Ik ben deze maand weer begonnen met temperaturen. Deed het eerder ook, maar liet het voor wat het was. Vond het zelf niet zo nodig, maar manlief vind het fijn dat we wat meer inzicht krijgen. (doelgericht haha.. tjah mannen) Dus weet wel ongeveer hoe mijn cyclus in elkaar steekt.. Nu is het zo dat mijn temperatuur een daling laat zien op dag 16..namelijk 36.3...dag 17 weer op 36.5 de dagen ervoor was mijn temp tussen de 36.4 & 36.5.. En mijn eisprong is ook ergens tussen de 14e en 17e dag..(terug gezien eerdere maanden) Maar mijn ovulatie testen blijven negatief deze keer.. Terwijl de maand hiervoor toch echt duidelijk rond dag 14 a 15 mijn ovulatie test positief was..dus binnen 24-48 uur een eisprong. Wat uitkomt op dag 16-17..(zoals nu weer gezien de daling.. ) Hoe komt het dan toch dat mijn ovulatietesten negatief zijn? Of wat ook nog een optie kan zijn.. is dat ik misschien net te laat begonnen ben met de ovulatietesten.. Namelijk 3 dagen voor de temp daling pas begonnen.. Ik begin altijd zo rond dag 13-14 met ovulatietesten.. Op dag 13 was dan ook mijn cervixslijm "eggwhite".. Misschien is mijn ei eerder gekomen deze maand? of dat de ovulatietesten gewoon niet goed zijn.. maar die temp daling is zo duidelijk als wat.. Vaag weer..
Dus als ik het even goed begrijpt is je temp nog niet weer aan het stijgen? Dan zou het wel kunnen kloppen met je negatieve ovu test. Die kan in een keer uit het niks positief zijn. Ook al heb je altijd een regelmatige cyclus, je eitje kan altijd een keer besluiten om later te komen.
Je hebt gelijk Esther!! Ik heb net meteen een ovutest gedaan.. Dik positief!! Vanavond aan de klus haha.. Maar hoe zit het dan met die temp daling? Ik kan het niet plaatsen..
Ik heb een beetje zitten googelen.. En kom er niet uit.. je temperatuur daalt een beetje voor de eisprong.. Gisteren was dat dus 36.3... vandaag was het 36.5.. Gisteren een negatieve ovu test.. vandaag een dik positieve test.. Dan komt mijn eisprong toch nog? (binnen 24-48 uur?) En zegt die gestegen temperatuur dan nog niets? dit kwam ik tegen: Vlak na de eisprong stijgt de lichaamstemperatuur met 0,2 tot 0,4 graden celcius. Als je dus in je temperatuurgrafiek minimaal drie dagen na elkaar een hogere temperatuur dan aan het begin van je cyclus, weet je dat je eisprong geweest is. eenmalige uitschieters moet je negeren. Die kunnen komen door allerlei andere omstandigheden, zoals alcoholgebruik, veranderingen in levensritme of bijvoorbeeld een virusje dat je onder leden hebt. Pas als je minimaal drie dagen een stijging hebt gehad van minimaal 0,2 graden kun je ervan uitgaan dat je eisprong is geweest. dus even afwachten wat mijn temperatuur morgen is, begrijp ik het goed? Dat die lage temp nog niets zegt..
Ja idd, als je test positief is springt je ei in de volgende 24-48 uur. Het voordeel van tempen is dat het veel nauwkeuriger is, het nadeel is dat je pas kan zien wanneer je eisprong geweest is 3 dagen nadat je een stijgende temp hebt die gemiddeld hoger ligt dan je temp voor de eisprong. Dus je kan het pas zien erna, nu lijkt het mij nog te vroeg.
Dat wat je hebt gegoogled klopt. Je kunt achteraf eigenlijk pas zeggen dat je een eisprong hebt gehad. Drie dagen na je eisprong kun je het met zekerheid vaststellen. En een dipje voor de eisprong heeft niet iedereen.
In ieder geval goed aan de klus nu. Ik zeg, veel plezier en hopelijk stijgt je temp komende dagen mooi door nu. Je kan ook een link van je kaartje in je handtekening zetten zo dat we mee kunnen kijken als je dat fijn zou vinden.
mooi, toch een gerust gevoel dat ik hem nog niet heb gehad.. gelukkig hebben we goed geklust voorgaande dagen en ook vandaag dus.. voor de zekerheid morgen dan ook maar.. @nana84.. je bedoeld dat mijn 36.3 waarschijnlijk een dipje voor de werkelijke eisprong is toch? en bedankt dames, jullie reacties doen mij goed.. wij zijn er toch iets meer mee bezig dan onze mannetjes..
tot nu toe zien mijn temps er voor deze maand zo uit.. Dag 6 36.6 Dag 7 36.8 Dag 8 36.5 Dag 9 36.5 Dag 10 36.4 Dag 11 36.5 Dag 12 36.4 Dag 13 36.4 (negatieve ovu test) Dag 14 36.5 ( negatieve ovu test) Dag 15 36.4 (negatieve ovu test) Dag 16 36.3 (negatieve ovu test) Dag 17 36.5 (dik positieve ovu test!) Dag 18 36.5 (negatieve ovu test) Dag 19 36.5 Vandaar dat ik die ovulatie test niet zo goed begrijp.. Die had dan toch eigenlijk ( als dag 16 mijn ei was) voor dag 16 positief moeten zijn..?? Benieuwd naar de temp van morgen! Is het dan juist beter als hij hoger of lager is?
Volgens mij zou de temperatuur nu hoger moeten worden, aangezien je temperatuur in de dagen voor je ovulatie ook rond de 36,4/36,5 zit. Ik dacht dat hij na een eisprong meer zou moeten stijgen
Je ei spingt binnen 24-48 uur na een positieve ovulatietest. Heb je op dag 18 en 19 ook nog een ovulatietest gedaan? Je hebt nu nog geen eisprong gehad, aan de hand van je temperatuur te zien. Je temp. is stabiel. Hij moet drie dagen achtereen minstens 0,2 graden hoger zijn dan je basale lichaamstemperatuur. 36.5 is nog steeds je gemiddelde temp, kijk maar naar de temperatuur daarvoor.
Ok, dus als ik het goed begrijp.. kan 36.5 ook mijn "lage" temperatuur zijn.. Als hij morgen bv en de komde dagen ineens omhoog schiet.. Moet dus eigenlijk niet letten op de 36.3... Heb alleen een dag na de positieve ovu test nog een test gedaan en deze was duidelijk negatief..bijna geen streep meer te bekennen.. Ben zo benieuwd, want ook al heb je wel gemeenschap op de goede dagen, en zijn er zaadjes aanwezig... Hoeft het dus niet te betekenen dat het dan ook altijd prijs is..
Nou mijn temp is gestegen naar 36.7 Dag 6 36.6 Dag 7 36.8 Dag 8 36.5 Dag 9 36.5 Dag 10 36.4 Dag 11 36.5 Dag 12 36.4 Dag 13 36.4 (negatieve ovu test) Dag 14 36.5 ( negatieve ovu test) Dag 15 36.4 (negatieve ovu test) Dag 16 36.3 (negatieve ovu test) Dag 17 36.5 (dik positieve ovu test!) Dag 18 36.5 (negatieve ovu test) Dag 19 36.5 Dag 20 - 36.7
Dat bedoeld ze ook, maar dan kan zich dat bewijzen door je blijvende stijgende temp. Stel je temp is morgen weer lager dan is je eisprong nog niet geweest. Hoe ik het nu zie is hij wel gesprongen, maar dan moet het dus blijven stijgen nu.
Hahaha ok.. sorry.. ik denk het elke keer te snappen..en dat blijkt dan gelukkig ook zo te zijn.. Soms lees ik het gewoon anders.. het lijkt soms wel wiskunde.. Morgen hopen op een oplopende temp.. was vanochtend 6 uur 36.7, maar om half 8 toen ik dus echt wakker werd was hij 36.9 weet dus niet zo goed welke ik moet rekenen..
Je moet elke dag op dezelfde tijd meten, nadat je wakker bent geworden. Als ik om 6 uur wakker word en ik slaap verder tot 7 uur, dan temperatuur ik dan, omdat ik altijd om 7 uur temp. Dat zou jij eigenlijk ook zo moeten doen? Anders is het niet betrouwbaar