Heeft hier iemand ervaring met zorgteam basisschool?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Kim11, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    (ik heb haar dus eerst gevraagd waarom ze me belde, omdat ik geen idee dat iemand mij zou bellen..... Toen zei ze dat ze door de school was aangestuurd (ze is extern..) om mij te bellen om te kijken of ze iets voor mij kon doen......)

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63

Voor de duidelijkheid, zijn resultaten gaan niet omlaag! Die zijn juist omhoog gegaan in verhouding tot de vorige school!..............

Mijn fout is het te laat komen. En dat is dan ook het enige.

Hij heeft het naar zn zin, nu het pesten weer afgelopen is. Hoe dan ook is het best een positief ingesteld mannetje, en vind dat dan wel vervelend, maar vind de lessen wel leuk, en vind zus leuk en dat leuk. Nu het pesten een beetje afgelopen is gaat het helemaal prima. Voor die tijd kwam hij regelmatig huilend naar huis.

Zijn cijfers gaan juist omhoog, en niet omlaag. Het is iets wat geroepen wordt, en niet iets wat op papier te zien is. Het is stemmingmakerij. Zijn cijfers zijn hoger, dan hoe hij van de vorige school kwam.

3. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    ....... Oh en wat ze fout vinden, is dat ik niet zo met de ouders sta te kletsen in de ochtend en nooit naar de borrel ging. Kreeg het advies om dit wel te doen want zo hoor ik er nooit bij. (letterlijk gezegd.)

Terwijl ik naar mijn idee geen slecht contact heb met de ouders, ja de helft ken ik niet, maar we zijn er ook pas sinds dit jaar. De ouders van de kinderen waar hij regelmatig mee afspreekt zie ik ook regelmatig, en daar babbel ik dan wel mee.

Ik ga dan bijvoorbeeld niet naar de borrel eens per maand. Dat is ook een punt. Maar persoonlijk vind ik het belachelijk om oppas te gaan regelen voor een paar uurtjes roddelen met andere ouders. Zo zit ik niet in elkaar, ik ben liever thuis, bij mijn kind.

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Stukje bij beetje geef je steeds meer informatie. Nogmaals (en daar laat ik het bij); neem contact op met school, ga op fatsoenlijke wijze in gesprek en houd voor ogen voor wie je het doet, namelijk voor je kind. School en ouders hebben altijd een gezamenlijk belang en dat is het belang van het kind. Succes.

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

getver. Ik zou het verschrikkelijk vinden om eens per maand verplicht met andere ouders te moeten borrelen. Belachelijk dat ze zo reageren. Ze weten niets van jou sociale contacten.
    Snap niet dat die mensen tijd hebben om eens per maand hun tijd te verspillen. Bah
    Als het nou leuk voor de kinderen is, maar het is borrelen zonder de kinderen. Heel apart.

6. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Het was ook niet de bedoeling om hier t hele verhaal neer te zetten zo 1 2 3.

Ik heb al een mailtje gestuurd,.. Dat ik woensdagmiddag even langs loop en dat ik hoop dat ze even tijd heeft voor een paar vragen.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Sluit ik me bij aan, ik zou het ook vreselijk vinden om naar zoiets toe te moeten, maar ik ben toch al erg op mezelf, ik zou helemaal geen zin hebben om met andere ouders verplicht te moeten kletsen, bweeeeh. Net zoiets als zwangerschapsgym, ieder jaar een reunie, elke maand bij een ander koffiedrinken, vreselijk, ook niks voor mij

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik denk ook wel dat het goed is, om bij een volgend gesprek iemand mee te nemen.

Want nu zit ik daar steeds tegenover 2 mensen, en zeggen ze bij een volgend gesprek dat ze zus en zo gezegd hebben terwijl ze dat niet gezegd hebben.

En als ik iets zeg, wordt dat eigenlijk binnen een halve zin gebagatelliseerd of in de prullenbak gesmeten.. Kan dus net zo goed niets zeggen.

9. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Vanuit mijn werk zijn wij ook partner in het ZAT, ouders moeten worden ingelicht. Ik zou de gegevens opvragen en een gesprek aanvragen met directie en benadrukken dat alles aangaande je zoon niet ingebracht mag worden.

Mocht je er niet uitkomen met school, zou je eventueel contact kunnen opnemen met de gemeente.

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nee precies, daar ben ik ook geen mens voor! Vind het leuk, als kinderen komen spelen, en de ouders dan even een bakkie koffie blijven drinken of zoiets dergelijks. Andersom ook, maar verder hoeft dat van mij niet.

11. jeetje.. heftig! kan je er helaas niet bij helpen maar je alleen sterkte wensen.

en dat ze zeggen tegen jou dat je vaker bij de ouder borrel moet komen.. dat slaat werkelijk nergens op. want moet je daar als je kind thuis zit? idd zoals meerdere zeggen, lopen roddelen terwijl je ook bij je kind kan zitten?
    jammer dat alle scholen in de omgeving van dezelfde zijn.. is er niet in een dorp dichtbij toch een andere school? misschien iets verder rijden ofzo? mits dit haalbaar is natuurlijk.. dit is toch geen leven zo, voor je zoon niet en voor jou niet.. en je moet ook aan jezelf en je kleintje in je buik denken he!

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Is dat in elke regio hetzelfde?

En mogen ze het niet inbrengen als ik dat eis?

Want de directrice vloog tegen het plafond toen ik vroeg wat dat zorgteam dan eigenlijk betekende. Ze voelde zich aangevallen, terwijl ik gewoon wilde weten wat het was, en wat het inhield. Jammer genoeg blijkt het iets heel anders in te houden dan wat ze mij voorschotelde.

P.s. valt dat nog wel terug te trekken als het al is ingebracht? En waar kan ik iets vinden over toestemming? Ik zag namelijk op de website wel een stukje staan dat ze samenwerken met een hele lijst hulpverleners. Dat is ongetwijfeld het halve ZAT team, heb ik daar dan geen toestemming voor gegeven bij het aanmelden?

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja precies, dat vindt ik ook niet erg, maar dat verplichte gedoe, met mensen waar je niks mee hebt (anders zou je ze wel of de koffie vragen).

Het lijkt me een goed idee om inderdaad iemand mee te vragen bij dat gesprek, ik weet niet of de vader nog in beeld is? Of misschien je moeder? Iemand die echt in het belang van het kind denkt en praat en die goedgebekt is, want jij lijkt me nogal gauw overrompeld en dus hou jij al gauw je mond (althans zo kom je over, sorry als het niet klopt, ik bedoel er niks lelijks mee :))

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Klopt, ik weet vaak heel goed hoe dingen werken, en heb altijd een heel goed beeld van wat ik wil zeggen. Echter word ik tijdens zo'n gesprek vaak overrompeld, en dan zeg ik inderdaad niets meer. Het lukt me dan nog wel om een kritische vraag te stellen, maar als ik dan afgewimpeld wordt dan kan ik er ook niks meer mee op dat moment terwijl ik in mn hoofd dan kook van onbegrip.

Ik kwam overige dit stukje tegen op internet, misschien is het voor meer mensen interessant:

College Bescherming Persoonsgegevens (CBP)

Vroeger werd dit de registratiekamer genoemd.

U kunt ook een klacht indienen bij dit college over het feit dat u vindt dat de school niet naar behoren omgaat met uw persoonlijke gegevens of die van uw kind. Ook kunt u daar klagen als u inzage in het dossier van uw kind wordt geweigerd.
    Als u inzage wilt in het dossier van uw kind, vraag dan om inzage in het gehele dossier en dus niet alleen een bepaald gedeelte. Sommige scholen hebben de neiging om u maar een beperkt gedeelte te laten inzien. Vraag dus om alle gegevens die de school heeft verzameld over uw kind.
    U heeft altijd recht op inzage maar dit moet u wel eerst schriftelijk aanvragen bij de school. Daarnaast heeft u ook recht op een kopie van het dossier, ook wel afschrift genoemd. Ook dat mag een school u niet weigeren. Wel mogen ze een kleine vergoeding vragen voor de kopieerkosten.
    Tijdens deze inzage zult u waarschijnlijk niet alleen gelaten worden. Er zal een docent of andere medewerker over uw schouder mee kijken wat u aan het doen bent.
    Ook heeft u recht om bepaalde stukken uit het dossier te verwijderen, of aan te passen als u het ergens niet mee eens bent, wel met reden van opgave. Dit moet ook schriftelijk worden aangevraagd bij de school. Maar dit mogen ze u niet weigeren.
    Het dossier van uw kind hoort daarnaast ook een nummer te hebben en in een afgesloten ruimte opgeborgen te worden (dus met sleutel op slot gemaakt).

U kunt het College Bescherming Persoonsgegevens vragen stellen over het handelen van uw school over uw kind zijn persoonlijke gegevens.

Een school mag volgens de wet bescherming persoonsgegevens zonder uw toestemming gegevens van uw kind doorsturen naar de school waar uw kind naar toe zal gaan. Deze gegevens komen in het onderwijskundig rapport te staan. De school is wel verplicht u een kopie te geven van dit rapport.

Nogmaals: U heeft recht op inzage in de persoonlijke gegevens van uw kind. U hebt dus ook recht op inzage in het leerling-dossier van uw kind. U heeft recht op een afschrift van deze gegevens. Weigert uw school u inzage of een kopie dan kunt u dit voorleggen aan het College Bescherming Persoonsgegevens.
    Er ligt bij het College bescherming Persoonsgegevens een kopie van de uitspraak van de rechtbank waarin staat dat een kopie gelijk is aan inzage. Scholen werken vaak niet mee aan inzage, dus weet wat je rechten zijn.

Telefoon CBP: 070-8888500
    Adres: Postbus 93374, 2509 AJ Den Haag
    Website: College bescherming persoonsgegevens

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Oh en vader is niet in beeld, en mijn moeder ook niet. Mijn vader wel, en zou graag meegaan, maar hij is net als ik, hij zegt niks omdat ie er op dat moment even niks mee kan.

Misschien vraag ik mn advocaat wel mee, even kijken wie er in mijn omgeving goed kan babbelen. Dat is wel van belang.

16. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Anoniem,dus zonder namen mag er wat worden ingebracht,op naam moet met toestemming van de ouder. Misschien kun je meer info krijgen via het landelijke steunpunt ZAT?Ik weet namelijk niet zeker of ons convenant landelijk is. Dit zal vast verschillen, al lijkt het me sterk dat ze geen toestemming hoeven vragen voor het inbrengen met naam.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou dat lijkt me duidelijk ;) Vraag dus om een kopie van het leerling-dossier. Al vraag ik me af hoe je nou zeker weet dat ze je alles geven? :( Maar ik zou er zeker om vragen, en wanneer ze weigeren zou ik dus zeggen dat je dit meld bij het CBP. Voordeel is dat jij dan op je gemak alles kunt doorlezen en al je vragen op kunt schrijven, dan voel je je misschien wat sterker staan tijdens het gesprek.

18. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Fijn, dankzij jou weet ik nu dat er een landelijk steunpunt is, die ga ik maandagochtend gauw even bellen!

En klopt het trouwens dat je mag aanschuiven bij dergelijke gesprekken? Of mogen ze dat weigeren? Ik kan mij zo voorstellen dat de directrice namelijk zegt dat dit niet mag. ----- nav hoe het tot nu toe gaat.

19. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
  20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Je moet echt iemand meenemen die zich niet onder tafel laat praten, die niet agressief wordt, maar wel goed to the point kan komen, desnoods idd je advocaat, waarom niet? Is een mediator niks, zit ik zomaar te bedenken?

Deel Deze Pagina