Hey hey ik heb een vraagje over mijn schema tot vandaag was deze: 08.00 borst 09.30/10.00 fruit 12.30 borst 13.00 brood 16.30 borst 18.00 groente 20.30 borst vandaag wilde hij absoluut geen borst om half 1. We moesten weg dus zei tegen mijn man als we aankomen voes ik wel in de auto (13.30 uur) maar weer niet.. we zijn een hapje gaan eten en heb boterham gegeven en ging er goed in! zou hij de voeding van half 1 niet meer hoeven? Het is een flinke kerel van over de 10 kg ben van plan om eens water of thee te geven tussendoor. Wat denken jullie over het schema en eventueel de voeding van 12.30 te laten vallen?
Hoi Als je ander drinken gaat geven dan bv, dan loopt je bv terug..... Ikzelf geef nu na een jaar bv (zoontje is nu 14mnd) en geef zo af en toe kruidenthee zonder suiker. Heb je het boek over borstvoeding en bijvoeding van Stefan Kleintjes gelezen? Hier staat alles in... Zo weet ik dus ook (ook door ervaring) dat het het beste is om eerst de borst te geven en een uur later de bijvoeding. Ikzelf ben hier best strikt in geweest omdat ik lang bv wil geven. Wat bijvoeding betreft: brood, fruit en groente krijgt ie het meest naast de borst. En wat betreft "Schema's" : ik voed op verzoek. Tot een jaar kreeg hij na de borst brood, fruit of groente. Drie dingen verdeeld over de hele dag.
De meningen zijn nogal verdeeld over wanneer bijvoeding hoofdvoeding wordt. Daar zul je dus zelf een keuze in moeten maken. Ikzelf zou zeggen dat als hij met 7,5 maand goed van de bijvoeding eet, het een natuurlijk proces is dat hij steeds meer 'gewone' dingen gaat eten en daar zijn voedingsstoffen uithaalt en minder melk nodig heeft. Ter aanvulling kun je dan ander vocht zoals water geven. Als je langer en vaker borstvoeding wilt blijven geven, zou ik de borstvoeding als eerste blijven aanbieden, zodat dat de hoofdmaaltijd blijft. Uit je verhaal blijkt dat het vandaag zo was, dat is nog maar 1 keer, dus ik zou het sowieso eerst een paar dagen aankijken, want het kan ook iets tijdelijks zijn en dat hij straks wel weer behoefte aan de melk heeft.
Ik geef op verzoek, en dat is soms ook op mijn verzoek. Maar ik zou niet te star vast houden aan tijden. Ga gewoon mee met je kindje. Relax, dat is het fijne van BV.