Meiden, ik zou aanraden te gaan tempraturen. Op deze manier kan je goed inzicht krijgen op je eisprong en cyclus. Helaas zijn er buiten gewicht nog zoveel meer zaken die eventueel van oorzaak kunnen zijn. Zucht elke zwangerschap blijft een wondertje! Pff, wij zijn 2,5 jaar bezig nu. Word het vandaag wel beetje zat! Ik wil ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dank je, Jorietje! Dat komt wel goed denk ik. Alleen vanavond komt m'n mannetje waarschijnlijk heel laat thuis, dus weet ik niet of het door gaat. Anders zaterdagochtend, of avond, we zien wel Dat is wel heel lang, Meisje! Ik word nu al ongeduldig als ik weer ongi geworden ben. Moeten we weer een maand wachten pfff. Maar ik zal maar niet klagen want jullie zijn al veel langer bezig! Maar dan zal je wel heeeeeeeeeeeeeeel erg blij zijn als het eindelijk zover is! Als het bij ons over een paar maanden nog niet zover is ga ik misschien ook wel eens temperaturen. Is ook wel handig om te zien of ik misschien een erg late of juist een erg vroege eisprong heb (omdat ik hem niet voel). Succes allemaal!
Ik ben nu ook aan het tempraturen, voor het eerst. Wat ik er moeilijk aan vind is dat je je dag start met je kinderwens. Maar het gaat steeds beter. De echt hoop die jullie elke mnd nog hebben, dat heb ik allang niet meer. Omdat mijn gewicht invloed heeft/had, had ik helemaal geen eisprong meer. Nu heb ik sinds 4 mnd wel een eisprong. In juli kregen we akkoord van het ziekenhuis dat we het zelf moesten proberen tot janauri. Is het dan nog niet gelukt dan krijgen we hulp. Die 6 mnd wachten kan er ook nog wel bij, al is het soms wel moeilijk!
Hallo allemaal, ik hoor duidelijk bij de categorie zwaar overgewichtig (maat 52). Maar de afgelopen week heb ik hele andere klachten als normaal voor mijn ongi. Ik denk dat pas dan wat uitmaakt, wanneer je ongezond dun of dik bent. Bijvoorbeeld anorexia/boulimie of gewone vraatbuien hebt. Als je voedingspatroon maar in orde is. Wel merk ik, dat ik dus niet altijd een eisprong heb. 10 jaar geleden vertelde mijn gyn zelfs, dat ik (n.a.v. bloedonderzoek) nog nooit een eisprong had. Vertel mij wat, ik merk het toch aan de afscheiding. Verder ben ik al 3 maanden aan het temperatuur meten. Valt goed te doen. Je merkt echt goed, wanneer je lichaam veranderd. Zit normaal altijd onder 36 graden (35.5 t/m 35.8 na eisprong), maar ben nu sinds vorige zondag op 36.1/36.2. Wie weet. Dat ik overgewicht heb, zorgt er wel voor, dat ik sinds we proberen zwanger te worden, nog meer op gezonde voeding let. Ik ben er niet direct door afgevallen, maar voelde me wel beter. Groetjes Ingiemoppie
He Ingeiemoppie, Ik was nog wel groter hoor als maat 52. Ik zit nu op maat 48, en we gaan gewoon door! Leuk als je hier ook komt schrijven!
Als je een hoog bmi hebt of een hoog gewicht maar een goed voedingspatroon, kan het alnog invloed hebben op je cyclus en je eisprongen etc.
hiii meiden, hier nog een echt zwaargewicht!! ook maat 52. Ik was binnen 3 maanden zwanger, helaas miskraam na 13 weken, maar zonder oorzaak in de richting van overgewicht. de gyn die me gecurriteerd heeft, zei meteen aan m'n bed toen ik naar huis mocht: meid, wordt maar weer zwanger!!!!
ik was trouwens elke maand erg regelmatig... 31 dagen, nu na de mk weer... eerste afspraak bij de VK kreeg ik een dame voor me als VK die nog zwaarder was dan ik, was dus erg fijn... maar kerngezond was ik/ben ik... gelukkig
Hey meis... Aha, het kan dus toch invloed hebben. Nou ik ben benieuwd.... we zien het wel. Ja ik babbel hier graag mee. Goh, ik zou ook wel een VK willen die dezelfde maat heeft. Dan voel je je niet zo opgelaten. Eerst maar eens afwachten. Vanmiddag viel ik zowat flauw. Gelijk koud water over de polsen en een paar slokjes water gedronken. Bij teveel krijg ik gelijk brandend maagzuur. Vanavond testjes kopen om het weekend te testen.... Oei oei..... Hoe zit het eigenlijk met melk en karnemelk? Ik neem al wel foliumzuur sinds 2 weken, maar ik weet niet hoe het met de melkproducten staat. Morgenavond hebben we buurt BBQ. Dat wordt lastig. Ik wil nog niet dat iemand gaat speculeren, maar ik wil eigenlijk ook liever geen alcohol drinken. Nou zijn ze dat dus van mij helemaal niet gewend, ik 'feestbeest' altijd lekker mee (glaasje wijn enzo). Kan ik nu morgen 1 glaasje zogenaamd meedrinken en dan onder het motto van 'hoofdpijn' overstappen op water ofzo, of klinkt dat raar. Ik zou het niet leuk vinden, als ze met zijn allen (10 man) de hele avond grapjes op mijn kosten (nou ja mogelijke kosten) maken. Ben al zo emotioneel. Aan de andere kant ben ik volwassen genoeg toch, om te zeggen, jongens vanavond even niet..... Ben niet in de mood. En dan lekker bij sapjes blijven. Ik heb zondag pas NOD, dus..... we gaan voor de sapjes....
ja ingiemoppie, dat is was echt fijn, een verloskundige van formaat... en er werken 2 van zulke dames... de andere 2 zijn mager... dus voor elk wat wils..
Hoi allemaal, ik zit weer in volgende klusronde. Gisteren zijn ze weer teruggekomen (duivels). Dus ronde 6 gaat nu beginnen. Wat betekent eigenlijk ronde 3 na mk bij jou marloes??? Groetjes Ingiemoppie
Ik heb fors overgewicht, woog 90 kg toen ik zwanger raakte, mijn cyclus was wel regelmatig en ik ben in 5 maand zwanger geworden, en dat vind ik dus aardig snel!!!
Hier ook iemand met een gewicht dat uit 3 cijfers bestaat. Bij het verwijderen van de spiraal adviseerde de Gyn.wel om wat af te vallen. Of ik eisprong heb ik weet ik niet,maar ik heb op zich wel mooie cyclussen. Ik probeer af te vallen(ben er zelfs momenteel erg obsessief mee bezig,dat geef ik grif toe!) Van mijn vorige 2 was ik binnen 4 maanden zwanger,ook met een ruime 90 kilo,nu dus 8 maanden bezig,dus ik denk dat ik over 4 maanden toch eens aan de bel trek bij de gyn.,als ik dan nog niet zwanger ben.)
Meiden met overgewicht zijn volgens mij in de meerderheid? Ik lees er opzich wel positieve verhalen tussen, binnen 3 mnd zwanger, binnen 4 mnd zwanger en binnen 5 mnd... Dus meiden, MOED HOUDEN! O Zowel de zwaargewichten als de lichtgewichten!
Ook hier overgewicht. Ik woog in februari nog 124 kg, gelukkig zag ik toen eindelijk een keer in dat het echt niet verder kon zo. Nou weeg ik inmiddels 95 kg, ben een compleet ander persoon geworden. Ik ben er nog lang niet, wil er graag nog 15 kg af, maar kan het wel accepteren om met dit gewicht zwanger te worden. Het enigste wat nog wel eens knaagt, is dat ik bang ben om weer zoveel aan te komen tijdens een zwangerschap. Maar de wens voor een klein wondertje is veel sterker. En ik weet nu dat ik best veel kan afvallen, als ik er maar achter sta.
hoi dames, dat derde ronde na mk, betekent dat we een miskraam gehad hebben en nu weer in ronde 3 zitten... het komt vast goed met de lichtgewichten en met de zwaargewichten..... ff geduld...