marktplaats; wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Er had een paar dagen terug iemand op mijn pakket kinderkleding gereageerd. We hebben een afspraak gemaakt zodat ze kon komen kijken (het was een vrouw). We maakte de afspraak voor Donderdag avond 19:00. Toen kreeg ik om 19:05 een mailtje dat mevrouw geen auto kon regelen en daarom niet kon komen. Of het morgenavond kon om dezelfde tijd.

Kan gebeuren natuurlijk dus aangegeven dat ik gewoon thuis was en dat geen probleem was. Echter kwam ze weer niet opdagen gisteravond dus heb een mailtje gestuurd met of ze nog van plan was om te komen. Ik krijg een mailtje terug om 23:00 van iemand met een andere naam (haar man misschien?) dat hij/zij nu pas klaar was met les en of ze nog langs kon komen. Ik gaf aan dat we al richting de nacht gingen en dus niet konden. hij/zij vroeg of ze dan vanavond kon komen, zelfde tijd.

Nou je raad het al, geen reken van hun en om 19:30 heb ik gemaild waar ze bleven. Ik krijg zojuist een mail terug van een man dit keer (wellicht toch haar man dus denk ik) dat hij het helemaal vergeten is en dat ze ECHT geïnteresseerd zijn en zijn vrouw ook en of ze dan een keer overdag konden komen kijken.

Nou vind ik het helemaal niet erg want ik kan natuurlijk wat verkopen en ik ben toch op wat afspraken na gewoon thuis met de kinderen maar ik begin nu wel argwaan te krijgen. Het zijn namelijk buitenlandse namen (geen idee welke cultuur en boeit me ook weinig hoor, ben totaal niet racistisch) ik krijg eerst mailtjes van een iemand om vervolgens ineens een andere naam onder het mailtje te krijgen. Zouden ze gewoon aan het checken zijn wanneer ik thuis ben ofzo? Dat dit de nieuwe manier van inbreken is? Mijn adres is namelijk al bekend natuurlijk want ze wilde langskomen...

Wat zouden jullie doen? Politie inschakelen en aangeven dat je maandag niet thuis bent? Kijken of ze komen?

Het zijn namelijk allemaal vrij dure merk kleertjes dus het zou kunnen dat ze denken dat hier veel te halen valt (wat totaal niet zo is dus dat zal een dikke tegenvaller worden haha) plus dat ik in een buurt woon waar veel inbraken zijn (ook gewoon op klaarlichte dag) wat frapant is want er word enorm veel gepatrouilleerd en er is veel buurtpreventie. Meestal word het daarom ook wel voorkomen omdat ze op heterdaad betrapt worden en het alleen bij schade blijft maar toch...

vind het maar een raar idee en weet niet goed wat ik hier nu mee moet. Wat is het beste wat ik nu kan antwoorden? en wat zouden jullie doen?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou de koop met hun sowieso niet meer door laten gaan.
    Gewoon een mailtje dat je na veelvuldig afspraken maken nu van de verkoop af ziet.
    Je weet inderdaad maar nooit wat voor gekken er op mp zitten.

3. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Tja lastig ik zou het zelfde denken als ik jou was... Ik zou ze morgen laten komen en er wel voor zorgen dat je man thuis is of iemand anders bij je is???

4. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik zou er ook vanaf zien, maar ik 'val' wel over iets in je stukje eigenlijk...
    Waarom moet er gemeld worden dat het 'buitenlandse namen' zijn en dan daarna zeggen dat je totaal niet racistisch bent? Als ze Janssen hadden geheten, had je dan ook gezegd "ze hebben een oerhollandse naam en je weet maar nooit?!"

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik zou de koop ook niet door laten gaan... Zou me niet lekker zitten en zou een mail stuur dat je ar vanaf ziet. Klaar.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind dat je wel heel snel van 'verkopen' naar 'moet ik de politie inschakelen' gaat. Eerlijk? Ik denk dat de politie je met een aai over de bol weer weg stuurt...
    Bepaal voor jezelf of je nog aan hen wilt verkopen en spreek dan iets of of niet.

Oh en dat ze onder een andere naam mailen: wij hebben hier ook maar 1 mailadres en als ik via webmail mail staat er een andere naam op dan als ik via mijn mailprogramma mail. Dus wij hebben ook wel eens dat het dan die naam is en dan die naam.

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Omdat de opgeloste inbraken hier in de buurt door buitenlanders gepleegd waren (marokkaanse en roemeniers geloof ik) en ik dan wat minder argwanend word als er "jan" onder het mailtje gezet word :D

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    nee het was eerst groeten lotje en daarna groetjes pietje (alleen dan anders uiteraard haha)

Wij hebben ook een gezamenlijk mail adres maar als ik ergens op reageer dan gaat mijn man niet ineens het mail contact overnemen of hij zegt er duidelijk bij dat hij mijn man is...

9. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik kan je weinig advies geven, maar kan je wel vertellen dat als je hier de politie voor belt, dat die dan niks anders zal doen dan zeggen 'mailcontact verbreken en een andere koper zoeken'. Die gaan daar echt niet voor langskomen en wachten tot er wel of niet iemand bij jou probeert in te breken.

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.422
    113
    Ik zou na 3x niet op komen dagen gewoon mailen aangezien u niet kwam ga ik er vanuit dat er geen belangstelling meer is en ga verder in onderhandeling met een ander.
    Maar denk niet dat het een inbrekerstruc is eigenlijk.

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bedenk voor jezelf of je nog kleding aan haar wil verkopen.

Zo ja, dan mail je dat het de laatste mogelijkheid is. Bijvoorbeeld dat je al een andere bieder hebt die de dag erop wil komen. Niet komen = pech.

Zo nee, mail dan dat je inmiddels een andere koper hebt gevonden (of een vriendin die het graag wil hebben) en wens ze veel succes met verder zoeken. OF: reageer gewoon helemaal niet meer (al zou ik dat zelf niet zo snel doen).

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik zou in zeggen dat je die dag niet thuis bent en dan met je man kijken of ze toch komen inbreken ;) zou dit roch melden bij de politie zodat ze op de hoogte zijn, zeker door de vele inbraken in jullie wijk

13. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ook een idee. Ik heb ook een keer een melding gemaakt bij de politie toen ik iets niet vertrouwde. Dat had ook te maken met MP.

14. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben het mee eens met de bovenstaande reacties. En voor de volgende keer is het misschien een idee om ergens anders af te spreken voor het ophalen. Dit doe ik sinds een paar weken, dat geeft toch een veiliger gevoel. Mijn man brengt de spullen en afspreken bij de supermarkt in de buurt.

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik had laatst ook een raar verhaal. Ik had een telefoon op internet gezet.

Ene wilma reageerde, in de eerste instantie wilde ze mijn vraagprijs niet betalen, dus was het einde discussie. Na een aantal dagen had ik zelf perongeluk via de app de advertentie verwijderd. Omdat ik het ook via de app had geplaatst, moet je dan weer nieuwe foto's ed maken, daar had ik geen zin in. Dus ik mailde haar dat ze het voor haar prijs op kon halen (scheelde een tientje)

Vervolgens mailt ene wim. Dus ik zeg tegen wim nee sorry ik heb al een afspraak. Wim boos, we hadden een afspraak! Ik verward, besluit mn mail na te zoeken, en mail naar Wim dat we echt geen afspraak hadden.

End of story, Wil en Wim waren een echtpaar, en begrepen beide niet dat ik niet begreep dat ze bij elkaar hoorde. Uiteindelijk kwamen ze helemaal niet meer opdagen en is het toestel aan Achmed verkocht.

Some people......

Ik zou gewoon zeggen dat ze nog 1 mogelijkheid heeft, en anders maar niet. Dat ze buitenlandse namen hebben kan natuurlijk wel betekenen dat haar man het controleert, dat gebeurd wel vaker bij bijvoorbeeld sommige Marokkaanse gezinnen. Ik kocht laatst een kinderwagen van een Marokkaanse vrouw, maar die man was irritant dominant aanwezig, hij nam de telefoon aan, en zijn vrouw had niets te vertellen. Mocht alleen uitleggen hoe de wagen werkte.

16. Blumchen19

30 okt 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou op z'n minst gealarmeerd zijn. Je gevoel en intuïtie zitten meestal wel goed. Ik zou afzien van de koop en ze een nette mail terug sturen.

17. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Bedankt voor de reacties en sorry dat ik sommige voor hun hoofd stootte met dat het buitenlanders waren, dit had puur te maken met de inbraken die hier door buitenlanders gepleegd waren en daarom werd ik direct argwanend, tel daarbij het rare verhaal op en je hebt mij op de kast op zo'n moment.

Mijn man wilde perse geen verkoop meer met deze mensen gaf hij aan dus heb een nette mail terug gestuurd met daarin dat ik na 3 keer een niet nagekomen afspraak graag andere kopers de kans wilde geven om een aankoop te doen en dat ik ze veel succes wenste bij een andere aankoop van kleding.

Hier heb ik geen antwoord op gehad dus ben benieuwd. Ik ben namelijk de hele dag thuis met oppaskindjes maandag. Hoop dat ze het gewoon hierbij laten vind het best wel eng eigenlijk.

18. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Waarom? Wat kan er nu gebeuren dan? Doe niet open voor vreemde mensen en reageer niet meer als ze mailen.

19. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    ja natuurlijk maar toch blijf ik het raar vinden en met een naar onderbuik gevoel zitten... Waar ik normaal alle deuren altijd open laat als ik thuis ben draai ik nu de knip erop e.d. Gaat vast wel weer over haha

20. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Vast wel. Maar je kunt ook een melding maken bij de politie. Daar doen ze dan niets mee, maar ze noteren wel wat er is voorgevallen. Ik heb dat enkele maanden geleden ook gedaan.

Deel Deze Pagina