Ik houd sinds deze maand mijn temperatuur weer bij. Na mijn eisprong heb ik nu 2 keer een flinke dip gehad. Nu is het momenteel wat warm in huis waardoor ik steeds twijfel tussen dekbed en alleen laken. 'S nachts wissel ik een beetje af. Gisterochtend had ik het een beetje koud toen ik wakker werd, mijn temp was toen ook behoorlijk laag. Vanmorgen en de dagen voor gisteren had ik het juist wat warm, toen was mijn temp dus hoog. Of heb ik het juist warm/koud door mijn temp? Het is een beetje het kip en het ei verhaal... Wie herkent dit?
Ik persoonlijk merk het wel aan mijn temp ja als het weer begint te veranderen, maar er zijn genoeg dames die er niks van meren verder. Dus daar heb je eigenlijk ook niks aan haha
Inmiddels ben ik met behulp van acupunctuur wat meer bekend met temperaturen. De eerste 2 weken van de cyclus zou je ideale temp rond de 36,4 / 36,5 moeten zitten. Daar doet het eitje het het beste op. Na je eisprong zou een constante temp van ca. 37,4 het meest ideale zijn. Ik heb op dag 7 een temp van 38,2 gemeten. Volgens de Chinezen is mijn eitje daarmee al verbrand. Na mijn eisprong zou het in mijn baarmoeder dus 37,4 moeten blijven want dan is mijn babykamer het meest aangenaam voor een kleine baby. Wat ik leer is om de eerste twee weken geen pittig eten te nemen want dat warm te veel op. Geen rooibos thee en andere dingen. Maar ook geen ijs! Want in een bevroren sloot leeft ook niets. Na mijn eisprong ga ik aan de slag met rooibosthee en kruikjes om het warm te houden. Dus alles wat je doet heeft tot op zekere hoogte denk ik wel effect op je temp. Succes!