Ik hoor en zie iedereen om me heen dat ze 'last' hebben van harde buiken. Ikzelf heb dit misschien 1 of 2x gehad en dan weet ik t nog niet zeker ook. Is het erg dat je geen harde buiken krijgt? of krijg ik ze wel en voel ik ze gewoon niet zo goed? en hoe kan dat dan dat ik ze niet voel? Heeft dit er ook mee te maken dat ik straks misschien bij/met de bevalling dan ook minder last heb van de weeen of heeft dit er niks mee te maken? Alvast heel erg bedankt voor je antwoord!
Hoi patroeska, Harde buiken zijn samentrekkingen van de baarmoeder. De baarmoeder is een grote spier en oefent af en toe. Een niet zwangere baarmoeder doet dit zo'n 9 keer per dag. Niemand merkt daar iets van. Harde buiken in de zwangerschap zie je bij een eerste kindje vaak pas aan het einde van de zwangerschap bij tweede en meer kindjes kan je wat vaker harde buiken krijgen. Niet iedereen heeft ze of ervaart ze als storend. Het zegt echter niets over de gevoeligheid van de weeen die je krijgt tijdens de bevalling. FIjne feestdagen. Imke