek he en genoeg drinken)
Wat al gezegd is, zou idd ook toch iets meer gaan eten. Wat vindt je lekker van hartige dingen? Je zou kunnen denken aan kaas (kun je ook uit het vuistje eten), noten, snackgroente (komkommer, paprikaatjes, tomaatjes). Je zou ook de grootste suikerbommen kunnen vervangen door iets met minder suiker. Bijvoorbeeld jam en chocopasta op brood vervangen door geprakte aardbeien of banaan of vervangen door pindakaas (wel kijken of er geen suiker in zit ). Ontbijtkoek vervangen door een cracker met kaas oid. etc
Je kunt best een boterhammetje bij de koffie 's middags nemen, en 's ochtend wat meer fruit naar de thee.. Je kleintje begint nu echt te groeien, dus je hebt dan ook net effe iets meer nodig.
Wat goed om te lezen dat ik toch wat meer mag eten . Ik ga het niet overdrijven, maar af en toe wat extra's is wel lekker en dan voel ik me ook een stuk beter. Als ik maar geen kilo's teveel aan kom, want dat moet er ook weer af. @ Rosao: bedankt voor de tips. Ik eet nu tomaatjes, rijstwafels met kaas(poeder), maar ik zou inderdaad ook eens een blok kaas kunnen kopen en stukjes afsnijden, dat lust ik graag. Ik mag alleen nog jam light eten, verder geen zoet beleg, maar dat vind ik nu al niet meer lekker. Ik heb het er voor over hoor, maar ik lust niet zo graag hartig, dus moet echt zoeken.
Gewoon eten wat je lichaam aangeeft hoor. En dan bij voorkeur kiezen voor gezonde dingen dan Als je je niet te buiten gaat lopen eten aan ongezonde dingen en een normaal eetpartroon aan houdt (dus niet je ven t om 3:00 s nachts naar de mac sturen zoals ik weleens gehoord heb ) zal je niet meer dan nodig aankomen. Ik ben overigens wel meer dan gemiddeld aangekomen, ruim 20 kilo, maar dat was er binnen 2 weken na de bevalling weer af. Dus wees niet bang een extra boterhammetje te pakken.
Eerlijk...? Ik snaP er echt niks van waarom zou je niet meer Mogen eten Als je honger hb moet je gewoon eten hoor simpel zat.. En nee niet elke dag elke maaltijd bij de mac maar gewoon normaal.. En hoeft ook echt niet ubergezond hor.. Ik at me een ongeluk.. Ik had gewoon veeeeel honger nou dan ik mezelf eht niet uithongeren hoor.. Ben 27 kilo aangekomen en tis er ook allemaal weer vanaf
Pas je een beetje op met light spul? Het is niet helemaal duidelijk wat zoetstoffen doen met de kleine.. En het kan ook je hongergevoel verstoren.. Maar minder gezoete jam is wel prima. Of zelf fruit prakken (mijn diëtist hield 2 glazen fris met zoetstoffen aan, maar cyclamaat helemaal niet)
Mijn verloskundige zei dat ik jam light mocht eten en cola light drinken, wist niet dat teveel kwaad kon. Ik eet per dag 3 boterhammen met jam, cola drink ik zelden.
Je zou ipv jam light misschien ook de jam van zonnatura kunnen nemen? Of is dat ook nog te veel suiker?
Als je suiker iets te hoog is, moet je niet oppassen met zoet, maar met koolhydraten. Dus ook met brood, aardappels, pasta. Alles over koolhydraten en diabetes Maar ik zou - met bewuste keuzen - gewoon lekker eten hoor, dat is vaak in fasen dat je meer honger hebt!
In de Hero Delight jam zitten geen zoetstoffen, die geef ik mijn dochter ook. Ik zit nog in mijn eerste trimester en ik eet nu al anders en meer. Sommige dingen lust ik helemaal niet meer en aan anderen ben ik verslaafd. Dat wordt nog een hele klus om er weer af te krijgen maar ja dat zie ik dan wel weer
Ik heb gekeken en inderdaad er zit geen zoetstof in de jam light, dat is mooi! @ Suusjeuh: dat is weer een heel ander verhaal, want de verlosk zei dat ik verder alles mag eten. Normaal leef ik op zoet, dus mijn suiker zal nu sowieso wel minder hoog zijn.
Als je zoveel honger hebt, eet dan gewoon een stuk fruit of een gezonde boterham extra. Of neem wat yoghurt met muesli. Jezelf uithongeren is niet de bedoeling tijdens de zwangerschap! Als je maar zorgt dat wat je binnenkrijgt gezond is.
Natuurlijk mag je meer eten, je moet ook eigenlijk meer eten. Jouw lichaam is erg hard aan het werk op dit moment en vraagt daar wat extra voor, niet zo gek toch?! Zolang je het bij goede tussendoortjes houdt zal het aankomen reuze mee vallen hoor!
Ik honger mezelf niet uit hoor, ik eet hetzelfde als anders. Maar merk nu dat ik meer honger krijg en niet meer genoeg heb aan hetgeen ik nu eet. Mijn verlosk had het de eerste paar keer steeds over dat teveel eten niet mag enz, dus word er onzeker van. Maar ik ga gewoon wat extra's eten, merk dat ik er behoefte aan heb en wil wel dat ons kindje goed kan groeien.
Wat vreemd dat ze dat zegt! Ja te veel is nooit goed maar het is toch wel bekend dat een kindje maken energie kost dus dat er ook meer binnen moet komen. Of je na de bevalling dik blijft heeft met aanleg en niet eens zo zeer met veel eten te maken. Ik was samen met een vriendin zwanger, zij lette erg op het eten. Gezond, niet te veel enz. Ik zat daarnaast met een pindasausdieet. Ik at alles waar ik trek in had en dan het liefst met pindasaus. Ik kwam niet eens extreem aan en na de bevalling paste ik zelfs mijn oude kleding na een week terwijl zij nu 3 jaar later nog steeds een flinke buik heeft. Daar valt weinig over te zeggen.
Inderdaad een beetje raar dat je vk dat zo heeft gezegt. Volgensmij mag je zoveel eten wat je wilt zolang het maarniet ongezond is. Als je brood eet kan je het beste volkoren nemen, zit je ook sneller vol bijv.
zo... dat is wel het laatste waar ik aan dacht toen ik zwanger was... Kom op meid je gaat toch geen honger lopen lijden? Neem gewoon een extra boterham. Daar wordt je echt niet vet van.