heb een paar tempratuur kaartjes in de album staan twee die een tijd geleden heb gedaan onder mijn oksel en daardna een vaginaal (toen kreeg ik advies dat dat beter was hihihih) Ik zie zelf verschillende eisprongen is dat goed of niet. Wie kan me daar bij helpen. Liefs manuela
Ik snap je vraag niet helemaal; je ziet verschillende eisprongen? Je ovuleert niet altijd op dezelfde dag, dat is normaal. Verder valt op dat bij de oksel-kaartjes de luteale fase (=de dagen na de eisprong) erg kort (te kort) is. Maar bij dat vaginale kaartje heb je dat gelukkig niet. Dat is dus goed nieuws. Waarschijnlijk zijn die okselkaartjes niet voldoende betrouwbaar. Als je ook slijm waarneemt en/of ovulatietests doet, kun je nog nauwkeuriger je eisprong eruit halen.
Woow, erg korte luteale fase ja. En heb je wel steeds 0,5 erbij opgetelt nadat je klaar was? Want 34 nog wat is wel erg laag hoor? Beter dat je vaginaal tempt, ziet er toch beter uit.
Ja klopt inderdaad. De dokter had me toen niet de juiste informatie gegeven en ben ik daarom begonnen onder de oksel meten. Kwam op deze site terecht en kreeg toen te horen dat faginaal beter is. Had niet specifiek een vraag maar was meer benieuwd of ik wel vuchtbaar was omdat ik dus merkte aan de verschillende temp kaarten dat de ei sprong onregelmatig is maar je zei dat dat normaal was gelukkig hihihi. de ovaluatie test wat moet ik me daar bij voor stelllen heb dat nog nooit gebruikt? Liefs manuela
Dat zijn testjes die reageren op LH (dat is het hormoon wat je eisprong "veroorzaakt" en dat zit dus in grote hoeveelheden in je urine net voor je eisprong). Je test dan een aantal dagen achter elkaar, vanaf een paar dagen voor je verwachtte eisprong. Als de test dan positief is heb je binnen 48 uur je eisprong.