Heeft hij honger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door prinses, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Nu vanochtend 2 x 150 CC (5 schepjes) gegeven. Hij was daarna tevreden. De 2 volgende flessen 130 cc water met 4 schepjes gegeven. En nu kon hij daarna niet slapen en was huilerig. Toeval of morgen alle flessen maar opschroeven naar 150 CC?

    Ik heb zo'n moeite met het huilen. Vooral omdat het lang kan duren. Wat is jouw advies? Oppakken en knuffelen of is laten huilen ook niet zo erg? Hoelang mag je een baby laten huilen?
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    ik zou gewoon elke fles 150cc aanbieden. Anders ben je steeds aan het wisselen.
    Wat betreft het huilen......je moet vooral doen waar jij / jullie je goed bij voelen. Een kleintje even laten huilen kan echt geen kwaad, maar als dat niet goed voelt moet je hem troosten. Hoelang je een kindje mag laten huilen is wat je zelf wil. Voor de één is dat 10 minuten en voor een ander 15 minuten. Probeer de huiltjes te herkennen....honger, pijn van krampjes (zie je vaak de beentjes snel strekken en buigen), geborgenheid / aandacht etc etc.

    Ilja
     
  3. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dan gaan we dat maar proberen. Dan mag hij dus maximaal 6 flessen per dag hebben (is dat dan 24 uur?).

    Het huilen vind ik lastig. Ik wil hem graag het gevoel geven dat we er voor hem zijn, en aan de andere kant vind ik het niet goed om hem steeds uit bed te halen. Dat is zo dubbel. Ook zijn de adviezen zo verschillend, daar wordt ik zo vreselijk onzeker van. Eerst maar eens proberen met meer voeding, misschien wordt het huilen dan ook minder. Soms is onze baby, na een voeding, wel 2 uur wakker (en slaapt dan 1 uur). Bij de volgende voeding is dat dan vaak hetzelfde. Ik weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken. Is hij dan niet te lang wakker, en is hij dan niet gewoon moe? Ik vind het echt lastig, dat merk je wel.
     
  4. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Vandaag steeds 150 cc aangeboden. Hij heeft veel minder gehuild en in ieder geval niet gekrijst. Hopen dat dit zich zo doorzet! :)
     
  5. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Adviezen die zijn vaak wisselend, maar dat kan juist heel verwarrend zijn. Daarom zeg ik vaak volg je eigen gevoel hierin. Als je de kleine even wilt laten huilen moet je dat doen. Wil je dit niet dan knuffel je hem toch heerlijk. Je zal zien dat de tijd het zal leren.
    Wat voeding betreft ga zo door!

    Ilja
     
  6. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    En nu de volgende vraag (sorry hoor):
    Tim mag 6 flessen van 150 cc + 5 schepjes.
    Nu heeft hij het volgende gehad:

    130 cc + 4 schepjes

    150 cc + 5 schepjes

    150 cc + 5 schepjes -> hij heeft 110 opgedronken

    150 cc + 5 schepjes -> hij heeft 130 cc opgedronken

    Omdat hij wat heeft laten staan, zal hij straks eerder komen (althans dat denk ik). Ik weet niet of ik dan helemaal uitkom met 6 flessen. Mag hij dan eventueel in de nacht nog wat extra, omdat hij niet de gehele hoeveelheid heeft opgedronken?
    _________________
     
  7. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ja hoor. Maar waarom biedt je hem nog 130cc aan. Ik zou echt elke fles 150cc aanbieden en dan zie je wel of hij wat rest.

    Ilja
     
  8. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb net gebeld met het cb, omdat ik volgens mij toch echt te veel voedingen geef. Zou jij even naar mijn schema kunnen kijken. De mevrouw van het cb kon me nog geen duidelijke antwoorden geven, en morgen word ik teruggebeld.

    Tim heeft vandaag het volgende schema:

    04.30 uur 130 cc + 4
    08.30 uur 150 cc + 5
    11.45 uur 110 cc (150 aangeboden)
    14.00 uur 130 cc (150 aangeboden)

    Ik vermoed dat hij ook nog komt om:
    tussen 17.00 uur/18.00 uur
    20.00 uur/21.00 uur
    23.00 uur/00.00 uur

    Als hij nu toch meer slaapt tussen de flessen, dan zou het misschien kunnen dat hij om 21.00 uur de laatste fles krijgt. Maar dan zal hij niet tot 04.30 uur doorslapen.Dan is de hoeveelheid wat ik geef, toch veel te groot en te veel. Hoe moet ik dat nou oplossen?
     
  9. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat je gaat proberen is om 6 flessen van 150cc te geven. Na de fles van half 12 geef je hem met twee uur weer een fles. probeer dat niet te doen. Je hebt hem om half 12 150cc aangeboden waarvan hij 40cc heeft gerest. De volgende fles krijgt hij toch pas na minimaal drie uur ertussen. Rek intussen als hij eerder komt. Met pink, speen, wandelen etc etc. Anders zit hij straks steeds op 2 uur een fles. Het liefst zelfs 4 uur ertussen, maar dat is misschien nog teveel. Wil hij dan snachts nog een fles kan je die wat minder aanbieden. Bijvoorbeeld 90 a 120 cc.

    Ilja
     
  10. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hij heeft om 17.30 uur de fles nog gehad. En om 21.30 uur. Nu proberen we de nacht in te gaan, en zien we wel hoe laat hij komt.
    Die fles met twee uur en een kwartier ertussen, toen had ik al een half uur gerekt, maar zal dan proberen te wandelen of zo. Dan moet hij misschien toch maar even huilen. Alvast bedankt voor je tijd en antwoorden. Misschien komt het ook vanzelf wel goed.

    Dus als ik het goed begrijp, 6 flessen van 150 cc en eventueel een 7e fles ('s nachts) met minder inhoud? Of bedoel je 6 flessen inclusief de nachtfles?
     
  11. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Probeer een maximum van 6 te geven. Bij uitzondering een 7e fles.


    Ilja
     
  12. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het lijkt zichzelf op te lossen. Tim is vannacht niet gekomen, en heeft van half 10 tot 6 uur geslapen. We waren helemaal trots!
    Ik heb ook met het cb gebeld, zij gaven inderdaadnet als jij, dat bij uitzondering 's nachts een fles gegeven mag worden (maar dan bv 120 cc water met 3 schepjes). Verder proberen we iedere fles nog even extra te rekken, zodat de tijd tussen de flessen wat meer wordt. Heel erg bedankt voor je tijd en energie!
     
  13. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Graag gedaan! En hopelijk blijft het zo. Echter als hij vannacht nou toch weer gaat komen niet de moed laten zakken he. gewoon volhouden.

    Ilja
     
  14. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Nee hoor, ik weet nu wat ik allemaal mag en kan doen! Hahaha, we gaan weer met de neus omhoog! ;) Thx!
     
  15. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Goedzo!

    Ilja
     

Deel Deze Pagina