Heeft iedereen hier dan van die lieve gehoorzame kindjes???

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkie124, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ik ben vast je vriendin:p
    Mijn oudste is een lief meisje dat goed luistert en die eigenlijk geen rottigheid uithaalt.
    Natuurlijk ook haar buien maar ze wil graag luisteren en helpen.

Ik natuurlijk trots op mijn op opvoeding totdat de jongste 1,5 werd.....
    Wat een draak! :D

2. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Haha, hier net zo!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar het is natuurlijk iets anders je dag niet hebben of helemaal niet luisteren.

Ik vind jouw uitspraak nogal wat. Met mijn kinderen is niks mis, ze zijn heel sociaal, gezellig en luisteren goed. Dan is volgens jou iets niet goed... Maar ik ben er blij mee!

4. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Mijn zoontje is vaak heel lief. Maar kan ook echt een draak zijn..

Laatst in de winkel een driftbui, ging op de grond gillen en al.. Heb hem lekker laten doen. Hoort erbij zeggen ze..

Gisteren wilde meneer niet slapen, toen ik dacht dat ie eidelijk sliep en ik naar boven liep omdat ik mannen stemmen hoorde, trof ik meneer aan op mijn kamer, tv aan en alles onder de sudo creme.

Commanderen is 'hipper' dan het gewoon vragen, alleen merkt hij nu dat commanderen niet werkt en netjes vragen wel..

Dus nee.. Onze draak is niet altijd even lief.. ;)

5. knap

knap Niet meer actief

Was is het lastig om met kritiek om te gaan.

Ik persoonlijk dan.

Bedoel het niet zo kwaad.

6. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    De mensen die meeste opscheppen hebben in werkelijkheid vaak de grootste draakjes ;)

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij lunchen regelmatig met z'n 4en in de stad. En ik moet zeggen dat we de tent er wel op uit zoeken.
    We hebben het voornamelijk altijd gezellig met z'n 4en, ook thuis aan tafel.

De tentjes waar wij dan komen hebben wel een speciaal hoekje voor kinderen of kleurplaten. Ze mogen ook wel even lopen om bijvoorbeeld naar buiten te kijken oid. (achter het raam).

En soms krijgen ze idd de telefoon om een spelletje te spelen als de verveling toe slaat. En er zijn geen kleurplaten iod.

We hebben ook weleens situaties gehad waar ik me doodschaamde...maar dat is echt niet vaak voor gekomen..

8. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Nee absoluut niet en zal ook zeker niet naar een restaurant gaan dat doe ik ons niet aan pff moet er niet aan denken.
    Dus nee hoor:) als t niet naar hun zin is is t meteen dwars zijn

9. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Hier idem, oudste een engeltje en ik stiekem best trots;) De jongste een (b)engel, die heel graag zijn grenzen opnieuw en opnieuw en opnieuw herontdekt... Ik neem ze wel mee naar een restaurant en gelukkig gaat dat ook gewoon goed:)

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Mijn jongste is verschrikkelijk! Hij luisterd voro geen meter, ik heb hem al verschillende namen gegeven maar hij luisterd naar geen enkele. Nee verstaat hij niet, ook niet op zn engels frans duits of spaans.. het lukt niet! Mn oudste is goed gedrild, en luisterd perfect.. De jongste doet het hem niet na helaas :p Maar dat komt nog wel goed, denk ik.... haha

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De mensen die deze uitspraken doen...... Zijn ws jaloers ofzo. Zou niet weten waarom mensen hierover zouden liegen.

12. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Ik snap ook niet waarom men het vreemd vind als een kind zich goed gedraagt? Is de norm dan zo slecht dat men het geen eens gelooft dat er mensen tussen zitten met kinderen die wel luisteren?

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, die twee dingen bedoelde ik ook niet perse aan elkaar te koppelen hoor. Dat robotjes ging meer om dat ik mijn kinderen niet wil drillen tot kinderen die strak doen wat ik roep, want dat vind ik gewoon niet helemaal gezond, (ik zie af en toe wel ouders die echt militaire discipline vragen/eisen. Dat wil ik dus niet met m'n kids).
    Uit eten vind ik echt zonde van m'n geld als dat is in een restaurant waar geen speelgelegenheid is. De oudste is geen beste eter, dus dat maakt het er niet leuker op en dan zitten we ook nog met haar KMA waardoor ze het grootste deel van de gerechten niet kan eten en geen ijs na kan krijgen.... Nee, dan ga ik liever in een echt restaurant eten zonder de kinderen :)
    Af en toe eten we dus wel eens ergens waar speelgelegenheid voor de kinderen is. Dan eten we gezellig, (max half uur, zolang is het gewoon gezellig aan tafel dan) en tijdens het wachten op het eten en na afloop kan er dan gespeeld worden. Als ze al die tijd ook aan tafel zouden moeten zitten, wordt het er hier echt niet gezelliger op.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ligt er misschien ook aan hoe vaak je uit eten gaat.
    Hier bijna nooit, dus als we gaan, zoeken we echt iets uit, (moet ook wel met de KMA, ik bel altijd vooraf om door te spreken wat wel en niet mogelijk is).
    Maar ook zonder de allergie van onze dochters zouden wij maar sporadisch uit eten gaan en als we dan gaan, is het dus feestelijk en bijzonder en zoeken we daar iets voor uit.
    Als we met grote regelmaat ergens zouden binnenstappen om even een hapje te doen, zou ik ook niet de halve stad afsjouwen tot we eindelijk iets gevonden hebben waar de kids wel een speelhoek hebben :)

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Tja E. Luistert wel als we uit eten gaan.. neem een kleurboekje of puzzeltje voor haar mee.mocjt er geen speelgelegenheid is.. ze vind het geweldig, als het maar niet te lang duurd ;) ze heeft natuurlijk ook haar driftbuien etc. Mja dat hoort erbij..

16. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach ja mijn oudste (nu 11) was altijd heel erg lief als peuter, luisterde altijd, liep altijd aan mijn hand mee, liep nooit weg, lag nooit schreeuwend in de supermarkt op de vloer te gillen en te krijsen.

Lag er weer eens een ander kind te schreeuwen op de vloer dan dacht ik werkelijk mens voed je kind eens op!! Dat is toch niet normaal!!:) Oke totdat dochter nummer twee 2.5 jaar was en schreeuwend op de vloer in de supermarkt lag.... toen veranderde die gedachte van mens voed je kind eens op.:D

Maar goed mijn kinderen heb er drie weten heel goed dat nee ook werkelijk nee is en dat verder zeuren geen enkele zin heeft. Ze doen dit ook niet. Ik ben super consequent en wijk nooit af. Dit weten ze heel goed en scheelt ook een heleboel.;)

Mijn oudste twee kunnen zich heel goed gedragen bij een ander en in het openbaar, mijn jongste is nog in de leer:D (bijna 3). Maar ja dat mag ook nog;).

17. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Wat is dat toch met jongste kindjes hahaha!

18. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier ook zo een, soms is hij even een paar weken "vervelend" maar meestal heb je er geen kind aan. Heb wel momenten gehad dat ik dacht "nou, een beetje meer pit zou geen kwaad kunnen" Ik kan bijvoorbeeld probleemloos 3 uur met hem op de trein zitten, hij zit naast me en kletst wat. Dan eten we iets, klopt hij de kruimels van zijn trui en vraagt of ik alsjeblieft een zakdoekje heb zodat hij zijn mond af kan vegen. "Dankjewel mama" pffff, de braafheid zelve... mensen vinden dat blijkbaar nogal charmant :D

19. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Ik denk ook dat veel kinderen te veel inbreng hebben in regels en andere zaken op jonge leeftijd. Een kind volgen is prima maar das niet altijd hetzelfde als hem zijn zin geven. ;)

Denk zelf TS dat je het zo slecht niet doet. Je kiest je strijden denk ik en das prima. Niemand heeft zin om continu politie te zijn. En dat hoeft ook niet net als wat tuc zegt als je maar duidelijkheid schept. En als de situatie een keer anders is leg uit waarom en ben de volgende keer weer consequent dat snappen kinderen dondersgoed ook met 3 jaar:p

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Aaaah ik lees het al. Ik heb ongehoorzame draken die niet goed zijn.
    En ik ben natuurlijk súper jaloers.
    Duidelijk, bedankt voor de opheldering!

Deel Deze Pagina