stijging hcg

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jessmin, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Beste verloskundige :)

Ik heb een vraag over mijn zwangerschapstesten. 1 dag na NOD had ik een lichte, doch wel duidelijk aanwezige streep. De controlestreep was in verhouding natuurlijk veel donkerder. 4 dagen na NOD heb ik weer getest en toen had ik een duidelijkere streep dan de eerste keer, maar nog steeds in verhouding iets lichter dan de controlestreep. Zou de streep 4 dagen na NOD inmiddels niet donkerder moeten zijn dan de controlestreep?

(Volgens mij is dit niet afhankelijk van de concentratie van de urine, want het gaat om de verhouding teststreep/controlestreep per meting)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jessmin,

nee hoor, ben maar gerust. Dit hoeft niet. De dikte van de streep wil niets zeggen over hoe goed de zwangerschap is. De meeste vrouwen hebben inderdaad na een tijdje een dikkere streep dan de teststreep, maar dit hoeft dus niet.

Groetjes Brigitte

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hai Brigitte,

Bedankt voor je reactie! Je zegt dat de meeste vrouwen 'na een tijdje' inderdaad een donkerdere teststreep hebben dan de controlestreep. Nu vroeg ik me af, wat is 'na een tijdje', dus na hoeveel dagen na NOD hebben de meeste vrouwen gemiddeld een donkerdere teststreep dan de controlestreep? Ik begrijp dat dat bij iedere vrouw weer een beetje anders is, maar er is vast wel een marge of gemiddelde waarbij 'normaalgesproken' de concentratie HCG in de urine zo hoog is dat de teststreep donkerder kleurt dan de controlestreep. Ik ben benieuwd!

Groetjes!

Deel Deze Pagina