Carpaal tunnel syndroom

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kajah, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Ik heb sinds een paar weken een carpaal tunnel syndroom ontwikkeld, waarschijnlijk door te veel vocht vasthouden in mijn handen. Ik draag 's nachts een spalk zodat ik niet wakker word van de pijn, dit gaat tot nu toe goed. Alleen 's ochtends is het zooo erg, ik kan me vingers niet buigen en heb de hele dag last en pijn in me handen.. Huisarts en verloskundige stellen me gerust dat dit weggaat na de bevalling, maar ik ben gewoon bang dat ik straks me kind niet kan verzorgen, vooral 's nachts met het voeden.

Is er iemamand die dit ook heeft gehad?
    En is het daadwerkelijk goed gekomen??

2. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Het kan dat het na de bevalling niet over is. Ken er die geopereerd geweest zijn eraan. Nu hoeft niet zo'n vaart te lopen bij jou! Ik dacht dat het met kiné ook te behandelen was. Ik heb er vorige keer in lichte mate last van gehad maar is vanzelf overgegaan. Ik duim dat het betert! Denk wel dat het na de bevalling beter zal zijn, eens je minder vocht ophoudt. Collega van me was veel bijgekomen, heel veel vocht vastgehouden. Eens bevallen, was dit ook weer heel vlug weer weg.

3. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    klinkt een beetje als waar ik nu last van heb, mijn hand slaapt 's ochtends vaak en vanmorgen zat mijn middelvinger gekromd vast, de rest van mijn hand bewoog nog wel maar die vinger deed niks meer. Was raar, heb jij ook zoiets?

4. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Ik heb tinteling in de vingers en voel me vingertoppen niet echt.
    's nachts word ik echt wakker van de pijn, spalk helpt nu wel, ik slaap door, maar na bv. vegen of even stofzuigen is de pijn weer terug. Laatst moest ik voor ijzer prikken en ik voelde de naald niet eens. 's nacht en 's ochtends is het het ergst, ik kan bijna niks meer met me handen :)

5. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Heyhey,

Ik herken je helemaal, heb er zelf ook last van sinds ik zwanger ben. Mijn moeder had dit ook en heeft na de bevalling nog wel wat zeer in haar handen gehad, maar niet zo erg dat ze haar kindje niet kon verzorgen.
    Ze is er bij haar eerste zwangerschap (in de zwangerschap!!) aan geopereerd omdat het ondragelijk was, maar na enkele weken kwam het terug..
    Bij de tweede zwangerschap had ze het ook, maar toen wisten ze inmiddels dat het door de hormonen kwam en dat het na de zwangerschap weer wegzakt. Alleen kan het dus wel eventjes duren.

Sterkte meid!

6. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook. Het was al heel snel na d bevalling een stuk beter.kon prima voor mijn kind zorgen. Wel een paar keer een injectie tegen d pijn gehad. Het blijft wel een gevoelige plek

7. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Hi!

Hier nog iemand met CTS, ik heb er last van sinds week 14 van mijn zwangerschap. Het begon met af en toe wat tintelingen in de ochtend maar het is zoveel heftiger geworden! Nu moet ik mijn ontbijt vaak in etappes eten omdat ik mijn bestek niet meer vast kan houden. Ik slaap met een brace, maar lig toch aardig wat uurtjes wakker van de tintelingen die overigens tot in mijn bovenarm doortrekken. Momenteel ben ik een uur of 3 per dag pijnvrij.

Ik hoop dat het snel na de bevalling voorbij is, maar heb daar een hard hoofd in. Ik heb namelijk begrepen dat mensen die een ontsteking aan de quirvain hebben gehad, en vrouwen die CTS al vroeg in de zwangerschap hebben gekregen er vaker blijvend last van hebben. Nu maar hopen dat we hierin dan maar een uitzondering zijn...

8. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben, je hoort het alleen niet zo vaak.
    Ik hoop ook dat het na de bevalling heel snel weggaat, als het maar niet erger wordt. Ik voel me nu 's ochtends echt een oma, draaien in bed gaat moeilijk, je slaapt op 10 kussens door de maagzuur, je handen stijf en ingespalkt, pijnlijke voeten door al dat vocht...
    Nog even doorbijten dus :)

9. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Bij mij vanzelf overgegaan na ongeveer 4 maanden na bevalling

10. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Dat vind ik behoorlijk lang, ik dacht meer aan een paar dagen! :$

11. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ik had het ook tijdens mijn zwangerschap,
    iom de ha en een gynaecoloog heb ik een prednison spuit in mijn pols gekregen en het was na 1,5 over.

12. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Ik had t minder heftig maar wel dat ik snachts met de handen hoog en als vuistjes gesloten moest slapen tegen tintelen en pijnlijk gevoel. 2 dagen na de bevalling kon ik mn ringen weer om en was t ongemak weg :).

13. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Met 3 maanden ben ik bij de ha geweest, verwijskaart gehad, afspraak gemaakt in het ziekenhuis en toen was het opeens over.
    Afspraak toen maar afgebeld ;)

Het verschilt wel per persoon sterkte!

Deel Deze Pagina