Heeft FF het bij het juiste eind??

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Toto, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Afgelopen december ben ik veel te vroeg van mijn dochter bevallen. Omdat de BV niet goed op gang kwam ben ik full-time gaan kolven en heb daar flinke dosis Domperidon bij gebruikt. In die periode ben ik al drie keer ongesteld geweest, maar door de Domperidon waren dat hele lange cycli.
    Sinds halverwege mijn vorige cyclus kolf ik niet meer en gebruik ook geen domperidon meer, maar ben wel gaan tempen voor mezelf om te zien of mijn lijf het allemaal weer een beetje oppakt.

Nu heb ik deze cyclus al een paar keer een mooi kruis van FF gekregen, maar hij schuift hem elke keer op.
    Wat is jullie mening, heeft FF het met het kruis nu bij het rechte eind? Denk zelf dat mijn ei op CD 19 is geweest. Klopt ook veel meer met het sluim en de stand van mijn bmm.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    FF snap ik wel... je hebt vaker dat je temp wat ophoog gaat, om vervolgens weer omlaag te gaan. het zet nu pas echt door.

Als je op dag 19 je ei gehad zou hebben, zou je dag 20 geen watery afscheiding gehad hebben. Die dag was je dus nog vruchtbaar. FF lijkt het wel goed te hebben, ik denk zo op de grens van dag 20/21, waardoor je temp op dag 21 nog laag was en op dag 22 pas ophoog ging.

3. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    972
    66
    28
    Kun je een reden bedenken voor lage temp van dag 21? Bijv. weinig slaap/alc enz.? Want als er een reden voor is, dan kan ik me voorstellen dat dag 19 ei is geweest, maar anders ga ik ook voor dag 21.

Groetjes,

4. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik kan niet echt een reden bedenken waarom mijn temp op dag 21 een stuk lager is. Ben de dag ervoor wel heel druk geweest en een stuk later dan anders naar bed gegaan....

Heb net de watery afscheiding op dag 20 verwijderd en dan verplaatst FF mijn kruis weer naar CD 19. Ik denk dat het zo dan toch klopt.

Bedankt voor het meekijken!

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #5 Sandana, 21 jun 2012
    Laatst bewerkt: 21 jun 2012
    die lage temp op dag 21 zou evt nog een ovulatiedip kunnen zijn. Zoals ik dus denk is de eisprong op de grens van dag 20/21 geweest en dan kan dat heel goed.

het is overigens niet de bedoeling dat je tempkaartje naar jouw eigen wensen in gaat vullen hè. Want als je die dag watery afscheiding had, dan had je dat. Gezien je temp is dag 19 erg onwaarschijnlijk

6. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Daar heb je ook wel gelijk in dat dat niet de bedoeling is, maar ben niet helemaal zeker of het ook daadwerkelijk watery afscheiding was. Er zit niet veel anders op om af te wachten en dan zie ik wel wanneer ik ongie word. Aan de hand van mijn lf kan ik het dan terug redeneren.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.189
    15.696
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk zelf dat ff het kruis fout heeft.
    Gezien de eerdere verhogingen naar 36.5 en de dippen daarna denk ik dat je eisprong pas op dag 22-23 heeft plaatsgevonden. pas daarna gaat hij echt omhoog! (minimaal 0,3 graden)

8. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Op basis van temp en dat ik krampen had zou je gelijk kunnen hebben rogijuli, maar op basis van afscheiding en stand bmm klopt dat dan weer niet.

Vreemd kaartje gewoon:(

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Die 0,3 graden stijging hoeft helemaal niet zoveel te zijn. Het kan ook anders lopen qua temp. Als je kijkt naar het baarmoederslijm kan de eisprong niet op dat 22 of 23 zijn geweest, want de zaadcellen konden niet door haar slijm heen komen op die dagen.

Eigenlijk moeten we ons niet blind staren op 1 dag, want als je regelmatig klust vanaf dag 1 van vruchtbaar slijm tot je zeker weet dat je eisprong is geweest, dan zit dat wel snor. En daar gaat het uiteindelijk om.

Ik vind het geen vreemd kaartje overigens :)

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier ben ik het ook mee eens. (Te) weinig slapen had bij mij ook het effect dat mijn temp lager was, maar ik lees juist vaker het omgekeerde..

11. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Hmmpff.... Vandaag lijkt mijn afscheiding toch weer meer watery te zijn dan creamy.

Als ik dat invul, krijg ik nu een stippelkruis op CD14 :$ Daar klopt dan iig niets van.

Belangrijkste is in ieder geval dat mijn ei geweest is en mijn lichaam het toch wel weer redelijk doet na de bevalling en BV ;)

Over een week weet ik meer en aangezien ik nog niet zwanger wil worden, maar alleen inzicht wilde in mijn cyclus maakt het ook eigenlijk allemaal niets uit. Maar was gewoon erg benieuwd en zo te lezen is niet iedereen onverdeeld met FF eens over mijn ei :)

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Het zou best eens de 14e geweest kunnen zijn hoor. Ik zou dat zonder meer afdoen als onmogelijk. Ik zit dan te denken aan een innesteldip en doorstijgen daarna. Dat zou ik geen gekke vinden als je straks wel zwanger blijkt te zijn iig

13. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Haha Babke, daar heb ik nog helemaal niet bij stil gestaan. We hebben het wel met condoom gedaan, maar die was wel gaan schuiven, dus wie weet...

FF geeft inderdaad wel aan dat er op dag 23 mogelijk een trifasisch patroon is opgetreden.

Het zou wat eerder dan gepland zijn mocht het echt zo zijn dat ik zwanger ben, maar het is dan wel meer dan welkom :)

14. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Aangezien ik bleef twijfelen wanneer mijn ei nou geweest is, heb ik FF gevraagd eens naar mijn kaartje te kijken. Dit is de reactie die ik kreeg:

Although your signs are not correlating well with cd23 as ovulation, with the pattern toward a second level rise, cd23 looks most likely for ovulation to have occured on. However, I cannot rule out cd21 as a possibility.

I have reset your ovulation detector to the FAM method as I do think this detector is giving you the more reliable interpretation.

Afgaande wat jullie zeggen en FF, ga ik er maar van ut dat mijn ei op CD21 is geweest. Mijn kaartje ziet er na de aanpassingen van FF nu zo uit:

Deel Deze Pagina