Tips/ervaringen naar een soort laptop/touchscreen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Niekepiek, 30 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#1 Niekepiek, 30 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2015
    De meiden mogen van Sinterklaas nog iets uitzoeken van hun opa. Per kind mag het bedrag tussen de €50-€75 zijn.
    Zelf zat ik te denken aan een leerzame laptop/tabletachtige touchscreen. Ze worden in februari 3 jaar. Ik heb zelf al zitten kijken bij vtech.
    Vtech storio 2 is bijna nergens meer verkrijgbaar, vtech storio max en s3 zijn te duur. Mobigo is wel een optie maar is dat ook leuk?
    Hebben jullie tips of ervaringen?

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik ben niet zo'n fan van die kinderdingen, vaak erg beperkt. Mijn kinderen bedienen gewoon zelf de iPad, dus die gebruiken ze. Ze zoeken zelf programma's en filmpjes.

4. Niekepiek

Wij hebben geen iPad dus ben opzoek naar iets dergelijks maar dan simpeler en geschikt voor kinderen.

5. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Is het niet een idee om het geld van alle kids (weet niet hoeveel kids je hebt) en er wat bij te doen om voor een iPad te gaan. Ik zal persoonlijk kiezen voor langere tijd leuk blijft en van goede kwaliteit is. Mijn zoon is 3 en kan zelf al goed ren spelletje spelen op de iPad

6. Niekepiek

Ja daar heb je ook gelijk in. Het is alleen een cadeau van hun opa voor Sinterklaas €50-€75 euro per kind. Dus was op zoek naar iets waar ze echt iets aan hebben. Misschien toch maar iets anders uitzoeken en dan even doorsparen voor een ipad voor ons allemaal.

7. Niekepiek

Ik vind het alleen ontzettend lastig. Ze zijn nu in een fase waarin ze uitdaging nodig hebben. Voorheen speelden ze nog niet echt maar ik merk nu dat ze zoekende zijn om echt te gaan spelen. Ik weet alleen nog niet helemaal wat ze nu precies echt leuk gaan vinden. Ze zijn ook zo verschillend. Ik vind het zonde om iets duurs aan te schaffen en dat ze er vervolgens weinig mee doen, daarom dacht ik aan iets als een spelletjescomputer ofzo. Vorig jaar hebben we flink geïnvesteerd in toettoet en daar doen ze eigenlijk vrij weinig mee. Dat is zo jammer.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #8 piccolina, 30 nov 2015
    Laatst bewerkt: 30 nov 2015
    Ik zou het zeker niet als cadeau geven voor 3 jarige.
    Hier heeft ze eigen ipad er staan spelletje op, beschermde videos etc.
    Maar indien het als cadeau zal gegeven worden zou ze het als eigen ervaren en dat wil ik niet omdat het duur is en ze mag beperkte tijd op.

Hier is max 1xper dag peppa/dora kijken of spelen halfuurtje.
    Straks op school is enkel ipad en ik vind dat goed maar ik zou dat zo min mogelijk willen thuis dan.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Kijk eens niet op interactieve speelgoed maar op andere.
    interactieve speelgoed is echt niet nodig en juist daardoor gaat fantasy en eigen spel niet verder.
    Hier heb ik geen ding van vtech, toettoet little people etc.
    En ze kan juist nu prima zich vermaken met zand, klei, puzzel, aankleedpoppen, tekenen, labirinten, schleich dieren, boeken, enciclopedieen, grimms blokken, lego, tangram etc
    ik besteed hier uren van mijn tijd aan passend spelletjes/dingen uit te zoeken en gelukkig ook anders is huis vol gepropt met speelgoed en kind speelt met niets want is vaak het geval is. Hier ook alles opgeborgen zodat niet in zicht staar zodat het haar "prikt" nadenken, uitzoeken, opruimen

10. Niekepiek

Ze hebben natuurlijk ook veel speelgoed wat niet interactief is, maar in deze tijd kun je er gewoon bijna niet omheen, en ik vind dat ook niet nodig, maar dat is een hele andere discussie. Het leek me gewoon makkelijk en al helemaal als we een keer ergens naartoe gaan.
    Maar goed ik heb besloten even door te sparen en zelf een iPad te kopen zodat zij deze in de toekomst afentoe mee kunnen gebruiken.
    Ik heb nu een trampoline met vangnet geopperd. Wel 1 cadeau voor samen maar ik weet zeker dat ze deze super tof zullen vinden.

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Onze dochter (3) heeft de vtech mobigo 2. Opzich een leuk ding, de gratis spelletjes of die je kunt downloaden zijn niet echt je van het..

Maar de spellen die je kunt kopen zijn wel leerzaam en leuk. Het touchscreen scherm werkt opzich prima maar het reageert niet zo soepel als mijn telefoon bijvoorbeeld. Soms moet je echt een paar keer drukken.

De spelletjes kosten nieuw heel veel geld dus die zou ik via marktplaats halen. :)

Deel Deze Pagina