Foto's en Facebook

Discussion in 'De lounge' started by NiteOwl, Aug 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NiteOwl

NiteOwl Actief lid

Feb 1, 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet even mijn frustraties kwijt over een welgekend thema, nl. foto's en Facebook... :x

Kort uitgelegd ben ik het meer dan beu dat ik constant foto's van mijn kind zie verschijnen op Facebook, zelfs nadat ik aan de personen die dit doen, al meerdere keren heb laten weten dat ik dit niet apprecieer.

Ze blijven dit maar doen en men man en ik hebben dan maar besloten ze gewoon geen foto's meer te geven van ons kindje. Dit ging weken goed, geen foto's meer op Facebook. Maar blijven zagen om foto's en deze week dan uiteindelijk toch maar weer wat foto's doorgestuurd, nadat ik weer eens had gezegd het niet te appreciëren als die op Facebook zouden verschijnen.

En wat zie ik hier nu net weer op Facebook verschijnen!? Een foto van mijn kindje! :x:x:x

Hoe vaak moet je in godsnaam hetzelfde blijven zeggen tegen mensen!?!

Sorry hoor, moest mijn frustraties even kwijt kunnen...

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Hard gezegd, dan maar geen foto's meer doorsturen als ze het niet kunnen waarderen dat jullie dat niet willen!
    Het is jullie kind.

3. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Geen foto's doorsturen dan inderdaad.

4. NiteOwl

NiteOwl Actief lid

Feb 1, 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk hoor... Had gehoopt dat ze het eindelijk hadden geleerd en daarom toch maar weer wat foto's doorgestuurd, maar neen hoor, ze doen weer net hetzelfde!

Ben ook behoorlijk boos omdat het een foto is van men zoontje in een zwembroekje... Misschien wat stom, maar zoiets hoort volgens mij niet op Facebook. Ik weet ook niet wie via hun Facebook dit allemaal te zien krijgt.

En ben ook meer dan boos op mezelf dat ik er toch weer met open ogen in getuimeld ben!

(sorry moet men frustraties even kunnen luchten)

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Het is logisch dat je het weer geprobeerd hebt, maar helaas.
    Geen foto's meer sturen.
    Heb je die persoon in kwestie ook gevraagd waarom de foto's op facebook komem te staan yerwijl je aan hebt gegeven dat je dat echt niet wilt? Gaan de foto's er ook af als je daar om vraagt?

6. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Niet meer sturen, ze hebben hun kans gehad..

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Irritant die mensen inderdaad! Ik moet er niet aan denken dat er foto's van mijn kind op internet verschijnen.
    Als ik foto's van mijn kind op Facebook wil, plaats ik die zelf wel.

Ik zou gewoon geen foto's meer doorsturen omdat ze geen respect voor je wil hebben. Ik snap sowieso die drang niet om foto's te plaatsen op Facebook.
    Je ziet van alles voorbij komen. Van hun avondeten tot naaktfoto's van de kinderen...

8. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Zo van, eigen schuld?? Nee, vind ik niet. Ze hebben duidelijk aangegeven dat de foto's niet voor verdere publicatie zijn, en als je dan toch het lef hebt om ze op fb te zetten, vind ik je wel heeeeel respectloos...

Ik zet zelf wel regelmatig foto's op fb van mijn kind, maar vorig jaar bijvoorbeeld plaatste mijn moeder een foto van mijn zoon bloot in een badje, vond ik ook iets minder geslaagd...

9. Metire

Metire Niet meer actief

Ik zou ook nooit foto's van mijn zoontje naakt, in zwembroekje etc. op facebook zetten maar ik snap niet echt wat er nou zo enorm erg is dat er een normale foto online staat? gaan jullie ook verbieden dat er bij kinderfeestjes, op kdv, op school etc. foto's gemaakt worden? ik zou wel graag jullie reden willen weten waarom jullie dat zo ontzettend erg vinden?

10. Porsche

Porsche Niet meer actief

Nee ik vind het ook not done ..
    Kunnen ze dan gewoon niet jullie wensen respecteren ?

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Zoals dingen met school vind ik tot daaraan toe maar gewoon privé... nee.
    Mijn schoonouders hebben ook fb en ik heb ze gevraagd of ze daar geen foto's van onze kids op willen zetten en dat doen ze ook niet.
    Vind het devtaak van de ouders om dat te doen als ze dat willen.

Liefs doris

12. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    ik vermoed dat het familie is die telkens over je verzoek heen walst, maar ik zou dan toch een hartig woordje spreken, en voor minimaal 4 verzoeken van hun om foto's dit nog afwijzen wegens het breken van de belofte.

13. NiteOwl

NiteOwl Actief lid

Feb 1, 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het gaat om dichte familie... Daarom dat ik het hen ook doorstuur. Het is voor hun persoonlijk gebruik bedoeld. Ze hebben ook zo een digitaal fotokader en daarvoor sturen we soms foto's door.

Met de voorbije zonnige weken heb ik hier op mijn Facebook ook al allerlei foto's zien passeren van bv. kindjes in een zwembad, vaak al met helemaal niks aan. Nou ja, moeten die ouders maar weten dat ze dat doen. Maar ik baal er nu echt ongelooflijk van dat er van mijn kind nu ook zo een foto is gepasseerd. :x

Het is ook altijd zo dubbel he, begrijp ook wel dat ze fier zijn op ons kindje, en voel me dan ook altijd schuldig als ik dan zeg dat niet op Facebook te zetten, want zij zullen daar geen kwaad mee bedoelen, maar deze foto vind ik nu net echt te ver gaan...

14. topper12

topper12 Niet meer actief

Soms speelt er meer in de familie/omgeving en willen mensen daarom geen foto's van hun kinderen online.
    Daarnaast ben ik er ook niet blij mee als iemand anders een foto van mijn kind op facebook plaatst en dan maakt het me geen &#%* uit of het een kinderfeestje, school of weet ik wat is. Facebook heeft een uiterst idioot privacybeleid en daarom wil ik geen foto's van mijn kind op Facebook...

Ontopic: inderdaad gewoon geen foto's meer sturen of een foto af laten drukken en die opsturen. Alhoewel je dan alsnog risico loopt aangezien die foto kan worden ingescand ;)

Edit: bedenk me net dat ik laatst een foto voorbij zag komen van een blote peuter die tegen een schutting op klom. In de reacties werd de vader gewezen op het feit dat het misschien niet zo slim was, waarop hij antwoorde dat het niet erg was want zijn instellingen stonden op privé... Nou mooi niet dus, want ik ken de beste man dus totaal niet en hij staat dus ook niet in mijn vriendenlijst :$

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Heeeel bekent helaas;)
    Hier een tante en oma die ook nog eens een openbaar profiel hebben.

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Ik zou geen foto's meer doorsturen. Als er gevraagd word waarom niet dan zou ik ook gewoon duidelijk zeggen omdat hun, onze principes net respecteren.

Overigens als ik zoals het voorbeeld van Julia, zoiets zou tegen komen zou ik dus daar een berichtje geplaatst hebben dat dit niet klopt aangezien ik hem niet ken....

17. NiteOwl

NiteOwl Actief lid

Feb 1, 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, hier in België (jaja, ik beken, ik ben Belg...) moet je bij veel scholen en KDV als ouder een document tekenen om te verklaren dat je er akkoord mee bent dat er foto's van jouw kind op internet gezet worden. En vind dit eigenlijk wel goed.

18. topper12

topper12 Niet meer actief

Moet hier ook hoor ;)

Ik weet niet meer wie het zei, maar ik wilde inderdaad een berichtje plaatsen maar dat kon dan weer niet omdat we geen vrienden zijn. Snap je het nog :p

19. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

May 20, 2010
    3,789
    1
    36
    Herkenbaar dit!
    Ik plaatst zelf wel eens een foto van mijn dochter op facebook, maar ik vind het ook heel erg vervelend als anderen foto's plaatsen van mijn dochter!
    Ik wil zelf bepalen welke foto's online komen, en welke niet.

Ik stuur ook geen foto's meer door naar de mensen die dit doen.

En naaktfoto's, nee dat vind ik echt niet kunnen!!!

20. NiteOwl

NiteOwl Actief lid

Feb 1, 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp het... ;)

Ik zei het ook maar omdat ik eigenlijk niet goed weet hoe dat gaat in Nederland.

Share This Page