Wij hebben een zoontje van 13 maanden en volgend jaar juni verwachten wij ons tweede kindje Ik zit nu met het dilemma over het baby kamertje: (Nog) een babykamer kopen? Voor de oudste een nieuwe (junior)kamer kopen en de baby krijgt zijn kamertje? Het zoontje wordt in juni 20 maanden, is het niet vroeg om hem in grote bed laten slapen? Of iets helemaal anders? Hoe hebben jullie dit opgelost? Hebben jullie ideeën, tips? Alvast bedankt voor meedenken.
wij hebben wel een nieuwe babykamer gekocht. Ik vind sem nog niet klaar voor een groot bed wil daar zo lang mogelijk mee wachten. wij kopen dan gewoon een groot bed bij
Ik zit met hetzelfde "dilemma"! Mijn dochtertje zal 15 maandjes zijn als de jongste geboren wordt. Commode heb je denk ik toch wel nodig ivm verschonen, is makkelijker als dat niet steeds ergens anders hoeft en het bedje, durf zo'n juniorbedje niet echt aan. Alhoewel met zo'n rekje is het toch wel veilig.... Ikke dus ook nog hoop twijfels.....
Mijn zoontje is pas geleden met 22 maanden overgegaan op een juniorbed en was er wel echt aan toe. Dus ik vind 20 maanden niet zo gek. En anders de kindjes bij elkaar op 1 kamer laten slapen en alleen één ledikantje erbij kopen? Dan ben je toch ook klaar voorlopig? Of de baby eerst een tijdje in een wieg en dan bij een maand of 4 a 5 over naar een ledikantje, dan is je oudste ook alweer een stukje ouder en die kan dan over naar een juniorbed.
Wij hebben een ikeabedje gekocht waar een zijkant vanaf kan als ze er aan toe is om zelf in en uit bed te stappen. Hier zal ze voorlopig nog in kunnen slapen. Ook hebben wij voor haar een ladekast/commode bij de ikea gehaald. Onze dochter zal 19 maanden zijn als ze grote zus wordt.
Hier hadden we hetzelfde dilemma. Maar sinds een maand slaapt mijn dochter in haar peuterbedje (was 15 mnd). Commode heb ik wel gekocht.
Onze dochter is 22 maanden als nummer 2 komt. Wij hebben een wieg dus we kunnen de overgang naar een groot nog even uitstellen. Dan is ze 2 als ze overgaat naar een groot bed.. Commode zetten we in het begin op de overloop boven..
Onze oudste is bijna 19 maanden als ik uitgerekend ben van de tweede. Om me heen hoor ik heel veel dat ze dan meestal nog niet toe zijn aan een peuterbedje. En bovendien vind ik het ook nog wel even prettig dat ik degene ben die bepaal wanneer ze uit haar bed kan Dus daarom heb ik via mp een ledikantje+kommode op de kop getikt. Dat gebruiken we zolang als nodig, en daarna zet ik het weer op mp en kopen we een peuterbedje. En wanneer dat is, dat zien we dan wel weer!
Wij hebben ook alleen een bedje bijgekocht uit ikea waar je 1 zijkant kan afnemen om zo een overgang naar een peuterbed makkelijker te maken. Ons zoontje is nu 21 maanden en over 3 weekjes komt ons tweede uki. Dit bedje van ikea koste 100 euro geloof ik. Nu is het wel zo dat ons zoontje nog maar sinds 1 week alleen in een eigen bedje slaapt dus de optie voor een peuterbedje zat er bij ons nog niet echt in.
Mijn DL zal 21 maanden zijn als de 2e verwacht wordt, voor de kleine zullen we de eerste 5 maanden gewoon weer een wieg gaan gebruiken. Dan zien we wel of er nog een 2e ledikant nodig is of niet. Nu slaapt mn dochter overdag op een 1 persoonsmatras op de grond en 's nachts in de cosleeper naast mijn bed, dus heeft ze zoiwzo op haar kamer geen ledikantje staan. Een 2e commode ga ik ook niet kopen, de kids gaan een grote kamer delen en de oudste verschoon ik net zo lief op de grond, bank of mijn bed.
wij kopen zoiezo geen babykamer hier is het een kinderkamer , en een babybedje appart gezet . grote bed gaat dan nog effe aan de kant .
ons zoontje is ook 20 maanden als de tweede komt. ik was van plan gewoon een bed voor hem te kopen en daar zo'n zijkant/rekje bij te kopen zodat hij er niet uit kan vallen. de baby komt eerst in een wieg te liggen dus stel de eerste slaapt niet geweldig in zijn grote bed dan kan ik nog het ledikantje op zijn kamer neer zetten. commode was ik niet van plan te kopen. ik kleed hem wel op zn bedje aan als ik er naast ga zitten ofzo. kleed/verschoon hem nu toch meestal in de huiskamer.
wij hebben onze oudste met 18 maanden in een peuterbedje laten slapen, maar dat zou ik bij de jongste niet meer doen, we stellen het zo lang mogelijk uit....ze zijn toch wat vrijer, en ik vond dat geen fijn gevoel.
Onze dochter is net geen 2 jaar als de 2de word geboren. Er komt geen 2de babykamer, vinden we zonde van het geld. Onze dochter is met 18 maanden overgegaan naar een meegroeibed van Ikea (de vikare), en zijn nu bezig om haar nieuwe kamer klaar te maken. Daar komt geen commode in. De commode blijft op de babykamer.
Wij hebben een bedje en gewone ladekast (commodehoogte) bij Ikea gekocht. M'n dochter was ook 20 maanden toen de tweede kwam. Inmiddels is ze 2 jaar en 4 maanden en vind ik d'r nog steeds regelmatig in een hoek gevouwen in d'r bed Nu is ze ook heeeeel erg klein en kan ze voorlopig nog wel in een ledikant dus hier was dit de beste keus.
Wij hebben onlangs de meubels van mijn zoontje naar de babykamer verplaatst, en voor hem een juniorbed, en nieuwe ladenkast + boekenkast gekocht. Vanaf dag 1 slaapt hij perfect in zijn nieuwe bed, en hij is echt súperblij met zijn nieuwe kamer. Ik ben heel blij dat we het gedaan hebben! (Mijn zoontje was 20 maanden toen we de nieuwe meubels kochten). Wel hebben we dit dus ruim op tijd voor de geboorte geregeld. Straks verandert er al genoeg, en wij hadden eerlijk gezegd niet verwacht dat de overgang zó soepel zou verlopen!
Wij hebben ook nog een babykamer gekocht ik vind mijn dochter nog te klein voor een groot bed. Ze is bijna 20 maanden als de baby geboren word.
Hier is mijn zoontje 21 maanden als ons 2de prinsje komt. Ik heb een groot bed gekocht met een apart bedrekje erbij. Hij gaat er binnenkort al in omdat ik wel graag wil dat hij er goed aan gewend is voor dat de baby komt. Moet er wel bij zeggen dat hij al vroeg liep en nu al goed van bed af en op kan klimmen. En merk dat hij ook wel toe is aan een groter bed. Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen
hebben wij niet gedaaan onze jongste werd geboren toen de oudste 21 maanden was hij lag toen al op een groot bed, niks aan de hand hij heeft een stoere jongens kamer gekregen
Ik lees ff mee! Onze dochter zal 22,5 maand zijn als we de tweede verwachten. De baby zal de eerste 3 maanden waarschijnlijk wel weer in een wieg op onze kamer slapen, net als dochter.