eerste dag menstruatie ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Amana, 7 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amana

Amana Lid

3 okt 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

De eerste dag van mijn menstruatie begint altijd met 'veegjes tot druppeltjes bloed '. Nou heb ik begrepen dat dit spotting genoemd wordt. De eerste 3 dagen heb ik dit en daarna soms wel 2 dagen schoon en daarna 2 tot 3 dagen echt flink wat bloed met de bekende menstruatieklachten.

Overal lees ik en mijn gynaecoloog bevestigd dit dat je eerste menstruatie dag telt bij het flinke bloed verlies echter als ik af ga op mijn eisprong dag ( deze maand zowel met CB als action OVU TEST bevestigd) dan is dat precies 14 dagen na de eerste spotting dag en 14 dagen daarna weer de nieuwe spotting dag ( hopelijk niet ). En ondanks mijn cyclus varieert tussen 30-42 dagen heb ik de afgelopen dagen toch volgens mijn berekening het idee dat mijn cyclus op de spotting dag begint gezien deze dan op ongeveer de helft van de cyclus valt.

Hoop dat mijn vraag duidelijk is en wie herkent dit ? En zijn er meer dames waarbij de menstruatie op deze manier begint ?

Liefs Amana

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Mijn gyn rekende altijd de eerste dag van helder rood bloedverlies als eerste dag van de menstruatie met als reden dat dan je progesteron zodanig laag is dat de 'bekleding' van de baarmoeder al aan het loslaten is...je menstruatie.

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.096
    17.087
    113
    Dit is ook wat ik altijd lees/hoor. Mijn laatste menstruatie voor ik zwanger raakte was echter enkel 2,5 dag bruinverlies.

Maar ik zou ook uitgaan van roodverlies :)

Deel Deze Pagina