Waar korset kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentekriebel, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Voor een bruiloft van mijn vriendin, waar ik ook getuige mag zijn, ga ik in Ibiza-style. Hiervoor heb ik een lange bruinkleurige rok met een wit hemdje en zo'n oud-roze gehaakt giletje gekocht.
    (Eerst even met de bruid overlegd of ze het vond kunnen, omdat ik het zelf nogal casual vond en zij het liefst een dresscode had ingevoerd voor alle gasten. Maar ze vond het heel mooi.)

Nu heb ik niet het meest platte buikje, dus om een mooi figuur te krijgen in het witte (strakkere) hemdje, wil ik een korset gaan dragen.
    Zo'n figuurcorrigerend hemdje eronder is niets voor mij, dat floept zo omhoog. Daarbij vind ik dat je alsnog veel ribbels er doorheen ziet.

Maar waar haal ik nou zo'n korset? Gewoon een platte (liefst witte of huidskleur) zonder allemaal kant etc. Kan ik dat bij een lingeriezaak kopen?
    Het liefst koop ik m niet online, ik wil hem graag eerst even kunnen passen.

2. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad naar een (goede) lingeriezaak van en anders evt een bruidszaak, wellicht hebben die er ook

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik lees mee :D

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Ik had er een onder mijn bruidsjurk uit de bruidsmodezaak

5. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik had er ook eentje onder mijn bruidsjurk, maar dit was een hele bewerkte. Maar gezien de stof van het hemdje, moet het korset absoluut niet bewerkt zijn. Het liefst ook geen baleinen, maar ik weet niet of dat te voorkomen is.

6. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Ik had de mijne van mn trouwen gewoon online gekocht.

Via een amerikaanse site heel netjes en snel gekregen! Had gewoon mn eigen maat aangehouden en dat was perfect! Ook niet zo gek duur (35€ ipv min €75 in de bruidswinkel etc)

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik heb er 1 van porier zonder dat je baleinen ziet en helemaal glad. Ik heb het eerst gepast in de bruidszaak en daarna online voor een stuk goedkoper bij een online bruidsmode zaak gekocht.

8. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het meer om het omhoog gaan van een hempje gaat kan je ook kijken voor een corrigerende body, eventueel met borstuitsparing. Maidenform heeft een paar hele mooie.

9. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Het probleem bij mij is dat ik van die 'zachte vetjes' heb... Weet even niet hoe ik dat beter verwoord.
    Als ik bijvoorbeeld een onderbroek aan heb die net iets te klein is, dan krijg je bij mij al snel het rollade-effect :D
    Ik heb al eens zo'n body gekocht, maar het lijkt dan of al het weggedrukte vet op m'n heupen eruit komt bulken.

Het is niet dat ik heel dik ben, ik heb maatje 40/42. Maar ik wil gewoon alleen voor die dag even een plat(ter) buikje hebben.

Ik heb ook al gedacht aan zo'n figuurcorrigerend jurkje, maar dan krijg je hetzelfde probleem bij de bovenbenen.

En ja, ik weet het. Ik moet heel nodig weer gaan sporten om alles weer een beetje strak te krijgen en houden.

10. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Je hebt ook corrigerende body's. Die krullen dus niet op naar boven. Of hele jurkjes of onderbroeken. Dat zit allemaal een stuk fijner dan de hele dag een korset.

11. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht

Je hebt toch een lange rok aan dan maakt dat toch niet uit? :D

12. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Hele dag een korset, lijkt me niet echt lekker zitten..

Deel Deze Pagina