krabben! Tips gezocht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debs, 8 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    Liam krabt zichzelf soms helemaal open. vooral zijn hoofd en gezicht. Sommige dagen is het erger dan andere, maar hij ziet er soms uit alsof we in een rozenstruik hebben gegooid ;)
    Nu doen we hem overdag ook wel sokjes of krabwantjes over zijn handjes aan, maar ik vind dat soms zo zielig. hij wil namelijk alles vastpakken en met sokjes gaat dat niet. 's nachts heeft hij geen last van zijn sokjes (hij duimt niet, en wil geen speen) Maar onder de krassen is ook zo zielig.

Hij doet het al vanaf zijn geboorte en inmiddels lijkt het wel een gewoonte. Het lijkt wel frustratie en voordat hij in slaap valt en wakker wordt krabt hij zichzelf ook.
    Deden/doen jullie kindjes dit ook en hoelang duurde dit bij jullie?

Misschien hebben jullie nog tips?

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heel herkenbaar, alsof ik mijn eigen zoontje lees.
    Hij had in het begin exceem, nu dit zo goed als over is, lijkt het inderdaad een gewoonte geworden, als hij moe is gata hij krabben, of als hij boos is of ergens naar kijkt wat hem boeit.
    Ik probeer het iedere keer te door breken, door een doek tussen te doen, of zijn handjes weg te halen
    Nagels iedere dag controleren, en zijn gezicht vet te houden, met Bethanpen, is ook goed voor de krabbels te helen.
    In bed geef ik een knuffel mee zodat hij daar mee kan wrijven over zijn gezichtAlle kleine beetje helpen maar over is het nog niet.
    Succes

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier precies hetzelfde als bij Ikke (wat fijn trouwens dat de eczeem bij Quinn bijna over is!)

Louise doet het voornamelijk als ze moe is. Goed smeren met bepanthen, afleiden en nageltjes goed bijhouden.

Deel Deze Pagina