Onze meid krijgt eigenlijk altijd vers. Tot nu toe vond ik het heeeel handig om een potje groente en fruit op voorraad te hebben voor als we eens een dagje weg zijn ofzo. Potjes van 4+ maanden zijn qua hoeveelheid nu echt te weinig voor haar en ze heeft ook liever iets meer structuur. Maar ze is allergisch voor melk, rijst en aardappel. Ik heb nog geen enkel potje kunnen vinden voor 6 maanden en ouder wat ze mag hebben. Bestaan er überhaupt potjes voor 6+ maanden (en straks 8+ en 12+) waar geen aardappel of rijst in zit? Een paar procent is al teveel. Pasta mag ze wel, zolang er geen melk in het potje zit, veel pasta is ook met kaas vandaar.
Ken je de Hero Baby vriesverse groenteschijfjes? Zijn alleen verkrijgbaar bij AH online, maar is 100% pure groente en zelf te doseren. Verder ben ik een groot fan van het merk Hipp. Je kunt het bestellen bij Bol.com, maar ik bestel het bij Amazon.de. Is een biologisch merk en ik vind ze van zeer goede kwaliteit.
Die groenteschrijfjes ken ik niet. Ga ik eens naar zoeken. Bij hipp nog geen potjes gevonden in de winkel die ze mag.
Biobim (online of via bv ekoplaza) heeft een aantal 'pure' potjes. Even zoeken, sommige zit wel rijstemeel in. Anders gewoon die van 4 maanden geven?
Ja we geven nu die van 4 maanden. Maar van alleen bijv brocolli is ze niet echt tevreden. Voor nu werkt de bruine bonen met appel het beste, maar ze raakt steeds meer gewend aan de echte maaltijden. Thuis eet ze veel zoete aardappel want daar kan ze wel tegen. Bij onlinedrogist . Nl verkopen ze ook biobim en daar zat helaas niets tussen vanaf 6+ maanden. Het is wel allemaal biologisch maar zit wel gewoon aardappel of rijst door helaas.
Offfff je vriest gewoon een keer een portie van wat je vers kookt in, dat kun je dan ontdooien wanneer je een dagje weggaat. Weet je in ieder geval zeker dat er geen troep in zit!
Ja dat hebben we nu. Maar soms komt het wel eens voor dat we ergens onverwachts langer blijven. Dan hebben we nu een potje in de tas van 4 maanden. Hebben we die per ongeluk niet krijgt ze een fles extra. Daarom zou het makkelijk zijn als er een potje zou zijn die gewoon in de tas kan blijven. Maar volgens mij is dat niet echt realistisch. Dan maar gewoon extra fles krijgen.