Kinderwens (tweede kindje)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AniekM, 18 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AniekM

AniekM Lid

23 feb 2022
    12
    0
    1
    Vrouw
    Hey,

Ik heb een dochtertje van bijna twee jaar.
    Wij willen graag een broertje of zusje voor haar maar mijn cyclus is al een poos in de war.
    Elke maand begint mijn menstruatie op een andere dag. Ik weet hierdoor niet hoelang mijn cyclus eigenlijk duurt.
    En dan weet ik, dat ik ovulatietesten kan gebruiken maar dan heb ik het gevoel dat ik er obsessief mee bezig ga en dat werkt averechts vaak haha.

Hebben jullie ideeën / tips?

2. Cloudspotter

Cloudspotter Bekend lid

19 jan 2022
    700
    552
    93
    Vrouw
    Je eerste dag van je menstruatie is de eerste cyclusdag. Stel je wordt op de 28ste cyclusdag weer ongesteld, heb je dus een cyclus van 27 dagen. En dan begin je weer opnieuw te tellen van dag 1. Je kan dus elke maand gewoon tellen hoelang je cyclus duurt.

AniekM vindt dit leuk.
  3. Shalom

Shalom Niet meer actief

Dit inderdaad.

Ik heb maar heel erg weinig gehad dat ik de volgende maand op eenzelfde dag mijn menstruatie kreeg.

Het is heel normaal dat je cyclus de ene maand een dag (of meer) langer (of korter) is dan de andere maand.

Als je geen ovulatietesten wilt gebruiken kun je proberen om andere signalen van je lichaam in de gaten te houden. Zoals meer afscheiding, vruchtbaar slijm, dat soort dingen. En dan gewoon gedurende je cyclus om de 1 of 2 dagen s*ks te hebben.

AniekM en Cloudspotter vinden dit leuk.
  4. Cloudspotter

Cloudspotter Bekend lid

19 jan 2022
    700
    552
    93
    Vrouw
    Je zou ook een app kunnen installeren om je cyclus bij te houden. Hier kun je gemakkelijk je menstruatie loggen en de app houdt dan bij hoeveel dagen cyclus elke maand duurt.
    Is je cyclus enigzins regelmatig (hier kan echt wel eens een paar dagen verschil in zitten!) dan berekent de app ook je voorspelde vruchtbare dagen, dit is wel een voorspelling, dus geen gegeven dat dan ook daadwerkelijk je ei springt. Maar het maakt de timing van het hebben van seks wel wat gemakkelijker.

AniekM vindt dit leuk.
  5. AniekM

AniekM Lid

23 feb 2022
    12
    0
    1
    Vrouw
    Ja wel he! Ik las dat sommige zeiden dat het wel wat uitmaakte hoe je cyclus maanden er voor er ook uitzag. Dankjewel!

6. AniekM

AniekM Lid

23 feb 2022
    12
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel!
    Ja ik had dat dus heel vaak gehad haha. Dat het altijd dezelfde datum was. Nu is het vaak een week verschillend...
    Dankjewel voor je reactie!

7. AniekM

AniekM Lid

23 feb 2022
    12
    0
    1
    Vrouw
    Ik gebruik de Samsung Health app om mijn cyclus bij te houden inderdaad. Maar heb soms het gevoel dat het niet klopt. En dat weet je nooit met technologie natuurlijk maar toch.

En bij mijn menstruatie zit soms een week verschil tussen

8. Cloudspotter

Cloudspotter Bekend lid

19 jan 2022
    700
    552
    93
    Vrouw
    Een cyclus mag variëren, tot en met 5 dagen wordt als nornaal beschouwd.
    Wat bedoel je met dat de health app niet klopt? Als je zelf gewoon je menstruatie invult, dus wanneer die begint en hoelang je vloeit, dan kan er niks fout gaan lijkt me.

AniekM vindt dit leuk.
  9. AniekM

AniekM Lid

23 feb 2022
    12
    0
    1
    Vrouw
    Het blijft natuurlijk technologie en kan in mijn ogen nooit 100% kloppen. Zo bedoel ik haha.

10. Cloudspotter

Cloudspotter Bekend lid

19 jan 2022
    700
    552
    93
    Vrouw
    Nou ja, als jij gewoon telkens goed jouw menstruatie logt, en de app geeft aan hand daarvan aan hoelang jouw cyclus duurt, dan kan je dat gewoon geloven hoor;)

AniekM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina