Fout gemaakt telefoonabonnement door provider

Discussion in 'De lounge' started by sara1988, Feb 13, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sara1988

    sara1988 Bekend lid

    Jun 3, 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik heb vorige week mijn abbonement afgesloten bij KPN, in mei loopt Mn huidige contract af bij de huidige provider en KPN zou dan alles over zetten naar hun, dus nummerbehoud, nu heeft KPN een fout gemaakt met de ingangsdatum en hebben deze fout ook toegegeven, nu is dit contract geannuleerd en moet ik de telefoon terug sturen, deze heb ik al een paar dagen in gebruik en heb er al 530 euro voor betaald en de rest betaal ik af in het abbonements geld, als ik de telefoon terug stuur dan krijg ik Mn geld terug gestort en dan kan ik weer Mn abbonement opnieuw afsluiten met de goede ingangsdatum..
    ik vind dit zelf nogal een rare manier.. ook omdat ik dus eerst Mn dure toestel terug moet sturen voor ik Mn geld krijg.. hun maken een fout en ik heb er een hoop werk mee:x
    Wat vinden jullie ervan ?
     
  2. Skatje

    Skatje VIP lid

    Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Tja zo werkt het. Het is irritant en onhandig, maar ik denk niet dat je er verder wat mee kunt.
     
  3. meiklokje

    meiklokje Actief lid

    Sep 19, 2016
    496
    72
    28
    Kan je niet gewoon naar de kpn winkel gaan, en daar alles regelen?
     
  4. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Omdat ze telefonisch al geannuleerd heeft is het in de winkel niet meer mogelijk om het toestel op ontvangen te zetten. Na terugstorten van het geld kan ze wel in de winkel alles regelen natuurlijk.

    Ts, ik snap dat je baalt hoor. Maar dit toestel (imei) kan niet zonder meer opnieuw aan een abonnement gekoppeld worden, dit moet administratief gezien eerst terug naar KPN en gaat terug naar de fabrikant. Anders gezien zou je dus een geannuleerd abonnement hebben (en wettelijk gezien geen verplichtingen met kpn) en het toestel houden. Dit is erg fraudegevoelig (want kpn moet 'op goed vertrouwen' hopen dat jij een nieuw abo afsluit), en daarom dus naast het administratieve gedeelte geen optie. Of dit nu de fout van kpn is of een eigen keuze maakt daarin niet uit. Maar nogmaals ik snap wel wat je bedoeld hoor :)
     
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    Jun 3, 2013
    7,154
    3,183
    113
    Bij een postorderbedrijf krijg je ook pas na retour sturen je geld terug.
    Als ik jou was zou ik naar een (kpnxl)winkel gaan.
     
  6. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Omdat ze telefonisch al geannuleerd heeft is het in de winkel niet meer mogelijk om het toestel op ontvangen te zetten en zou ts nu 'voor niks' gaan. Na terugstorten van het geld kan ze wel in de winkel alles regelen natuurlijk.
     
  7. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    Jun 3, 2013
    7,154
    3,183
    113
    Ja dat bedoelde ik ook ;) beetje slecht geformuleerd.
     

Share This Page