Voorjaarskindje, lange of korte mouwen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Loki09, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik ben half mei uitgerekend. Nu vraag ik me af wat gebruikelijk is voor een pas geborene om aan te hebben. Ik had zelf in gedachten een romper met korte mouw en dan een longsleeve eroverheen.
    Lijkt dat iets of is dit te koud/warm? En in hoogzomer, dus als de kleine een maandje of 2 is en over gaat naar (even standaard bekeken) maatje 56? Hier meer korte mouwtjes in aanschaffen of is dat te koud?

En het dekentje voor in de wieg/kinderwagen, katoen met onderlakentje?

2. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Ik doe mijn kleintje altijd een rompertje zonder mouwtjes aan en daarover een truitje of vestje. Eigenlijk altijd gedaan. Rompertjes met lange mouw vind ik zelf best onhandig en met daarover een truitje met lange mouw was voor onze mup al snel te warm!

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb er zelf 1 van mei. en die kreeg de eerste weken gewoon rompertjes aan met lange mouw en daarover de rest met lange mouw en zelfs vestjes.. maar tis gewoon nl. dus heeeel moeilijk je weet niet hoe het weer is. daarna kort een warme periode gehad toen had hij kort broekje aan met t-shirt zonder romper puur van de warmte.
    tja.. lastig zou wel beide in huis halen.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Lange mouw. Vooral in het begin met afkoelen en dergelijke. Maar goed iedereen heeft daar zijn/haar eigen mening in. Vraag het eens na bij je verloskundige.

5. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Lange mouw, kindjes hebben veel warmte nodig(wol/zijde), maar dat is mijn mening.

Succes, Selma

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Het kan idd nog vriezen maar net zo goed een hittegolf zijn, lang leve nederland :)
    Denk dat ik dan mijn koopverslaving maar ruimte geef en beide aanschaf. Vooral in mt 56 ook maar een partijtje met korte mouwen.
    Rompertjes heb ik vaker gehoord dat lange mouw met longsleeve niet prettig is. Nou heb ik al een stuk of 6 rompers in mt 56 gekregen met lange mouw dus die zijn er toch al voor nood. Moeilijk hoor!

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb zelf graag romper met lange mouw of zonder mouw. hekel aan de rompers met korte mouw.

Gewoon ff voor de toelichting:D

en anders gewoon een xtra vestje als je toch met korte mouw of zo gebruikt. t zal best goed komen

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oh jee geef me nou niet nog meer keuze ;) Grapje. Die zonder mouw lijken me als onderkleding wel prettiger werken dan korte mouwen inderdaad. Kwa warmte zal dat niet gek veel meer schelen denk ik.
    Vestjes had ik per maat maar 1 in gedachten, eigenlijk als extra voor buiten in de maxi cosi voetenzak, maar klinkt alsof jullie die geregeld gebruiken. Toch maar wat extra aanschaffen dus (oh wat erg ;))

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Lange mouw rompers zijn ook leuk met een t-shirtje erover! Lang leve Nederland; zo kun je je leuke t-shirtjes toch aantrekken als het koud blijkt te zijn.

Lange mouw rompers + lange mouw truitje is niet handig. Ik gebruik nu korte mouw rompers met lange mouw truitje. Mouwloos gebruik ik in de zomermaanden, nu vind ik dat niet fijn.

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    nou verschrikkelijk he...:D:D:D sale komt er aan dus kan je helemaal los!
    (ik had niet hele dikke vestjes hoor. ;) van die gebreide vestjes)

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Mij tip koop niet te veel je ziet van de zo er nog harstike leuke dingen die je dan ook wilt hebben

Weet. Bij me eerst meisje had zo veel dat ze echt te veel kleding had

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier altijd alleen maar rompers zonder mouwen, wel heel soms een kort mouwtje.

De kinderen zaten hier met 1,5 maand in maat 62, dus hou er rekening mee dat je kindje misschien wel groter wordt dan je nu denkt ;) (hier kindjes die vanaf 34 gemiddeld leken en daarna en groeispurt maakten tot uiteindelijk bijna 4,5 kilo :))

13. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    De eerste 2 weken na de geboorte was het 30 graden.
    En... toch had mijn kind het erg koud.

Romper met lange mouwen, longsleeve, lakentje, dekentje en kruikjes (ja echt waar). Je kunt een beetje half/half doen. Dan kun je alle kanten op.

Oh ja en een vestje met een capuchon is echt geen aanrader. Dat is pas fijn als ze kunnen zitten en niet steeds erop liggen.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik was uitgeteld eind april. Had echt van alles wat. Maar in t begin als ik het me goed herinner wel vooral lange mouw gebruikt.
    Ik vind het altijd zo'n onzin dat het niet makkelijk is, lange mouw over lange mouw. Het is in mijn ogen wel prettiger dus dan maar onhandig doen. Mijn dochter heeft nu ook alleen maar rompers met lange mouw aan.

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Mijn dochtertje is in juli geboren. Zij had rompertjes met korte mouw of mouwloos aan, en daarover een longsleeve. Rompers met lange mouwen had ik wel, maar in pas gebruikt in haar eerste winter. Voor een voorjaarskindje zou je wel vaker een romper met lange mouwen kunnen gebruiken. Voor Julie had ik best wat shirtjes met korte mouwen, maar dat was ondanks de tropische zomertemperaturen toch vaak echt te koud. Vestjes (katoenen) zijn wel een echte aanrader, die had ze ook vaak aan in de kinderwagen als we gingen wandelen. Ook is een wat dikker sweatvestje vaak gebruikt hier.

16. cin22

cin22 Actief lid

29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook in mei uitgerekend en vind het ook zoo moeilijk wat ik nou wel moet aanschaffen en niet.... Heb dus nu al van alles wat... mouwen, geen mouwen, korte, lange etc...

Als ik alleen al me collega's hoor zeggen ze allemaal wat anders over hoe dik je je babytje moet aankleden...

En inderdaad in Nederland weet je zoiezo nooit wat je aan moet rekken, laat staan zo'n kleintje

Deel Deze Pagina