Heeft hier iemand ervaring met zorgteam basisschool?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Kim11, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik heb er geen enkel probleem mee als hij in een zorgteam wordt besproken. Wel als niemand mij verteld waarom, of vraagt om toestemming.

De directrice had tegen mij gezegd dat ze een leerplicht melding moest doen,.. maaarrrr hoefde ik me helemaal niet druk om te maken, want ik zou opgeroepen worden voor een gesprek en zou dan een waarschuwing krijgen, daarna nog een, en daarna misschien een boete... Dat is wat ze zei.

Als ik op internet lees, dan komt een leerplichtambtenaar niet uit zichzelf een onaangekondigde controle doen, dat doen ze als de school aangeeft dat ze een ziekmelding niet geloven. Want hij was gewoon ziekgemeld.

Hoe dan ook, vrijdag komt die maatschappelijk werkster, en zal proberen om voor die tijd alles op papier te hebben, en zal proberen dat de mediator erbij is.

Ze zeiden tegen mij, dat de enige reden was hij in het zorgteam besproken werd was dat hij regelmatig te laat kwam...

Bedoel, dat er een hoop gebeurt is zie ik zelf ook wel, maar niets waarvoor je naar mijn inziens een maatschappelijk werker of jeugdzorg of wat dan ook moet inschakelen.

Ik sta altijd open voor een gesprek, en 2 van de 3 gesprekken waren ook op mijn verzoek. Het is niet dat ik niet meewerk, of aangeef dat het een drama is. Ik ben het niet met ze eens met sommige dingen omdat ik het gevoel heb, dat het meer persoonlijk is dan dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.

Maar goed, mediation gaat mee, meer kan ik nu ook even niet doen.

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb net ff je verhaal doorgelezen... Ik hoop dat je iemand hebt die je helpt. en persoonlijk zou ik een niet zo snugger iemand niet mee nemen al kan ze nog zo goed praten. Je moet iemand hebben die je kan ondersteunen en helpen. en meedenken.

Zoek dus iemand die je vertrouwt. ga wel in gesprek met school is mijn advies en leg alles op papier vast. Maak notities en zet dat op papier met een kopie voor de school. zien ze het gesprek anders kunnen ze daarvan een verslag naar jouw doen.

Ik hoop dat je snel meer weet. Als het ongegrond is weet jeugdzorg dat ook snel genoeg.

Sterkte ermee.

Deel Deze Pagina