Heeft iemand DE tip

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani11, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zo leer je nog eens wat hier heh! :D

2. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    En het blauw aan de libelle? :D:D

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Geen idee, god zal groen heel mooi gevonden hebben voor zo'n viezelijk beest.
    Dus geen vlees in doen en restjes bewaren in frigo of diepvries.

Ben niet zo'n wonder, maar ventlief wist het mij te vertellen (is nogal een groene milieujongen).
    Hij wordt hysterisch als ik vlees in die bak durf te mikken

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
  5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik had ze van de week. Ik heb er een fles bleek en 6 waterkokers kokend heet water overheen gegooid. Ze zijn allemaal dood en weg.

6. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Niets los er meer in gooien maar alles in vuilinszakken. Iedere dag je vuilniszak in de keuken dichtknopen (echt een goeie knooperin zodat er niets in kan) en in de kliko gooien.
    Vooral vlees of vis doe ik in een plastic zakje knoop erin en dat in de vuilniszak op het eind van de dag daar de knoop erin en dan pas in de kliko.
    Ik heb de hele zomer zelfs met die extreme hitte gèèn last van maden gehad.

7. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    En na iedere lediging van de kliko, flinke dot gele chloor emmer heet water eff schrobben en uitspoelen

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Azijn!! Ik had er vorige week ook last van.
    Ik had er een hele fles Glorix ingedaan, maar ze gingen gewoon vrolijk zwemmen.
    M'n moeder adviseerde om azijn te gebruiken. Gelukkig had ik nog een fles schoonmaakazijn. Ze gingen gelijk kapot :D

9. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Maar al die middeltjes in de kliko gooiendaar krijg je toch zo'n stinklucht van?

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hoi, hier madenexpert geweest vanwege mijn studie...

Kokend water werkt binnen 5 seconden, andere middelen zoals bleek/alcohol etc. werkt pas na 15-20 seconden. Dan ben je ze eigenlijk aan het martelen - nou ja, handige tip, voor de madenknuffelaars onder ons ;)

Verder: gewoon wachten totdat ze uitkomen en container leeggooien - dan heb je prachtige vleesvliegen inderdaad die wegvliegen :D Dan is het probleem toch ook weg? :p

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb er wel eens mee gewacht, toen zijn ze door de luchtgaten van de container uit de container gekropen. En de tuin doorgekropen, door een kier bij de achterdeur die niet goed dichtzat, door mijn woonkamer gaan kruipen. Toen ik om 3 uur 'snachts thuiskwam had ik dus een woonkamer vol maden, dus gewoon killen!!!!!

12. Metire

Metire Niet meer actief

dan vraag ik me af; als ze alleen uit vlees komen, hoe kan het dan dat ik een tijdje terug tijdens het warme weer maden in de luieremmer had?

mijn zoontje heeft geen wormpjes in zn poep, ik inspecteer elke luier altijd goed :D

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb er pantykousjes in gehangen met mottenballen. Had ook vanalles geprobeerd, maar het loste niets op tot ik dit probeerde. Komen niet eens meer vliegen in de buurt nu.

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Nee mijn god, wat een nachtmerrie. Oh vreselijk, brr.

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja, ik heb DE tip: Koop Veerust. Dat is een spuitbus die men normaal gebruikt om koeien enzo mee in te spuiten (tegen de vliegen). Ik kreeg dat als tip in de Welkoop (daar kan je het dus ook kopen) en het werkt! Denka Veerust Super Spray
    Spuit het ongeveer 1x per week de containers in en heb geen last van vliegen. En als ze al in de bak zitten gaan ze dus dood. Geen vliegen = geen maden. Maden gaan er trouwens ook dood van.

En ja, vooral met warm weer een keer goed de containers schoonmaken. Ik gooi er meestal heet/kokend water in met Glorix bleek. Even laten staan (bodem van container is vaak erg vies en dan weekt het wat los) en vervolgens uitspuiten met de tuinslang.
    Ik doe alles van eten in plastic zakken voordat ik het de grijze in gooi. Voor onze groene pedaalemmer heb ik biologische afbreekbare zakken. Die knoop ik ook goed dicht voordat het de groene container in gaat.
    Hoop dat je snel van de maden af bent, heb het 1x gehad en ik vond het ook zoooo vies.

16. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Ja! Remreiniger kopen (voor de auto, 4 euro ofzo) ff lekker spuiten en je ziet ze niet meer terug!
    Ze lossen letterlijk op! Succes!

17. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Gooien jullie dan los afval erin?

Hier geen klikodienst maar ouderwets vuilniszakken langs de weg zetten. Een volle vuilniszak knopen we dicht en bewaren we in de tussentijd buiten in een kleine plastic container met deksel.

18. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Brrr, net een horrorscenario!

19. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Kokend water er op gooien.

20. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Heb wel mottenballen erin, maar is het de combinatie met de pantykous??? Want alleen de ballen helpen niet, heb echt de hele dag al overal kriebels en ik lees net dat ze bij iemand naar binnen komen gatver gatverrrr ben ik ook bang voor ieeeee.

Deel Deze Pagina