Heeft iedereen hier dan van die lieve gehoorzame kindjes???

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkie124, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou naar een 10 gangen diner gaan we sowieso niet haha, maar ik ga niet op zoek naar een restaurant met een speelplek en kindermenu's oid. En wat je zegt, een kind van 5.. die kunnen over het algemeen dus best een hele tijd netjes blijven zitten?

2. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik heb 5 kinderen en het zijn echt absoluut geen lieverdjes.
    Maar we proberen ze wel consequent op te voeden, regels zijn regels, papa en mama zijn de 'baas'. We zijn niet van de eindeloze discussies. Natuurlijk is er wel ruimte om naar elkaar te luisteren! Kinderen moeten ook weten wat de grens is en wat de consequentie is als ze daar over heen gaan.

Over uit eten gaan:
    Als de kinderen mee gaan, gaan we naar kindvriendelijke restaurants (pannenkoekenhuis/eetcafe/wokrestaurant) als ik uitgebreid uit eten wil doe ik dat liever zonder de kinderen. Met 5 kinderen uit eten is gewoon druk en als ik echt wil genieten van een uitgebreid diner doe ik dat lekker samen met mijn man en blijven de kinderen thuis bij de oppas.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Nee, maar het moet voor haar ook leuk zijn

4. knap

knap Niet meer actief

Als jou kindje van 3 nog niet helemaal goed luistert. Zou ik mij zelf niet druk maken hoor.

En kinderen die altijd gehoorzamen en luisteren. ( daar is iets niet goed mee is mijn mening) heel wat kinderen gezien en ook van verschillende leeftijden en altijd is er wel een kind dat zijn of haar dag niet heeft. Of een ouder heeft die zijn of haar dag niet heeft en die dat makkelijker is dan de dag er na.

Pas met dochter 3.5 wezen uit eten na een uur was ze het echt goed zat. Moe wilden naar bed en was duidelijk klaar met eten. En na een uur lief en rustig mee gedaan te hebben gaf ik haar helemaal gelijk. Gelukkig kon ik ( papa) op bellen is haar komen halen.

Ik veracht van kleine kinderen niet dat ze uren rustig aan tafel zitten.

En nu ik er een van 13 ( volgende week) heb weet ik dat kinderen die goed luisteren en grote illusie zijn !!

Model peuters kunnen uit groeien tot helse pubers..

Of helse peuters kunnen uit groeien tot hele lieve pubers.

Ach een kind dat soms niet luistert heeft vaak ook geleerd om zijn of haar mening te kunnen geven. Dat levert wel eens strijd op.

Nee hoor geen perfecte kinderen hier dus. En sta ook nergens meer van te kijken.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Dit idd...

6. knap

knap Niet meer actief

:D idd:$

Model kinderen zullen dan kunnen veranderen in regel rechte monsters hihi.

Mijn zoon kan aardig ( dwars doen en zijn hoor oei):p

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier ook een dame die bepaald niet altijd luisteren wil.. Maar de dingen die ik echt belangrijk vind, daar ben en blijf ik wel consequent in zoals niet liegen, niet schoppen of slaan wanneer het haar niet zint bijvoorbeeld en geen grote mond.
    Uit eten gaat hier eigenlijk altijd wel goed, ze gaat echt sinds dat ze 2 maanden is al mee en vind het zelf ook echt leuk. We gaan vaak naar kindvriendelijke restaurants, maar niet altijd. En ik weet niet of meer kinderen dat doen, maar ze vraagt ook wel eens of we uit eten gaan.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, dat is een verschil in beleving denk ik. Want ik denk niet dat een restaurant zonder speelhoek automatisch 'niet leuk' is. (Of een restaurant met speelhoek wel leuk.)

En inderdaad: een 10-gangenmenu met een peuter of kleuter gaat hem niet worden. Maar wij kunnen makkelijk 2 en vaak ook wel 3 gangen eten met onze zoon erbij. Toen hij baby was deden we dat ook, maar in de tussenliggende periode hebben we meestal alleen een hoofdgerecht besteld.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind dit altijd erg flauw..jij hebt in dit soort topics altijd de neiging om te roepen: wacht maar....

Dat het bij jou zo gaat betekend niet dat het overal zo gaat. En die opmerkingen wacht maar tot...heb ik genoeg gehad voor of toen ik zwanger was van de oudste en de meeste dingen daarvan zijn niet uitgekomen hoor

10. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL

Oh nee! Ik laat mijn oudste maar gauw na kijken, die is niet goed! ;)

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb een zoontje van bijna drie en dat is, op zijn bokkedagen na, (die alle mensen wel hebben lijkt mij) een super makkelijk en ja ook braaf kind. Echt een droom van een zoon. Luistert vrijwel altijd en kost mij weinig kruim.

Dan mijn jongste zoon. Altijd lief, altijd lachen, maar luisteren? Bijna nooit! Ik weet dat hij nog jong is (bijna anderhalf) maar ik merk nu al duidelijk verschil met de oudste.
    Mijn oudste neem ik zo mee naar een normaal restaurant, met de jongste ga ik pannenkoeken eten bij wijze van spreken.
    Tien gangen doe ik met geen van beiden ;)

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier een zoon van 4 en een dochter van bijna 2. Onze zoon is vrij wild en druk. Heeft absoluut geen 'zitkont' en met hun uiteten is echt geen lolletje. Onze dochter is alleen heel rustig! Maar samen met haar broer is ze behoorlijk ondeugend. Slecht luisteren en grenzen opzoeken. Ach het zijn gewoon kinderen en die luisteren nou eenmaal niet altijd even goed.

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Haha, ik zie je al zitten bij de dokter.

Overigens heeft mijn moeder serieus de dokter gebeld toen ik een week of twee was, want ik huilde nooit.
    Drie keer raden wat ik toen deed, juist ja, lekker huilen en heb alles goed ingehaald volgens mijn moeder :D

14. Onje

Onje Niet meer actief

Ik vind de opmerking wacht maar tot ze.. altijd zo een dooddoener

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik ook...dat bedoelde ik ook te zeggen idd

16. knap

knap Niet meer actief

O je.

Bedoel het eigenlijk niet zo rot mijn stukjes.

Ervaar het ( zo) voor nu. En misschien valt het allemaal wel mee. Wel heb ik zorgen ( soms om mijn oudste) en op zich luistert hij prima. Hij heeft zijn nukken.

Dus mijn excuus en zal op letten om het niet zo te brengen. Van wacht maar! ( zal er op letten in het vervolg)

17. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Mijn dochters zijn hele, lieve brave kindjes.....behalve als ik met ze in een supermarkt, winkel of tuincentrum ben. Dan lijken ze wel bezeten. Rennen, gillen, spullen uit schappen trekken. Ze weigeren dan te luisteren. Vorige week had de jongste uit vijf appels een hapje genomen....We hebben nu ook de afspraak dat er maximaal 1 kind meemag en die moet in het karretje zitten :).
    Toen ik zelf geen kinderen had, had ik een zeer uitgesproken mening over kinderen in een winkel. Dat zou ik wel even heel anders aanpakken.... Karma is a bitch ;)

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Same here! Mijn vriend is ook Vietnamees en het respect naar ouders is inderdaad groot. In de Vietnamese cultuur doe je wat er van je gevraagd wordt. Als je nee zegt zwaait er wat ;). Als je een bepaalde leeftijd bereikt is er pas ruimte voor discussie.
    Grappig, want op andere gebieden zijn ze veel makkelijker. Met eten, slapen en spelen bijvoorbeeld.

Zo wil ik ook mijn kinderen opvoeden. :)

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier ook geen lieve gehoorzame kinderen hoor ;).

Hier 2 jongens, flinke energie (misschien ADHD?), en allebei een sterke eigen wil.
    Mijn oudste doet graag waar hij zin in heeft. Luistert slecht en is nauwelijks gevoelig voor straf. Hij liep als dreumes en peuter altijd weg. Nu als kleuter heeft hij ervaren dat dit niet handig is, omdat hij dan niks alleen mag doen (vb buiten spelen).
    De jongste loopt niet weg en dat verbaast me haast :). Ik ben veel alerter bij hem, maar hij blijft keurig bij me en luistert als ik buiten ben heel goed naar me. Maar met hem naar de supermarkt blijkt een flinke opgave te zijn ;).

Ik dacht altijd dat je kinderen kon leren luisteren. Maar het heeft vooral met karakter te maken als ze dit doen. In mijn opvoeding van mijn kids doe ik hetzelfde, de één luistert wel (of beter) en de ander luistert niet (nauwelijks).

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik ben natuurlijk niet blij met het niet luisteren. Maar vind het stiekem wel goed dat de oudste duidelijk een mening durft te hebben, goed een weerwoord kan geven en discussie kan voeren en voor zichzelf opkomt. . .Uit eten gaan is hier geen issue. Dit doen beide kids graag. Ik ga niet iets zoeken met een speelhoek ofzo. De kids blijven en tafel en eten en kletsen. Als ze echt eens zat zijn krijgen ze iets te kleuren of te lezen. Ik weiger om een ipad oid in te zetten om mijn kinderen in mijn belang zoet te houden.

Deel Deze Pagina